Oluşturulma Tarihi: Ocak 27, 2008 00:00
Profilo’nun beyaz eşya üretimini satın alan Alman BSH Grubu, elektronikte faaliyet gösteren Profilo Telra’nın finansal zorluk yaşaması nedeniyle tüketicinin kendilerini bu şirketlerle karıştırmasından yakınıyor.
PROFİLO VE PROFİLO TELRA FARKLI: Profilo ve Profilo Telra’yı aynı çatı altında faaliyet gösteren şirketler olarak algılayan tüketiciler, ’İflas mı ediyorsunuz?’ diyerek Bosch, Siemens ve Gaggenau markalarının sahibi BSH’yi arıyor. BSH İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, müşteriler tarafında yanlış bir algı oluştuğunu ve bunu düzeltmek istediklerini belirterek, "Bizi aynı şekilde algılamayın. Profilo’nun arkasında dünyanın en büyük üçüncü beyaz eşya üretici var" dedi.
12 MİLYON YTL KARŞILIK: Avrupa’nın birinci beyaz eşya üreticisi Alman BSH, Profio Telra’daki hissesi ve alacaklarına istinaden 12 milyon YTL karşılık ayıracağını da İMKB’ye bildirmişti. Klein, faaliyet alanlarında elektroniğin bulunmadığını beyaz eşya üretimi ve küçük ev aletlerinin pazarlama ve satışını yaptıklarını kaydetti.
BEYAZ EŞYA BİZDE: Profilo Telra’nın bir ara finansal sıkıntı içine girdiğini hatırlatan Klein, 1995’te şirketin beyaz eşya kısmını satın aldıklarını ve BSH’ye ait olan kIsımın sadece beyaz eşya olduğunun altını çizdi. Klein, "İki firma aynıymış gibi bir izlenim oluştu. Bu bizi olumsuz etkiledi. Tüketicide bir güvensizlik oldu. Tedbirli olmak gerektiğini düşünerek açıklama yapıyoruz. Kamuoyunda bilinirlik oluşturmak istiyoruz" diye konuştu.
DALGA BİRKAÇ AY ZORLUK YAŞATIR: Klein, beyaz eşya sektöründe 2004’te yüzde 65’lik büyüme kaydedildikten sonra 2005-2007 döneminde büyümenin sıfıra yakın olduğunu kaydetti. Klein, Son üç yıldır zayıf bir beyaz eşya pazarından sonra hazır apartmanlarlara insanların yerleşmeye başlamasının pazarın büyümesine katkısı olacağını aktardı.