Rabia ZAMUR
Oluşturulma Tarihi: Eylül 12, 2008 00:00
2008/2009 Sonbahar-Kış koleksiyonu, zamanının büyük bir çoğunluğunu ofiste ve toplantılarda geçiren kadınlar için yeniliklerle dolu. Artık tüm tasarımcılar smart casual denilen, hem rahat hem şık tarzda kıyafetler üretiyor. Bütün markaların bu tür giysileri var.
Bu yıl ofiste geometrik kesimler, her türlü tek ceketler çok moda. Renkler arasında lacivert, kahverengi, mor, mürdüm eriği dikkat çekiyor.
İMAJ VE İLETİŞİM DANIŞMANI ÖZLEM ÇAKIR
Mesleğe göre giyim değişirÖrneğin bir teknoloji markasıyla çalışırken kendini güncelleyen bir görüntüde olmak gerekir. Ya da bir avukatlık bürosunda güven hissi veren renkler ve silüetler kullanılmalı. Reklam, moda, grafik, tasarım, mimarlık gibi yaratıcı sektörlerde ise kurallar yok. Çingene pembesi, sarı, fuşya renklerini tutucu sektörlere önermem. Hafif bir makyaj ve bakımlı saçlar uygundur. Saçta farklı renkler, çarpıcı asimetrik kesimler uygun olmaz. Topuklu ayakkabılar her sektörde giyiliyor. Önemli olan, iş dünyasında kadınlar feminenlikle seksüaliteyi karıştırmamalı.
Kadınlara yönelik iş kıyafetleri tasarlamasıyla tanınan NetWork’ün koleksiyonunda triko elbiseler ve elbise-ceket takımlar göze çarpıyor. Gömleklerin yaka ve manşetlerinde fırfırlar var. Siyah, koyu kahve, koyu yeşil, ekru, bej ve hardal tonların kullanıldığı Duomo adı verilen alt koleksiyon da iş kadınlarına sesleniyor. Pilili ve hacimli etekler, kokteyl elbiseleri, business takımlar ve deri elbiseler var. Etekler 145-225, ceketler 325-425, pantolonlar 175-225 YTL.
HEM ŞIK HEM RAHAT SMART CASUALİmaj ve İletişim Uzmanı İnci Yeşilyurt smart casual giyim tarzını şöyle anlatıyor: "Rahatlık ön plana geçer. Ceket içine giyilen şık bir tişört, rahat ve dökümlü elbise bu tarza uygun olabilir." Artık tasarımcılar işyerinde giyilecek kıyafetleri tasarlarken smart casual yani hem şık hem rahat olmasına dikkat ediyorlar. Örneğin kot üstü kravat gömlekle kombine edilip üzerine güzel bir ceketle işe gidilebiliyor. İpekyol Tasarım Koordinatörü Pelin Kocabıyık, bu tür kıyafetlerde abartısız, sade bir feminenlik yakalamaya çalıştıklarını söylüyor.
Modacı Özlem Süer "1920’lerde smart casual olarak, 1950’ler Amerika’sında ise business casual yani ofis modası olarak ortaya çıkan bu stil, günümüzde yönetim kadrosunun hayatını kolaylaştıran konforlu bir duruş yarattı" diyor.
"Bu tarzda makyaj, saç, ayakkabının topuğunun yüksekliği, etek boyu ve renge kadar bütün detaylar giyeni rahat ettirmeli ve çok abartılı olmamalı."
Banana Republic’in iş dünyasına yönelik hazırlanan Monogram Koleksiyonu’nda 70’li yılların havası hakim. Bol paça pantolonu minik bir ceketle, yüksek bel eteği şık bir beyaz gömlekle tamamlamak mümkün. Renklerde siyah, kahve, krem, yeşil ve lila ön planda. Çantalar 145-425, kemerler 65-125, bilezikler 45-85 , kolyeler 75-125, beyaz gömlekler 105-125, pantolonlar 145-225, elbiseler 195-285 YTL.
TASARIMCI ARZU KAPROL
Ciddiyeti kendi stilinizle birleştirinİşte ciddiyetin hakim olduğu kıyafetler tercih edilmeli. Ancak bu ciddiyeti kişisel stille birleştirip kendi tarzını yaratmak önemli.
Son dönemde iş dünyası geleneksel bakış açısından kurtuluyor ve alışageldik kalıpların dışında modeller öne çıkıyor.
Sezonun anahtar kelimeleri: Minimal, geometrik, renkli ve eğlenceli. Geometrik kesim özel gömlekler, hacimli kollar ve yakalar öne çıkıyor.
Bu kış tek ceketler daha moda olacak. Mono ve kruvaze özel kesimler, günlük ve rahat ceketler, yelek ceketler ve elbiseyle giyilen mini ceketler de var.
İsteyene İspanyol paça ve çok bol dubleli paça, isteyene dar paça pantolon var.
Retro androjen görüntü, sezonun kilit görüntüsünü oluşturuyor.
Klasik kımızılar değil, siyah, lacivert, kahve gibi gömük desenli, kendini çok göstermeyen ekoseler yenilikçi duruşu vurguluyor. Gri, siyah, saks, fuşya, oranj ve hardal göze çarpıyor.
Fabrika’nın koleksiyonunda Banu Bornovalı imzalı duble paça pantolonlar, diz altı ve kabarık elbiseler, yelekler, iri ajurlu trikolar iş için ideal. Koleksiyon 5 gruptan oluşuyor. Business takımların grubu Carmenta’da, lacivert, bordo ve yeşil göze çarpıyor. Demeter grubunda da iri ajurlu trikolar ve kahve-mavi renklerde takımlar var. Ceketler 219-495, etekler 89-325, pantolonlar 98-129 YTL arasında.