Güncelleme Tarihi:
Star TV Genel Yayın Yönetmeni Fatih Ediboğlu, Star’ın bu yılki hedeflerini anlattı. Ediboğlu, "Bu yılki hedef kitlemiz kadınlar. O yüzden sloganımızı ’Kadınların starı, erkeklerin de’ diye hazırladık" dedi.
2006 yılında Star TV’nin genel yayın yönetmeni oldunuz. Sizin geçmişinizde atv genel müdürlüğü ve yapımcılık da var... O günlerden söz eder misiniz?
- Evet. 11 yıl atv’nin genel müdürlüğünü yaptım. Bir yıl da yapımcılık geçmişim var. Kendi şirketimi kurdum. Ama mal satın almaya alışık birinin mal satması, pazarlama yapması kolay değildi.
Star TV’ye geçmenizden söz edelim biraz da...
- Tabii ki... Yapımcılık yaptığım dönemde Aydın Doğan’la bir görüşmemiz oldu. Onun isteğiyle ilk olarak dijital platformlara yönelik bir çalışma için buraya geldim. Daha sonra da Star’ın genel yayın yönetmenliği teklif edildi. Seve seve kabul ettim. Çünkü en iyi bildiğim işti. 2006’ın mart ayından itibaren de bu görevimi sürdürüyorum.
Yapım şirketiniz duruyor mu?
- Yok, çoktan kapandı.
- Cem Uzan’ın sahibi olduğu devrelerde, Uzan Grubu’nun hükümetle olan kavgalarından dolayı Star TV bir amaç değil, araç olarak kullanılmaya başlanmıştı. Kanalda bunun getirdiği çok büyük yıpranma vardı. Maaşlar alınamamıştı. Belki hatırlarsınız; açlık grevleri bile yapılmıştı. Bu yıpranmışlıktan sonra kanal TMSF’nin eline geçti. TMSF de doğal olarak televizyonu, elindeki malı en iyi şekilde koruyup, ihaleye çıkarmak amacıyla yönetti... Yani TMSF döneminde Star TV’de hiç atılım yapılmadı. Türkiye’nin ilk özel kanalı olan Star, işte bu süreçte rakipleri karşısında soluksuz kaldı. Doğan Grubu’na geçtikten sonra ise çok hızlı bir şekilde atağa geçildi.
Sizin yönetiminizde işe ilk olarak nereden başlandı?
- Elimizdeki bütçeler çerçevesinde, gündüz programları ve diziler üzerine hızlı bir çalışma içerisine girdik.
Star TV’nin bütçesi diğer kanallara göre az mı?
- Aslında bizim bütçemiz az değil. Ama bizim bütçemizin çok büyük bir kısmını Şampiyonlar Ligi tutuyor. Doğan Grubu, Şampiyonlar Ligi’ne üç yıllık çok büyük bir yatırım yapmış. Doğal olarak bütçe oraya gidince, size az bir bütçe kalıyor. Dolayısıyla 10 tane dizi girip rekabet edeceğinize, dört tane dizi ile mahsul almaya çalışıyorsunuz.
Star TV, geçen sezon kaliteli dizileriyle çok iyi bir noktaya geldi. Kısacası iyi bir sezondu, değil mi?
- Kesinlikle. Reyting anlamında 2’nci ve 3’üncü olduğumuz aylar da oldu. A-B grubu dediğimiz grupta kanalı geçmişe göre biraz yükselttik. Reklam gelirleri de arttı.
Grubunuzda bir ağabeyiniz var; Kanal D... Kanal D ile mutlaka tatlı bir rekabetiniz vardır. İlişkileriniz nasıl?
- Tabii ki kendi içimizde çok tatlı bir rekabetimiz var. Şimdi yeni yayın dönemine giriyoruz. Benim yeni dizilerim var. Benim dizilerimin tam karşısında Kanal D’nin de dizileri var. Seyirci ya onu tercih edecek ya da beni. Burada önemli olan; kendi içimizde bile olsa, rakiplerimizden daha iyi olmak için gayret etmemiz. Belki bütçelerimiz daha kısıtlı ama sonuçta her anlamda Doğan Grubu’nun şemsiyesi altında olmak büyük avantaj. Kanal D’nin genel yayın yönetmeni İrfan Şahin de çok sevdiğim, devamlı konuştuğum, fikir alışverişinde bulunduğum bir kişidir. O yüzden işler kolay gidiyor.
Star TV’nin bu yılki sloganı nedir, hedef kitleniz kimlerden oluşuyor?
- Bu yıl sloganımızı kadınlara yönelik yaptık; "Kadınların starı, erkeklerin de..." Siz de biliyorsunuz ki, televizyonun en sadık ve en seçici izleyicileri kadınlardır. Star’ın, Doğan Grubu’na geçmeden önce erkeklere ağırlık veren bir imajı vardı. Hem Şampiyonlar Ligi’nden hem de seçtiği programlardan ötürü. Biz bunu geçtiğimiz yıl düzelttik, bu yıl ise kadınlara daha fazla ağırlık verdik. Dolayısıyla hedef kitlemizi ağırlıklı olarak kadınlara doğru yönlendirdik. Ama zaten erkeklerin de seyredebilmesi için piyasadaki en kıymetli mal diyebileceğim Şampiyonlar Ligi bizde. Dolayısıyla ikisini iyi bir şekilde harmanlayabilirsek, başarılı olacağımıza inanıyorum.
Yeni yayın dönemine geçmeden önce, geçen sezonu nasıl kapattınız?
- Bu sezonun ilk yarısını çok iyi kapattık, ikinci yarısında ise biraz düşüş oldu. Ama tüm hedef kitlelerde artış sağladık. Daha önce çalıştığım yerde hep birincilikleri görmüş biri olarak, tabii Star TV’deki hedefim de her zaman birinciliktir.
- Çok iddialıyız. Bu yıl Kanal D, geçen yıldan gelen işleriyle sezona daha güçlü giriyor. Bizim de bu yıl Şampiyonlar Ligi’nin getirdiği ivmeden, geçen yıldan devam eden iki işten ve yeni işlerimizden çok büyük beklentimiz var. O yüzden de ciddi bir mönü hazırladık. Bu yıl inşallah Star TV’yi birinci ya da ikinci kanal olarak göreceğiz.
Peki bu yılki mönüde neler var?
- Bu mönüde, yazın girdiğimiz "Benden Baba Olmaz", "Zeliha’nın Gözleri", "Yalan Dünya" ve "Acemi Cadı", yenileri gelene kadar ya da diğer diziler karşısında alacakları performansa göre yeni yayın döneminde devam edecek gibi gözükenler... Üç tane dizimiz daha yayına girdi: "Leylan", "Vazgeç Gönlüm", "Tatlı İntikam..." Eylül ayı içinde "Sır Gibi" adlı dizimiz başlıyor. "Köprü"nün ilk bölümü 17 Eylül’de ekranda... "İki Aile" ise geçen hafta yayına girdi ve karşısındaki rakiplerine rağmen çok başarılı oldu. "Popstar Alaturka" da 16 Eylül’de yayında. Dizilerden söz açılmışken, ekim ayı için düşündüğümüz diziler arasında "Sevgili Dünürüm" var. Haluk Bilginer ile Sumru Yavrucuk’un başrol oynayacağı bu dizi, çok iddialı olduğumuz, tatlı bir komedi... Ekim sonlarına doğru ise bu yılın bombası dediğimiz "Fedai" yayına girecek.
Tamer Karadağlı ile Seda Sayan’ın oynadığı dizi değil mi?
- Evet. Seyircilerin hikayeyi çok seveceğine inanıyorum. Bir projemiz daha var, o da "İstanbul Sokağı..." İçinde Uğur Yücel’in, Demet Akbağ’ın, Beyaz’ın, Güven Kıraç’ın, belki Gülben Ergen’in olabileceği bir canlı sitcom olacak. Yasemin Bozkurt’un hazırlayacağı "Yasemin’in Penceresi" de çok yakında başlayacak. "İnci Ertuğrul Sizin Sesiniz" de çok iyi gidiyor. Ramazan ayı boyunca Nihat Hatipoğlu’nun "Dosta Doğru" programı yayınlanacak. "Her Eve Lazım", spor ve magazin programlarımız, "Hakan’la Geziyorum", "Orada Neler Oluyor" ve "Deşifre" de bu sezon devam eden programlarımız arasında...
Sırada fikir programları var
- Fatih Ediboğlu’nun en büyük hayali, hedefi nedir?
Biraz önce de dediğim gibi, başka kanallardaki dizilerin iyi reyting yaptığı dönemlerde, ben o programların karşısına "A Takımı", "Bam Teli", "Haberci", "Bir Yudum İnsan", "Siyaset Meydanı" gibi programlar koymuş, başarılı da olmuştum. Bu programları yaptığım için hep iftihar etmişimdir. Herkesin aklında asıl bu programlar kalır. Bu televizyonculuğu burada da yapmaya çalışacağız. Bu yıl, bu programlara yönelik çalışmalarımız var. Fakat şimdi önceliğimiz, gövdeyi (şov programları ve dizileri) oturtmak, sonra içinde fikir ve yaratıcılık olan programları devreye sokabilmek. Ana gövdede seyrediliyorsanız, o programları da kolaylıkla taşıyabilirsiniz. O seviyeye yavaş yavaş geleceğiz.