Güncelleme Tarihi:
Reklamlar son yıllarda Cannes’da ardı ardına büyük ödüller kazandıkça satış grafikleri de yükseliyor. Kakembo geçen hafta Türkiye pazarını kolaçan etmek için İstanbul’a geldi. Günümüzün başarılı reklam kampanyalarını da başlıktaki gibi tanımladı
Sizin hikayeniz nedir?
- Levi’s, Timberland, Reebok, Diageo ve LVMH Group’da pazarlamada çalıştım. 2006’da Brüksel’de Levi’s grubunun EMEA Ticari Pazarlama Bölüm Başkanı’ydım. Ve 2008 senesinde pazarlama müdürü olarak Wrangler’a katıldım.
Wrangle’a değdirdiğiniz sihirli değnek ne menem bir şey ki, marka küllerinden doğdu?
- Otantik ve eski bir marka. Güçlü bir mirasa sahip. 2008’den önce yapılanlar hep bu mirasla ilişkili kampanyalardı. Biz dedik ki, tamam bu miras var ama hayat da farklı bir yöne akıyor. Bugünün ihtiyaçları farklı. İnsanlar sadece nostaljiden beslenen bir marka istemiyor. Hemen ajansımızı değiştirdik. Prodüksiyon şirketimizden daha hızlı ve yaratıcı olmasını istedik. We Are Animals kampanyası böyle başlayan bir süreçte ortaya çıktı.
Kampanyayı ‘güzel kız - yakışıklı erkek’in ötesinde kurgulamak risk almak değil miydi?
- Hem de nasıl! Risklerin en büyüğünü aldık. Ama ben bunu özellikle istedim. Dediğiniz gibi, tekstil markalarının hepsinde güzel kızlar yakışıklı erkekler kameraya bakar. Arabanın üstünde ya da içinde poz verir. Çok güvenli alanlar bunlar. Biz bu formülü yıktık. İnsanları yıkan, durduran ama aynı zamanda konunun içine çeken, ilişkilendiren bir reklam yaptık. Paris’te Fred&Farid diye bir ajans başardı bunu. Ajansla müthiş bir ten uyumu var önemli olan da bu.
HEM CAZİBELİ HEM AKILLI
Bu kampanyanın markaya somut katkısı nedir?
- Satışlar yüzde 15 arttı. Kampanyada çok fazla ürün görmemenize rağmen satışları hemen etkilemesi bizi şaşırttı. Anladık ki, insanları duygusal olarak harekete geçirmek, heyecanlandırmak gerek. O zaman bir bağ kuruyor, dükkana girip alışveriş yapıyorlar. Tabii ki bu noktada mağazada karşılaştıkları koleksiyonun çok iyi olması lazım. Bu yüzden son üç yılda ürün tarafı da yenilendi. Kreatif direktörümüz Alessandro Vigano, Dolce&Gabbana’dan geldi. Özgür ruh! Tam bir İtalyan... Modayı yaratan değiliz ama trendi yakalayan tasarımlar yapıyoruz.
‘We Are Animals’la birlikte rakip markalarınız da sizin gibi derinliği olan, topluma mesaj veren, ateşi körükleyici kampanyalar yapıyor. Ne oluyor, bir devrin sonuna mı geldik? Artık seksi olan satmıyor mu?
- İtiraf ederim seks hala satıyor. Satmaya da devam edecek. Fakat son on yılda dünyanın dijital yöndeki değişimi yüzünden insanların beklentileri arttı. Seks hala isteniyor ama tek başına yetmiyor. Bir denge tutturmalısınız. Seksi olacaksınız ama bir şey de söyleyeceksiniz, bir hikayeniz de olacak. Yani makbul olan hardcore porno değil, konulu porno. Tasarımlarınız cazibeli olacak ama aynı zamanda akıllı bir duruşunuz olacak. Aslında formül çok eski. Aynen kadın ve erkek ilişkilerinde olduğu gibi... Hepimiz güzel ve yakışıklı bir sevgilimiz olmasını istiyor ama aynı zamanda zeka da arıyoruz.
ÜNLÜLERİ NASIL TAVLADILAR
Türkiye’de 10 mağaza ve 300 satış noktasında satılan Wrangler’in kuruluşu 1904. Kovboylar ve rodoecuların markası olarak dayanıklılığıyla ünlendi, uzun süre adrenalin bağımlılarının ve outdoor sporcuların tercihi oldu. Ama son üç yıldır ünlülerin markası olarak alınıyor. David Beckham’dan Kate Moss’a popüler simalar giyiyor. “Bu da ayrı bir pazarlama stratejisi” diyor Adam Kakembo: “2008’de reklam kampanyasına parelel olarak New York ve Londra gibi önemli şehirlerde çok cool partiler organize ettik ve ünlüleri davet ettik. Çok eğlendiler ve markaya sempati duymaya başladılar. Sonra da evlerine Wrangler’den bir-iki hediye paketi gidince, giyinmeye başladılar.”
SINIRINI KENDİN ÇİZ
2011-2012 sonbahar-kış sezonun da We Are Animal’s üst başlığında kurgulanan kampanyanın adı ‘Sınırını Çiz’. “İnsanlar da aynen hayvanlar gibi kendi alanlarını işaretler. Köpeklerin alanını belli etmek için evin etrafına işemesi ya da otele tabela asmak gibi... Sen de kendi sınırını çiz ama bu sınırı sorgulamayı da unutma diyoruz. Herkesi ‘Sınırından memnun musun? Böyle mutlu musun? sorularını araştırmaya davet ediyoruz” diyor Kakembo.
EN BEĞENDİĞİM ÜRÜN DENİM CEKET
Kakembo’nun koleksiyonunda en beğendiği ürün denim ceketler: “Orijinal 11MJ’den (John Lennon’un giydiği) modern koleksiyondakilere kadar, bu ceketler Wrangler tarzını her zaman yansıtıyor. Klasik fonksiyonel tasarımlarının yanı sıra vücuda tam oturan ve benzerlerinden farklı olmasını sağlayan detayları var. David Beckham, Blue Bell premium koleksiyonundan bir tane giymişti ve bunu gören basın ve halk çılgına dönmüştü. Ben özellikle mavi ve siyah olanlarına bayılıyorum.”