Güncelleme Tarihi:
Projeyle yüzde 5-8 olan turistlere satış payının, yüzde 30 olarak artması ve cironun yüzde 50’sinin buradan gelmesi bekleniyor. 2008’in ilk üç ayında yüzde 30 büyüme kaydeden Beymen’in, 2008 ciro hedefi ise 350 milyon YTL.
Beymen Genel Müdürü Esel Çekin, Beymen Akaretler Projesi’nin, Nişantaşı’ndaki yatırımın devamı olduğunu belirterek, ‘sıraev’ (rowhouses) olarak adlandırılan konut tipinin önce İngiltere, sonra da Avrupa’nın kentsel değişiminin yaşandığı bölgelerinde ortaya çıktığını kaydetti. Bu tür konut tiplerinin, İstanbul’daki en önemli ve anıtsal örneğinin Akaretler olduğunu söyleyen Çekin, tarihte önemli kişilere ev sahipliği yapan Akaretler’in, şimdi de Beymen Mağazacılık A.Ş. yatırımı ile moda dünyasının 13 markasını buluşturan bir stil sokağa dönüştüğünü dile getirdi.
“2008’İN İLK ÜÇ AYINDA YÜZDE 30 BÜYÜME YAŞANDI”
Çekin, Beymen’in, Alberta Ferreti, Berluti, Bottega Veneta, Chloe, Corneliani, Dsquared, Etro, Jimmy Choo, Lanvin, Marc Jacobs, Marc by Marc Jacobs, Marni ve Sergio Rossi gibi önemli markaları Akaretler’de bir araya getirdiğini anlatarak, Beymen’in, Türkiye genelinde toplam 55 bin metrekare ile 75 mağaza ve bin çalışana ulaştığının altını çizdi. Beymen Akaretler Projesi’nin, 7.5 milyon dolarlık yatırım ile 6 ayda tamamlandığını ifade eden Çekin, 2 bin 900 metrekarelik alandaki en küçük mağazanın 102, en büyüğünün ise 329 metrekare olduğunu belirtti. Çekin, diğer Beymen mağazalarına oranla Akaretler’deki turist alışverişinin daha yüksek olduğunu kaydederek, Akaretler için marka seçerken potansiyeli yüksek ve sürekli büyüme kaydeden markaların seçildiğine değindi. 2008’in ilk üç ayında yüzde 30 büyümenin yaşandığını aktaran Çekin, 2008 için 350 milyon YTL ciro hedeflendiğini de dile getirdi. Çekin, Beymen’in, 2008 yılı başından itibaren Avrupa’da da duyulmaya başlandığına işaret ederek, 2008 sonbaharında Lübnan’da yeni mağaza açılacağını kaydetti.
“DURGUNLUK ZAMANLARI BÜYÜMEK İÇİN FIRSATTIR”
Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner ise, Akaretler Projesi’yle, yüzde 5-8 olan turistlere satış payının, yüzde 30 olarak artmasının ve cironun yüzde 50’sinin buradan beklendiğini bildirerek, Akaretler’de, Serdar Bilgili’den üç yer daha istendiğini ve kabul edildiğinde üç yeni mağazanın daha faaliyete geçeceğini dile getirdi. Boyner, Avrupa’daki köşe başlarının tutulduğunu söyleyerek, yatırım için önceliğin Ortadoğu ve Afrika’ya verildiğini ifade etti. Üretime yatırım yapılmadığına işaret eden Boyner, “Türm dünya bizim üretim alanımız. Ürün tedarikinde tüm dünya avucumuzun içinde” dedi.
Kriz konusuna da değinen Boyner, “Kriz oldu dünyada ama para azalmadı, kuzeyimiz ve güneyimizdeki komşuların eline geçti. Gaz ve petrol üreticilerinin eline geçti para. Türkiye’de neler gördük, bu da aşılacak” diye konuştu. Boyner, geçen yıla oranla piyasanın daraldığını vurgulayarak, farklılaşarak, kendini geliştiren şirketlerin büyüdüğünü, bunu yapamayanların ise daraldığını kaydetti. Tüm markalar için iddialı bir büyümeyi hedefldiklerini söyleyen Boyner, “Bu durgunluk, büyümek ve yatırım yapmak için bir fırsattır. Böyle zamanlar büyüme zamanlarıdır. İşimiz, yeni yatırım yaptıkça büyüyor” dedi.