Güncelleme Tarihi:
Yoksa siz hâlâ moda haftalarında sadece defile yapıldığını mı zannediyorsunuz? Çok uzun süredir Londra, Paris, Milano gibi moda haftalarında resmi bir defile takviminin yanı sıra resmi bir performans takvimi de oluşturuluyor. İsteyen marka ortalama 12 dakika, maksimum 20 dakika sürecek defilelerden yapıyor, isteyen koleksiyonunu iki saatlik bir performansla tanıtıyor. BNG’nin kurucusu ve tasarımcısı Nilgün Gülen ikincisinin daha efektif olduğunu görüşünde: “Eğer Armani, Gucci ya da Cavalli iseniz defile yapmak zorundasınız. Çünkü moda dünyası sizden şov bekler. Ama bizim gibi markaların amacı koleksiyonunun basına ve alıcılara daha yakından tanıtmak. Bu yüzden 12 dakikalık defiledense iki saatlik tanıtımı tercih ettim. Geçen sene Milano Moda Haftası’nda ilk defilemizi yaptık, bu sene performans sergilemeyi tercih ettik. Konuklar koleksiyonu dakikalar boyunca inceleyebiliyor. Salonun ortasında bulunan altı model 20 dakikada bir kıyafet değiştiriyor. Toplam 25 look gösteriyoruz. İsteyen kumaşlara dokunabiliyor. Defilenin ambale edici hızından uzak burada işler daha huzurlu ilerliyor.”
SERRA YILMAZ VE TUĞÇE KAZAZ
Gerçekten de ortam çok huzurlu. Kısa bir özet geçmek gerekirse BNG beş yıllık bir marka. Ama arkasında kurucuları Bülent ve Nilgün Gülen’in 20 yıllık tekstil tecrübesi saklı. Zaten markanın ismi de onların baş haflerinden oluşuyor. Farklı olmayı seven, sade ve sofistike kadının markası olmak amacıyla yola çıktılar. Nilgün Gülen her şeyden önce kendisinin giymek isteyeceği şeyler tasarlıyor. Kaliteye önem veriyor. İtalya, Japonya ve Almanya’nın en iyi kumaş ve ipliklerini gelişmiş son teknolojiyle harmanlayarak yaratıcılığını konuşturuyor. En önemli özelliği tek bir ürünün değişik şekillerde kullanılarak, çok farklı modeller yaratmayı başarması. Büyük beden kadın için stil sahibi alternatifleri olan, markanın hitap ettiği yelpaze gerçekten çok geniş.
Nilgün Gülen’in Milano performansı biraz da bunu ortaya koydu. Podyum üzerindeki altı yabancı manken sonlara doğru yerlerini Tuğçe Kazaz’a bıraktı. Deri bir pantolon ve deri bir büstiyerle podyuma çıkan Kazaz’ın hemen ardından Serra Yılmaz mor BNG trikosu ve siyah BNG pantolonuyla salona girdi. Şahane bir Edip Cansever şiirini hem İtalyanca hem Türkçe okudu. Yılmaz, “Anlamasalar da kulaklarına Türkçe çalınsım istedim” diyor: “Parmağını sürsen elmaya, rengini anlarsın / Gözünle görsen elmayı, sesini duyarsın / Onu işitsen, yuvarlağı sende kalır / Her başlangıçta yeni bir anlam vardır. / Nedensiz bir çocuk ağlaması bile / Çok sonraki bir gülüşün başlangıcıdır.”
Serra Yılmaz sonlara doğru şiirini Tuğçe’nin tam gözlerinin içine içine bakarak okudu. Hem kendinin, hem Tuğçe’nin, hem de bizlerin gözleri doldu. Herkes biliyordu gözlerimizdeki bu nemlilikte de bir anlam vardı...
HERKESE UMUT VE MUTLULUK DAĞITACAĞIZ
Şansımızı kendimiz yaratıyoruz ya da şans gelip bizi buluyor diyor Nilgün Gülen. BNG, 2011 İlkbahar-Yaz koleksiyonunun herkese umut ve mutluluk dağıtmasını istediği için ismini ‘Şans Topu’ koymuş: “Kumaşları tüm bir sezonu rahat geçirmeniz için sağlamak için seçtim. Özel Japon keten dokumaların yanı sıra kırışmayan teknolojik jersey, vücudunuzda yok hissi yaratan ipek koton, İtalyan keten ve koton iplikten dokunmuş trikolar var. Siyah benim kraliçe rengim. Bana kalsa her sezon simsiyah bir koleksiyon yaparım ama Türkbükü ve Alaçatı mağazalarının baskısı ve ihtiyacı yüzünden renklerle dostluk kurmaya çalışıyorum. Önümüzdeki yaz ilkbahar ve yaz aylarına enerji veren çağla, avokado, mor, ekru, leylak, açık yeşil, haki, bej ve lavanta gibi renkleri de kullandım. Kuvvetli bir triko grubumuz var. Ve ilk kez mayo tasarladım. Asimetrik kesimler, volümlü yüzeyler, kat kat geçişli kombinlerle BNG’nin mayoları da kendisi gibi oyuncaklı. Mayolarımızı dört-beş farklı şekilde giyebilirsiniz. Askıları farklılaşabiliyor hatta isteyen bikininin belini uzatıp mayo bile yapabiliyor. Mayo koleksiyonunun fıstık yeşili, siyah ve mor ile sınırlandıracağım. Aksesuvar koleksiyonumuzda yine kolyeler, vazgeçilmez deri kemerler, şekilden şekle giren şallar mevcut. Ayrıca ilk kez ayakkabı da tasarladım.”
BNG’DEN HABERLER
Bundan beş yıl önce BNG markasını ilk keşfedip sizlerle tanıştırdığımızda BNG ağırlıklı olarak ihracat yapan bir markaydı. Bir tek Tünel’deki küçük mağazada Türk kadınıyla buluşuyordu. Şimdiyse Japonya, Amerika, İtalya, Yunanistan, Hollanda, İsviçre, Belçika, Fransa, Almanya, Hong Kong ve Kanada başta olmak üzere yurtdışı pazarında satıldığı 200 seçkin butiğin yanı sıra İstanbul’da Nişantaşı ve Bağdat Caddesi’nde birer, Çeşme’de bir, Bodrum’da bir mağaza ve ayrıca Türkiye genelinde altı satış noktasına sahip. Fakat Tünel mağazası Şubat’ta kapantı. Çünkü Nilgün-Bülent Gülen ikilisi Şişhane’de 300 metrekarelik bir mağaza açmaya hazırlanıyor. İçinde kafesi bile olacak. Ayrıca şirket merkezlerini de Tünel’e taşımaya niyetlenen çift, küçük bir butik otel açmak için bölgeye önemli yatırımlar yapmış.
Tuğçe Kazaz profesyonel işi gereği oradaydı ama Serra Yılmaz’ın bu performansta olma nedeni tamamen dostane... Nilgün Gülen şöyle açıklıyor: “Serra Yılmaz çok yüce gönüllü bir kadın. İtalya’da performans yapacağımı söyleyince kendisi önerdi bir şeyler yapmayı. Çok mutlu oldum. Bütün gün İtalyan basını arayıp Serra’nın ne yapacağını öğrenmeye çalıştı. Burada gerçekten çok seviliyor. Hiçbir bedel almadığı gibi dizi çekimleri çok yoğun olduğu için Milano’ya sadece 24 saatliğine geldi. Ona ne kadar teşekkür etsem az.”