’Birbirimizin ayağına basmayalım’

Güncelleme Tarihi:

’Birbirimizin ayağına basmayalım’
Oluşturulma Tarihi: Haziran 29, 2007 00:00

Reklamcılar Derneği Başkanı Cem Topçuoğlu, Kristal Elma ödüllerinin dağıtıldığı törende meslektaşlarına, "Birbirimizin ayağına basmadan rekabet edelim" çağrısı yaptı. Topçuoğlu, "Türkiye’nin reklamcılıkta dünya standartlarını yakaladığını" söyledi.

TÜRK reklam dünyasının Oscarı olarak anılan ve bu yıl 19’uncusu düzenlenen Kristal Elma ödülleri sahiplerini buldu. Televizyon dalında büyük ödül, Akbank 26’ncı Film Festivali sponsorluk reklam filmiyle Publisis Yorum Reklam Ajansa gitti. Basın dalında büyük ödül Grey Worldwide’ın yürüttüğü Türk Medya’nın Akşam Gazetesi Kampanyası’na, çok mecralı kampanya dalında büyük ödül ise T-box için yürüttüğü kampanya ile Rafineri Reklam Ajansı’na verildi. Bu yıl ilk kez verilen ve ajansların aldıkları başarı belgesi, Kristal Elma ve büyük Ödül katsayılarının toplamına göre değerlendirildiği Kristal Ajans ödülünü ise TBWA Reklam Ajansı kazandı.

VAKİT GELDİ: Reklamcılar Derneği Başkanı ve aynı zamanda TBWA İstanbul’un Kurucu Ortağı Cem Topçuoğlu, 19 yıldır Kristal Elma’yı geliştirerek geleceğe taşıdıklarını söyledi. Artık Kristal Elma’nın uluslararası bir festivale dönüşme zamanının geldiğine işaret eden Topçuoğlu şöyle konuştu: "Türkiye reklamcılıkta çok iyi bir noktaya geldi, dünya standartlarında bir meslek grubu oldu. Genç, kreatif reklamcılarla bu sektör bu duruma kadar geldi. Ayrıca İstanbul da artık dünya da bir cazibe merkezi. Tüm bu gelişmeler Kristal Elma’yı 2010 yılında uluslararası bir festivale dönüşmesini sağlayacak. Tüm dünya Kristal Elma’yı konuşacak."

DEĞİŞİM KAÇINILMAZ: 25 yıldır reklamcı olduğunu söyleyen Topçuoğlu, "Reklamcılığa şimdi daha tutkulu bakıyorum. Biz istemesek de hızla değişen dünya bizi değiştirecek. Burada en önemli nokta rekabetten hepimizin aynı şeyi anlaması. Birbirimizin ayağına basmadan rekabet etmeliyiz. Bu rekabet yaratıcılığı artırmaya hizmet etmelidir" diye konuştu.

988 ESER YARIŞTI: Reklam dünyasının duayenlerini ve sektör temsilcilerini biraraya getiren Kristal Elma’da bu yıl 50 dalda toplam 988 eser yarıştı. Kazanan eserler, seçici kurul tarafından yapılan ön eleme ve ana değerlendirme sonunda belirlendi. 988 eser ilk aşamada sektör değerlendirmesine tabi tutulmuştu. Kristal Elma’da bu yıl televizyon, basın, açıkhava, radyo, çok mecralı kampanyalar, internet, sinema, yaratıcı medya kullanımı, ortam reklamı ve özel ödüller olmak üzere 10 farklı bölümde yarışan eserler bu kategorilerde topladıkları puanlara göre ödüllendirildi. Gecede şanslı bir konuk Lancia Ypslion otomobile sahip oldu. Çekilişi Tofaş’ın İcra Kurulu Başkanı Ali Pandır yaptı.

Banka, bilişim ve yapıda Kristal Elma alan olmadı

KRİSTAL Elma’da ne TV ne de basında Bankacılık kategorisinde bir ödül çıkmadı. Seçici kurul başvurular arasında Kristal Elma almayı hak edecek bir reklam olmadığına karar verdiğini açıkladı. Bankacılık gibi bilişim ve yapı kategorilerinde de Kristal Elma çıkmadı. Kristal Elma’ya ünlü reklamcı Ali Taran ve Serdar Erener hiçbir eseriyle katılmıyor.

TBWA, 20 ödül aldı

TBWA
, Kristal Ajans ödülünü aldı. 20 ile gecede en çok Kristal Elma toplayan reklam ajansı TBWA çalışanları, her ödülü büyük sevinçle karşıladı. Reklamcılar Derneği eski Başkanı Jefi Medina’ya gecenin TBWA gecesine dönüştüğü şeklinde bir algılama oluştuğu hatırlatılınca, "TBWA çok ödül alınca sanki öyle bir hava oluştu ama. Hepsini hak ederek aldılar. Çok objektif ve ciddi kriterlere göre değerlendirmeler yapıldı. Onları kutluyorum" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!