OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 10, 2005 00:00
Volkswagen’in Golf platformu üzerinde geliÅŸtirdiÄŸi MPV sınıfındaki yeni modeli Golf Plus, Türkiye’de satışa sunuldu. Üç farklı motor ve üç farklı donanım seçeneÄŸi bulunan Golf Plus’un baÅŸlangıç fiyatı 34 bin 980 YTL.Yüksek oturma pozisyonu ve tamamen kendine özgü kokpit tasarımıyla dikkat çeken Golf Plus, birçok deÄŸiÅŸkenliÄŸi ve fonksiyonelliÄŸi içerisinde barındırıyor. Kompakt görüntüsünün altında geniÅŸ bir iç mekana sahip olan Golf Plus’un iç mekanında bir çok eÅŸya gözü bulunuyor. Araç ilk bakışta Golf’e ne kadar benzese de yüksek tasarımıyla Golf’ten ayrılıyor. Golf’ten 95 milimetre yüksek olan aracın yerden yüksekliÄŸi 1.58 metre. Araç, MPV sınıfında yer alan Touran modelinden ise 54 milimetre daha alçak bir yapıya sahip. Golf Plus kendine özgü radyatör ızgarası, ön çamurluÄŸu, motor kapağı, ‘C’ sütunu, tamponu ve büyük hatchback tasarımıyla farklı bir otomobil olduÄŸunu belli ediyor. Araç tasarlanırken aracın iç mekanı, kapıları, motor kapağı, tamponu, çamurlukları, tavanı, ön farları ve arka farları yeniden yaratılmış. FonksiyonelliÄŸi ile dikkat çeken araçta, yeni tasarlanan katlanabilir kinematik sistem sayesinde, arka koltuklar 160 milimetre ileri-geri hareket ettirilebiliyor. Bu sayede bagaj hacmi ve arka yolcular için diz mesafesi artırılıp azaltılabiliyor. Ayrıca, arka koltuklar katlandıktan sonra oturma pozisyonunun altına düşerek, düz bir bagaj zemini oluÅŸmasını saÄŸlıyor. Arka koltuÄŸun ortasında, bardaklığı bulunan gizli bir kol dayanağı da yer alıyor.YÃœKSEK OTURMA POZÄ°SYONUGolf Plus’ta yüksek tasarlanan oturma pozisyonu yola hakimiyet hissinin artmasına neden oluyor. Golf’e göre 75 milimetre artırılmış olan oturma pozisyonunun burada etkisi büyük. Aracın iç mekandaki 1007 milimetrelik yüksekliÄŸi uzun boylu yolcuların dahi baÅŸlarının tavana deÄŸmesini engelliyor. Bu uzunluk arka koltuklarda, aracın arkaya doÄŸru alçalan tavanı nedeniyle 976 milimetreye düşüyor. Aracın bagaj hacmi hareketli arka koltuklar sayesinde 305 ile 443 litre arasında deÄŸiÅŸtirilebiliyor. Arka koltuklar katlandığı zaman ise bu hacim 1360 litreye kadar artırılabiliyor. Ayrıca yüksekliÄŸi ayarlanabilir bagaj tabanı sayesinde eÅŸyalara ulaşım kolaylaşırken, taban altında da ek bir eÅŸya alanı oluÅŸturuluyor. Araç içerisinde bagajdan bağımsız olarak tavanda, koltuk yanlarında, kapı ceplerinde ve kokpitte de birçok eÅŸya gözü bulunuyor. 6 HAVAYASTIÄžI STANDARTGolf Plus, geliÅŸtirilmiÅŸ güvenlik donanımlarıyla da güven veriyor. Aracın tüm versiyonlarında ön, yan ve kafa hava yastıkları olmak üzere toplam 6 havayastığı standart olarak sunuluyor. Ön koltuklarda bulunan koltuk kafalıklar ve piroteknik gergilere sahip ön ve arka emniyet kemerleri de aracın güvenliÄŸini artırıyor. Araçta ayrıca, opsiyonel olarak ESP ve yokuÅŸlarda kalkışı kolaylaÅŸtıran ‘Hill Hold’ sistemleri de bulunuyor. Golf Plus’un bir diÄŸer özelliÄŸi de fren anında çok çabuk tepki vererek yanan LED’li stop lambaları. Bu sayede arkadan gelen araçlar, fren anında daha çabuk uyarılarak olası bir kaza engellemiÅŸ oluyor. Golf Plus’ta ikisi benzinli biri dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneÄŸi bulunuyor. Benzinli motorlar 1.6 litre hacme sahip ve 102 ile 115 beygir güç üreten seçeneklerle sunuluyor. 1.6 litrelik motor 102 beygir güç üretirken, FSI püskürtme sistemine sahip aynı hacimli motor ise 115 beygir güç üretiyor. Dizel motor seçeneÄŸi ise 2.0 litre hacminde ve 140 beygir güç üretiyor. Tüm motor seçeneklerinde 6 ileri ÅŸanzıman opsiyonel olarak sunulurken, DSG ÅŸanzıman sistemi sadece dizel seçeneÄŸinde sunuluyor.3 farklı donanım seçeneÄŸi varBaÅŸlangıç modeli olan ‘Primeline’da 6 havayastığı ABS, EDL, EBD, ASR, MSR uzaktan kumandalı merkezi kilit, klimatik, 6 hoparlörlü radyo-CD çalar, elektromekanik hidrolik direksiyon, elektrikli dört cam ve fonksiyonel arka koltuklar standart olarak sunuluyor. ‘Midline’ donanımında ise bunlara ek olarak tam otomatik klima sistemi klimatronik, yol bilgisayarı, deri direksiyon simidi ve soÄŸutma özellikli orta kol dayama standart olarak sunuluyor. En üst donanım olan ‘Comfortline’ seçeneÄŸinde ise 15 inçlik alüminyum jantlar, hız sabitleyici, kendiliÄŸinden kararan iç dikiz aynası, otomatik yanan kısa farlar, ön koltuk altlarında eÅŸya gözü, ön koltuk arkalarında katlanabilir masa, ön koltuklarda bel destek ayarı, park sensörü, 10 hoparlörlü radyo-CD çalar, yaÄŸmur sensörü ve yükseklik ayarlı ön yolcu koltuÄŸu standart olarak sunuluyor. Sürüş izlenimi Ufuk SandıkHormonlu GolfTürkiye’de satışına baÅŸlanan Golf Plus’un 1.6 litre 115 beygir gücündeki FSI motorlu versiyonunu Türkiye yollarında test ettik. Ä°lk bakışta Golf izlenimi veren ancak detaylarda Golf’ten farklı bir tasarıma sahip olan Golf Plus, bana hormonlu Golf gibi göründü. Hani ailenin en fazla beslenen bir üyesi gibi...Trafikte en çok dikkatimi çeken, sürücülerin ya da yayaların tanıdık bir yüzle karşılaÅŸmış, ama kim olduÄŸunu çıkaramamış gibi Golf Plus’u incelemeleri oldu. Ä°nsanların ‘Yabancı deÄŸil ama...’ ifadeleri gerçekten komikti.Golf Plus’un en önemli artıları, sürücü ve yolcularına sunduÄŸu geniÅŸ ve ferah iç mekan. Bu özelliÄŸi, normal Golf’ten büyük ölçülerine borçlu. Ayrıca, arka koltukların öne ve arkaya doÄŸru hareket edebilme özelliÄŸi, araca fonksiyonellik saÄŸlıyor. Golf Plus, normal Golf almak isteyen, ama fonksiyonel ve geniÅŸ iç hacmi olsun diyenler için ideal... Â
button