Güncelleme Tarihi:
- H&M gibi kitlelerin takip ve tercih ettiği bir marka için tasarım yapmak size ne öğretti?
- Benim tarafımda sadece olumlu yönleri oldu. Versace’yi gerçekten bilmeyen bir genç kuşağın olduğunu düşünüyorum. Genç kuşağa tanıtmak istedim ve H&M için hazırlanan bu ikonik koleksiyon mükemmel bir çözüm oldu. Bu koleksiyon, markanın Greates Hits CD’si gibi adeta. Arşivleri karıştırarak, günümüz modası hakkında bir şeyler söyleyen ikonik parçaları seçtim.
- Koleksiyon için ‘tipik Versace’ demişsiniz. Peki 2011 yılında tipik Versace’yi nasıl tanımlıyorsunuz?
- Karakteri değişmiyor. Sağlam, gösterişli, seksi ve güçlü. Her yeni kuşak kendi özgün stilini, müziğini ve ikonlarını getiriyor. Versace’deyse her zaman geleceğe bakıyoruz, hangi değişimlerin geleceğini ve kendimize nasıl uygulanacağına odaklanıyoruz.
- H&M hakkındaki kişisel görüşlerinizi merak ediyorum.
- Dünyadaki en başarılı giyim firmalarından biri ve iş kadını olarak tabii ki H&M’i çok iyi biliyorum. Ama esas mükemmeli bu kadar büyük olmasına rağmen, herkesin çok arkadaşça davranıyor olması. Tasarımcı işbirlikleri konusunda uzmanlar. Koleksiyonu yaparken çok eğlendik, benim için çok özeldi. Ve tabii ki gardırobumda H&M var! Versace for H&M elbisemi en son erkek defilemde selam verirken giydim.
- Koleksiyonu bir kadın tipiyle anlatabilir misiniz?
- Bu bir peri masalı değil. Bu bir fanteziyi gerçeğe dönüştürmek, dünyadaki moda severlerin Versace’nin ikonik parçalarına sahip olma şansı vermek. Bu fantezi belki January Jones’un bu sene giydiği gibi altın düğmelerle süslenmiş ipek ikonik bir Versace elbisesi ya da Gianni tarafından tasarlanmış, metal ağlardan yapılmış, drape bir elbiseye sahip olmak olabilir. Bu ikonik koleksiyonda da kadın ve erkek için birçok desenli parça bulunuyor. Erkek koleksiyonundaki desenli tişörtler ya da altı farklı renk paletinden techno Japon desenleriyle hazırladığım çarpıcı elbisede olduğu gibi. Ve tabii ki zımbalı deriler.
- Müşterileri dansa, baloya mı davet ettiriyorsunuz?
- Koleksiyon mağazalara yılbaşı parti sezonu başlamadan girecek, ki bu da modanın en heyecanlı zamanı diyebilirim. İnsanların daha avangart giyineceği, daha cesur ve renkli, normalden daha gösterişli giyinmeyi isteyecekleri zaman. Erkekler için bedenlerini öne çıkaran keskin smokinler, kadınlar içinse stilleriyle örtüşen en gösterişli elbiselerini giyme zamanı.
H&M KREATİF DİREKTÖRÜ MARGARETA VAN DEN BOSCH
Versace lüksü ve modayı temsil ediyor
Uzun zamandır Versace’nin hayranıyız. Donatella ve ekibiyle çalışmak bizim için gurur verici ve onların tasarımlarını müşterilerimize sunmak çok büyük bir keyifti. Tasarımcı işbirlikleri yapma fikrimiz, moda ve lüksü demokratikleştirme prensibimizin üzerine kurulu! Versace lüksü, gösterişi ve modayı temsil ediyor. Ama bunu yaparken asla soğuk ve burnu büyük durmuyor.
Donatella Versace ile de tüm diğer tasarımcı işbirliklerimizdeki gibi birlikte çalıştık. Son derece profesyonel, tutkulu ve çok iyilerdi. Bence onlar da sonuçlardan memnun kalacak. Koleksiyonda herkes için bir şeyler var ve müşterilerimizin bu koleksiyonu seveceğine inanıyorum. Müşterilerimizi yaratıcı ve geniş fikirli olarak düşünmeyi seviyorum. Bazıları belki tüm koleksiyonu tercih ederken bazılarıysa koleksiyondaki parçaları diğer ürünlerle eşleştirebilecek. İlk kez bir tasarımcı işbirliğinde yastık ve çarşaf gibi detaylar var. Sebebi çok basit: Baskılar ve desenler o kadar nefisti ki, bu işbirliğimizde güzel ev aksesuvarlarını yapma fırsatını kaçıramazdık.