Bu İtalyan kafaları karıştırıyor

Güncelleme Tarihi:

Bu İtalyan kafaları karıştırıyor
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 07, 2005 00:00

Bakın hepinizden çok rica ediyorum hatta söz vermenizi istiyorum, az sonra anlatacaklarım aramızda kalacak. Sizlerle iki seneye yaklaÅŸan samimiyetimize dayanarak istiyorum bunu çünkü küçük bir kaçamağımı anlatacağım bu hafta. Bu benimkisi, müthiÅŸ bir aÅŸk yaÅŸarken, beraber olduÄŸun kiÅŸiyi çok sevmene raÄŸmen, çoÄŸunlukla erkeklerin yaptığı, uçkuruna yenilmek durumu.FazerCan’la muhteÅŸem, hatta her günü birbirinden güzel geçen bir iliÅŸki yaşıyoruz ve vallaha ne diyeyim hani gelip geçici bir aÅŸk da deÄŸilmiÅŸ gibi hissediyorum ama iÅŸte ne yapayım, oldu bir kere. Hem de bir Ä°talyanla. Oldum olası Akdeniz ülkeleri bana ilgi çekici gelmiÅŸtir. Ä°nsanlarının rahatlığını, sıcaklığını ama en çok da Akdenizlilere özgü ihtirasları dikkatimi çekmiÅŸtir. Mesela, Ferrari gibi ateÅŸli otomobillerine ‘vaaay be’ diyen gözlerle bakmışımdır. Adamlar sıra dışı ÅŸeyler yapmaya bayılıyorlar vesselam. Bu hafta FazerCan’dan habersiz kırıştırdığım Ä°talyan da görünüşte pek sıra dışı durmasa da biraz vakit geçirince aklımda serin rüzgarlar estirdi diyebilirim. Adı Monster. Bakın aramızda kalacak unutmayın. Monster, Ducati deyince ilk akla gelen klasikleÅŸmiÅŸ bir seri. Bu klasik serinin bayraktarı sayılabilecek Monster’ler hakkında çok ÅŸey bilmediÄŸim için mi bilinmez, inanılmaz bir merak vardı içimde, ‘nasıl bir motosiklet bu acaba?’ diye. Oh olsun iÅŸte, insanın aklında bir ÅŸey varsa içinde kalmayacakmış. Ben de sonunda merakımı giderdim. Hem de ne gidermek. Başımı döndürdü bu kerata. BAÄžIMLILIK YARATIYORAranızda bu çocuÄŸu benim gibi uzaktan beÄŸenenler varsa baÅŸtan söyliyeyim, Ducati Monster 620 Dark, bağımlılık yapma potansiyeli çok yüksek bir motosiklet. Bu yüzden onu asla kısa süreli gönül iÅŸleriniz için tavsiye etmiyorum. Hani ben ettim siz etmeyin durumu bu aslında. Ducati’ye özgü L tipi iki silindire ve son derece karakteristik sese sahip Monster 9.500 devirde 63 hp güç, 6.750 devirde 5.7 kgm torka sahip. DeÄŸerler çok iddialı görünmese de 168 kg lık ağırlığıyla Monster fazlasıyla çılgın bir motosiklet. Öncelikle motosikletin dizaynı diÄŸer motosikletlere göre oldukça farklı. Tüm Ducati’lerde olduÄŸu gibi boru ÅŸasi, Brembo frenler, son derece kaliteli süspansiyon ve ÅŸanzıman kullanılmış. Bu özel parçaları kullanmanın amacı sürücüye ‘saf sürüş keyfi’ sunmak. Monster’in tüy gibi hafif debriyajını sıkıp, servo destekli marşına bastığım andan itibaren bu motosikletin gerçekten keyif versin diye üretildiÄŸini anladım. Yani ben kendisini keyif verici maddeler sınıfına alıyorum kimse kusura bakmasın.Ruhu çok yükseklerde olmasına raÄŸmen, Monster çok alçak bir oturma pozisyonuna sahip. Hatta yerden bitme bile diyebiliriz ama bu ona karşı hissettiÄŸiniz duygulara asla engel olmuyor. Hatta zaman zaman duygularınızı tetikleyen bir özellik bile sayılabilir. Yerden bitme de olsa adı gibi fena hınzır bir canavar Monster. Performans olarak pek çok spor motosikletten yavaÅŸ olduÄŸunu en gözü kara aşık bile fark eder ama bu da, sürücüsünün, yol boyunca aÄŸzı kulaklarında gitmesine mani olmuyor. Her gün döndüğüm virajlar bile Monster ile sanki farklıymış gibi geldi bana. Biraz vücut kimyamı deÄŸiÅŸtirdiÄŸini söyleyebilirim yani. Normal ÅŸartlar altında gayet sakin, efendi efendi yolundan giden benim bile, zaman zaman trafikte, aklımı çelip ‘Rüzgarın Kızı’ olduÄŸumu hatırlamamı saÄŸladı bu hınzır canavar. Rüzgar demiÅŸken rüzgarlık olmaması sebebiyle gereÄŸinden fazla rüzgarla haşır neÅŸir oluyorsunuz. Bu uzun mesafelerde ciddi boyun aÄŸrıları demek elbette. Ducati zaten Monster’i uzun yollar için deÄŸil safkan sürüş hissi versin diye daha çok ÅŸehir içi kullanım için dizayn etmiÅŸ. Ä°sterseniz güzelim görüntüsüne kıyıp, sonradan rüzgarlık takarsanız da kimsenin ses çıkaracağını sanmıyorum. Ama bu aşık olduÄŸunuz kadını- adamı sonradan deÄŸiÅŸtirmeye çalışmak gibidir. Yapmamakta fayda var. Bir de direksiyon turu benim alışageldiÄŸim oranların çok altında, bu da dar alanda bol bol kısa paslaÅŸmalar yapmayı gerektiriyor. Ä°ÅŸte bu noktada yere yakın olması, manevraları çok rahat yapmanızı saÄŸlıyor.FAZERCAN’A KUMA ALABÄ°LÄ°RÄ°MAslında benim gözüm kırmızısındaydı ama yıllardır üretilen, mat siyah rengiyle bile farklı olduÄŸunu hissettiren bu motosiklet için ilk zamanlarda ‘tamamen eÄŸlence için üretilmiÅŸ, ciddi iliÅŸkiye girilmez’ diye düşünsem de Monster öyle fena alışkanlık yapıyor ki benim gibi ciddi iliÅŸkisi olanlar için tehlikeli durumlar yaratabiliyor. EÅŸeÄŸin aklına karpuz kabuÄŸu düşürüyor hani. Açık söylemem gerekirse, bir iki daha görsem, biraz daha vakit geçirsem, hani FazerCan’ı asla boÅŸamam ama vallaha kuma getirmeyi ciddi ciddi düşünebilirim yani. Karayolları kara haber yolları olmasın!Karayollarımızdaki felaketler ne yazık ki çok sık basında kara haberler olarak yer alıyor. Karayollarındaki can kaybı konusundaki istatistikler insanın içini yakıyor. Otomobiller için bile son derece tehlikeli olan karayollarındaki ihmaller, motosikletler için çok daha vahim derecede bir tehlike. Moted (Motosiklet Endüstrisi DerneÄŸi) geçtiÄŸimiz haftalarda tüm basına güzel bir duyuru yolladı. Bir kısmını sizle paylaÅŸmak istedim.‘Biz, Motosiklet Endüstrisi DerneÄŸi olarak bu durumdan ciddi endiÅŸe duymaktayız. Hemen her gün mıcır kazası haberi olaÄŸan hale gelmiÅŸtir.Bu durum sadece motosiklet sürücülerini deÄŸil, diÄŸer araç sürücülerinin de hayatını etkiler hale gelmiÅŸtir. Vurdumduymaz bir tavırla Karayolları Genel Müdürlüğü’nden en azından durumu iyileÅŸtirmeye yönelik bir çaba veya açıklama dahi olmaması gerçekten düşündürücüdür. Türkiye Motosiklet Federasyonu-Motosiklet Kültür Kurulu’nca baÅŸlatılan Karayolları Genel Müdürlüğü yol ÅŸartnamelerini inceleme,yol müteahhitlerini denetleme kararını MOTED olarak destekliyor, karayolları’nın ‘Kara Haber’ Yolları olmaktan çok kısa süre içinde çıkmasını yürekten bekliyoruz.YaÅŸasın Fazer KardeÅŸliÄŸiFazer kendi ÅŸahsına münhasır havası, kullanımı ve motor karakteri ile tüm Fazer sahiplerinin motorlarına aşık olmasını baÅŸaran bir motosiklet olarak tarihe geçecek heralde. Gerçekten sadece ben de böyle sanıyordum ama kullananlarla konuÅŸtuÄŸumda fark ettim ki hepimiz ortak duygular içindeyiz motorlarımıza karşı. Ä°ÅŸte bu ortak duyguları paylaÅŸmak amacıyla geçtiÄŸimiz hafta Fazer aşıkları tarafından Fazer Grup kuruldu. Bu bana da sürpriz oldu açıkçası. AÅŸk iÅŸte insana her ÅŸeyi yaptırırmış ya. KuruluÅŸunda emeÄŸi geçen herkesin eline saÄŸlık. Gruba www.FazerTR.org adresinden ulaÅŸabilirsiniz.Motosiklet fuarı Dünya Ticaret MerkezindeMotoshow 2006 Motorsiklet ve Ekipmanları, Aksesuarları Fuarı 30 Mart-2 Nisan 2006 tarihleri arasında bu yıl ilk defa Ä°stanbul Dünya Ticaret Merkezi Yeni Fuar Kompleksinde düzenlenecekmiÅŸ. Motosiklet sektöründeki geliÅŸmeler ve büyümeler sebebi ile bu yıl daha geniÅŸ bir fuar alanına ihtiyaç duyulduÄŸundan, ayrıca tartışılmaz ulaşım kolaylığı, en son yapılan fuar alanı olması nedeniyle mükemmel alt yapısı, sorunsuz otopark ve gösteri alanlarına sahip olması sebebi ile bu yıl fuar alanı olarak Ä°stanbul Dünya Ticaret Merkezi tercih edilmiÅŸ.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!