Bilmediğiniz yönleriyle Akyavaş, İstanbul Modern’de

Güncelleme Tarihi:

Bilmediğiniz yönleriyle Akyavaş, İstanbul Modern’de
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 25, 2013 00:00

İstanbul Modern’de önümüzdeki hafta açılacak olan Erol Akyavaş-Retrospektif sergisi, Türk resim tarihinde kendine özgü duruşuyla en önemli kilometre taşlarından biri olan Akyavaş’ın en az bilinen yönlerini en iyi bilinen tuval üstü eserleriyle bir bağlam içinde izleyicilere sunacak. Sergi, 25 Ağustos’a kadar devam edecek.

Haberin Devamı


‘İSİMSİZ’, 1981, 35.5x28 cm

Bilmediğiniz yönleriyle Akyavaş, İstanbul Modern’de

Fotoğraf üzerine karışık teknik
Erol Akyavaş’ın malzeme açısından son derece çeşitli olan üretimlerinin bir belgesi olan bu eserde kullandığı fotoğraf kendisine ait.


‘ANILAR’, 1966, 91x66 cm
Tuval üzerine karışık teknik
Otobiyografik göndermeleri çekincesizce resminde kullanan Akyavaş’ın resmin içinde metin kullanımı, geleneğin klişeleşmiş algılarına bir rest çekme olarak yorumlanmaktadır.

‘BÜYÜK PATLAMA’, 1982, 266x218 cm
Tuval üzerine akrilik
En özel işlerden biri olan bu resim gücünü, bakma ve görme düzleminden alır. Uzaktan bakınca renklerin ve formların kullanımı itibariyle soyutun dekoratif çekiciliğine sahip olan işin detaylarında yıkım ve yok oluş vardır ki bu da işin adıyla oluşturduğu çelişki üzerinden farklı okumaları teşvik eder.

Haberin Devamı

PİRAMİD PEYZAJLAR’, 1979, 44x42 cm
Tuval üzerine yağlıboya
Doğu ve Batı sentezi her zaman Akyavaş’ın sanatında bir merkez noktasıdır. Batı resmindeki Sürrealizm, Kübizm, hatta Pop Art gibi akımların kendi üzerindeki etkisini bu sentezci üslubu destekleyecek biçimde uygular.

‘DOST KENTLER’, 1970-1971, 61.5x40.5 cm
Kontrplak üzerine karışık teknik
Mimarlık eğitimi alan Akyavaş, 1970’lerde kendine özgü kale ve kent görünümleri uygulamaya başlar. Bu uygulamalar izleyicinin klasik mekân ve kent algısını yapıbozuma uygulatır niteliktedir.

‘İSİMSİZ’, 72x77 cm
Tuval üzerine karışık teknik
Akyavaş’ın farklı dönemlerinde yoğunlaştığı kale duvarı uygulamaları ve kadın bedeninin temsiline yönelik arayışlar bu resimde bir aradadır.

KAFALAR SERİSİ’, 1979, 45.5 x 35.5 cm
Duralit üzerine akrilik
Bu resim, ciddi derecede deforme edilmiş vücut parçaları, metal çengel ve askılarla bedenin tutsaklığına referanslar ve iki bedenin birbirine kavuşma arzusunu temsil eden ama birer yaprağa daha çok benzeyen dillerin yarattığı imgesel güçle Akyavaş’ın en etkileyici işlerinden biri.

‘KABE’,
1982, 266x252 cm
Tuval üzerine akrilik
Birkaç ay önce 2 milyon 900 bin Türk Lirası’na satılan ve aldığı fiyatla çağdaş Türk resminin en pahalı yapıtı olan Kabe, Akyavaş’ın resimlerindeki sonsuz mekân algısının güzel bir örneği.

Haberin Devamı

‘İSİMSİZ’, 1967, 49.5x39 cm

Bilmediğiniz yönleriyle Akyavaş, İstanbul Modern’de

Duralite marufle tuval üzerine yağlıboya
Akyavaş’ın kadın bedenine referanslar üzerinden erotizm ve bilinçaltını araştırdığı işlerinin en iyi örneklerinden biri olan bu eser, hem malzeme hem tema hem de teknik olarak Akyavaş’ın çeşitliliğini de belgeler nitelikte.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!