Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Mart 23, 2008 00:00
Türkiye’nin en büyük oyuncak perakendecilerinden Toyzz Shop’un sahibi Cem Sunman, "Erkek çocuk oyuncakları her zaman kız çocuk oyuncaklarından daha çok satıyor. Boşanmış anne-babalar çocuklarına daha çok oyuncak hediye ediyor. Babaanne ve dedeler ise oyuncak harcamalarında daha cömertler" dedi.
OYUNCAK sektöründe 24 yıldır faaliyet gösteren ve 2001 krizinin ardından Toyzz Shop markasıyla perakendeciliğe başlayan Cem Sunman, Türkiye’de erkek çocuk oyuncağının her zaman adet olarak kız çocuk oyuncaklarından daha çok sattığını, erkek çocuk oyuncaklarında daha fazla çeşit bulunduğunu söyledi. Ayrılmış anne-babaların çocuklarına daha çok oyuncak hediye ettiğini belirten Sunman, "Babaanne ve dedeler ise oyuncak harcamalarında anne-babalara göre hep daha cömert" dedi.
YILDIZ OYUNCAK YOK: Toyzz Shop’un sahibi Cem Sunman, son bir kaç yıldır en çok satan oyuncak diye bir kavram kalmadığını anlatarak, "Eskiden bir yıldız oyuncak olurdu; en çok o satardı. Şimdi ise her kategori birbirine yakın satıyor. Otomobil ve türevleri en çok satan grup. Silahlar da çok satar" diye konuştu. Kız çocuk oyuncakları arasında ise her zaman bebeklerin favori olduğunu vurgulayan Sunman, "Eğitici oyuncakların satışlarında artış var. Tahta ve 3 yaş öncesi oyuncakların performansı da iyi" dedi.
1984’TE BAŞLADI: Türkiye’nin ilk oyuncak ihtalatcılarından Cem Sunman, ithalatının serbestleşmesiyle 1984’te şirketini kurmuş. 26 şirketin Türkiye mümessili olduklarını ve 14 ülkeden ithalat yaptıklarını belirten Sunman, "Şu anda ithalatın yüzde 85’i Çin’den. Avrupa’dan aldığımız ürünlerin çoğu da Çin malı" diye konuştu.
PERAKENDE STRATEJİKTİ: Ekim 2001’den sonra perakendeciliğe de başladıklarını anlatan Sunma, "Şu anda 34 kadar Toyzz Shop var. Bunlar İstanbul, Ankara, İzmir, Eskişehir, Bursa, Kayseri, Antalya, Denizli, İzmit ve Adapazarı gibi şehirlerde. Alışveriş merkezlerinin açılmasıyla birlikte Anadolu’da varlığımızı artırıyoruz" dedi. 2007’de 30 milyon dolar ciroya ulaşan Toyzz Shop, 2008 yılında 40 milyon doları aşmayı hedefliyor. Yurtdışına açılma planları da yaptıklarını belirten Sunman, "Uzun soluklu olabilmek için uluslararası marka olmak şart. Şu anda Balkanlar’ı ve Türki cumhuriyetleri inceliyoruz."
Kampanya ile çocuklara bağış yapmayı özendirdik
İKİNCİSİNİ düzenledikleri oyuncak kampanyasıyla ilgili Cem Sunman şu bilgileri verdi: "Çocuklar kullanmadıkları oyuncaklarını getirip sepetlere atıyor, bizde onlara rozet takıyoruz. Onları iyi bir şey yapmaya teşvik etmek çok güzel. Oyuncakları Van, Bitlis, Hakkari’deki yoksul çocuklara dağıttık. İlkinde10 bi, ikincisinde 7 bin oyuncak topladık. Projenin devamı gelecek."
Türkiye’de teknolojik oyuncak üretimi yok
DÜNYADA teknolojik oyuncak üretiminin de Uzakdoğu’ya kaydığını belirten Cem Sunman, "Türkiye’de teknolojik oyuncak üretimi yok. Yerli oyuncağın mağazalarımızdaki payı yüzde 4 değil, aslında yüzde 10’larda olmalı" dedi.