Nilgün KARATAŞ
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 27, 2007 00:00
Bitkisel formüllü tüy dökücü kremle iç pazarda büyük başarı kazanan Bioder’in sahibi Cihat Dündar, gözünü dış pazarlara dikti. Biota Laboratuvarları olarak ürünlerini çeşitlendiren ve Ortadoğu ile Avrupa’da pek çok ülkeye ihracata hazırlanan Dündar’ın hedefi, tüm dünyada eczanelere girmek ve 5 yılda 1 milyar dolarlık ihracat yapmak.
KENDİ sivilcelerine çözüm ararken bitkilerin şifa verici yanlarını keşfeden ve Haziran 2003’te de Bioder markasıyla kozmetik piyasasına giren Cihat Dündar, iç pazarda büyük başarı kazandı ve şimdi gözünü dış pazarlara dikti. Sadece Türk kadınlarının değil Ortadoğu ve Avrupa’nın da tüy sorununa çözüm sunmak isteyen Cihat Dündar, Ürdün’de lansmana hazırlanıyor. Dündar, pekçok Ortadoğu ve Avrupa ülkesinde krem ve serum tüy dökücü Bioder’i satmaya hazırlanıyor. Tüy azaltıcı-inceltici krem Bioder ile dermakozmetik sektöründe kendine yer açan Dündar, "Önümüzdeki 5 yılda 1 milyar dolarlık ihracata ulaşacağız" dedi. Halen Türkiye’de toplam 1.7 milyar dolar kozmetik pazarı düşünüldüğünde bu hedefin çok büyük olduğunu kabul eden Dündar, "Doğrudur bu çok büyük bir hedef ama biz hedef koyarken hayal kurmayız" dedi.
DIŞARI AÇILMAK ZORUNDAYIZ:
Cihat Dündar şöyle konuştu: "Avrupa’da kişi başına yıllık kozmetik harcaması 113 dolar, Türkiye’de ise 18 dolar. Aslında müthiş bir pazar ancak, mevcut yapıyla bütün alanlara da girseniz, bütün pazar da sizin olsa Türkiye’de büyüyeceğiniz yer maksimum 1.7 milyar dolar. Sadece bu olaydan dolayı bile Türkiye’deki şirketler gözünü dışarı dikmek zorunda. 1 milyar dolar bizim için büyük bir rakam ama global ölçekteki şirketler için küçük. Zaten bizim bir sorunumuz da bu biz de ölçekler küçük. Onun nedeni de şirketlerin sadece iç pazardan para kazanması, global pazarlara açılmaması, oralardaki cirolardan pay alamaması."
2007 LANSMAN YILI OLACAK:
Bioder’in öngörülerin çok üzerinde talep gördüğünü söyleyen Cihat Dündar, "Geçen yıl 14 milyon dolarlık ciroya ulaştık, bu yılki hedefimiz 35-40 milyon dolar. İlk çeyrekteki büyüme hızımız da bunun gerçekleşeceğini gösteriyor" dedi. Bioder’in daha 3’üncü yılında yurtdışından ilgi görmeye başladığını söyleyen Dündar, pekçok Ortadoğu ve Avrupa ülkesine bu yıldan itibaren ürünlerinin satılmaya başlanacağını açıkladı. Dündar, "Henüz öyle çok büyük bir ihracatımız yok ama pek çok görüşmeyi tamamladık. Bu yıl bizim lansman yılımız olacak, asıl ihracat önümüzdeki yıldan itibaren başlayacak. İhracata kremle başladık ama Bioder serum ile de çok iddialıyız" diye konuştu.
20’DEN FAZLA ÜLKEDE:
Önümüzdeki hafta Ürdün’de bir lansman yapmaya hazırlanan Dündar, kurdukları bağlantılar hakkında şu bilgileri verdi: "Ortadoğu’da şu an Ürdün ve Lübnan’da faaliyetteyiz. Yakında Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Katar, Bahreyn, Kuveyt ve Umman’da da anlaşmalar yapacağız. Pakistan’la görüşmeler sürüyor. Avustralya ve Yeni Zelanda’ya mal gönderiyoruz. Avrupa’da ise Hollanda, Belçika ve Lüksemburg’da anlaşmalar yaptık, iki hafta sonra sevkıyata başlıyoruz. Almanya, İspanya, Portekiz’le anlaşmalarımız var, Norveç, İsveç, Danimarka ve Finlandiya ile anlaşmalar yapılmak üzere."
Bioder müşterilerinin yüzde 30’u erkekler
BİODER ürünlerini kimlerin kullandığına bakılınca, genç bekárlar ön plana çıkıyor. Yapılan bir araştırmaya göre bu ürüne en çok rağbet edenler 18-24 yaş grubu. Müşterilerin yüzde 48.6’sını bu yaş grubu oluşturuyor. Yılda ortalama 600-700 bin kutu Bioder sattıklarını söyleyen Cihat Dündar’ın verdiği bilgiye göre kıllarından kurtulmak isteyenlerin yüzde 30’u erkek. Bu erkekler elmacık kemikleri üzerindeki, omuz, ense ve kulak bölgelerinde kıllarına Bioder ile çözüm arıyor. Biota Laboratuarları’nın yaptırdığı bir araştırmaya göre, geçen yıl yaklaşık 2 milyar dolara ulaşan kozmetik pazarından, ağda, krem, köpük gibi tüy gidericilerin aldığı pay ise 49.9 milyon dolar oldu. Bu rakam bir önceki yıla göre yüzde 15 arttı. Tüy dökücülerde, 2009 yılı için öngörülen rakam ise 56.8 milyon dolar. Bu rakamlar sadece kozmetik ürünleri ifade ediyor. Epilasyon gibi yöntemler bunun dışında.
Patent almadı formülü sadece 3 kişi biliyor
BİODER ve Bioxcin markaları altında birçok ürünü bulunan Biota Laboratuvarları kulvarını eczane ürünleri olarak belirlemiş durumda. Dermakozmetik denilen alanda selülüit kreminden yaşlanma karşıtı ürünlere kadar pek çok ürün planlayan Cihat Dündar, parfümeri, market, salon gibi yerlerde satılan kozmetik ürünlerini de bitkisel kaynaklı olmak kaydıyla üretmeye sıcak bakıyor. Pek çok formül üzerinde çalıştıklarını söyleyen Dündar, bunları da sır gibi saklıyor. Tüy azaltan Bioder ile saç çıkaran Bioxcin’in formüllerini şirkette sadece 3 kişinin bildiğini vurgulayan Dündar, patent bile almadığını söyledi. Dündar, bunun nedenini ise "Patent aldığınız zaman o formül 10 yıl sonra açıklanıyor. O nedenle sadece markamızı tescilledik" diye açıkladı.
3 bin endemik bitki varken, ithalat yapmak yanlış olur
BİOTA Laboratuvarları’nda kendi formüllerini kullandıklarını gibi tüm etken maddelerini de yurt içinden tedarik ettiklerini belirten Cihat Dündar, "Bir insanın ülkesinde 9 binin üzerinde bitki yetişiyorsa, bunların da 3 bini endemik ise yurtdışından hammadde almasına ne gerek var? Bunu yapmak kendi ülkesine ihanet etmek olmaz mı" derken, Türkiye’de bu açıdan kullanılmayan büyük bir kayrak olduğuna dikkat çekti. Ürünlerinin kremlerde yüzde 80, serumlarnda ise yüzde 90’dan fazlasının bitkisel olduğunu söyleyen Dündar, üzerinde çalıştıkları formüllerin de buna benzer olduğunu kaydetti.