Beymen, hem Anadolu’ya hem dünyaya açılıyor

Güncelleme Tarihi:

Beymen, hem Anadolu’ya hem dünyaya açılıyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 23, 2004 00:00

OCAK ayında ilk yurtdışı mağazasını Mısır’da açacak olan Beymen’in genç yöneticisi Esel Çekin, çevre ülkelere de yayılacaklarını ve Anadolu’daki mağaza sayılarını da artıracaklarını açıkladı. Kahire’de 4 bin 500 metrekarelik mağazanın ardından İran ve Hindistan’ı programa aldıklarını belirten Çekin, ‘Avrupa yerine rekabetin az, müşterinin yeniliğe aç olduğu ülkelere yöneldik’ dedi.UZUN süredir sessiz sedasız kendisini ve yönetimini yenileyen Boyner Grubu bünyesindeki Beymen, önümüzdeki aylardan itibaren hem Türkiye hem de yurtdışında atağa kalkma hazırlıkları yapıyor. Bugüne kadar sadece büyük şehirlere odaklanan Beymen, bir yandan Anadolu’daki müşterisinin ayağına gitme kararını uygulamaya koyarken, bir yandan da ilk yurtdışı mağazasını Kahire’de açmaya hazırlanıyor. Beymen Genel Müdürü Esel Çekin, 2005 yılında Kahire’de açılacak mağazanın ardından İran’ın gündeme geleceğini söyledi. Esel Çekin, yurtdışına yayılmada rekabetin yoğun olduğu Avrupa ülkeleri yerine, potansiyelin çok olduğu ülkeleri tercih ettiklerini, Hindistan’ı da bu kapsamda yatırım için düşündüklerini belirtti. Geçtiğimiz Şubat ayında Beymen Genel Müdürlüğü’ne getirilen Esel Çekin ile Beymen’in geleceğe dönük projelerini konuştuk.Dünyaya açılma konusundaki hazırlıklarınız hangi aşamada?- İlk mağazamızı Ocak ayında Kahire’de açmak için düğmeye bastık. Kahire’nin en lüks binası olan Four Season Oteli’nin altındaki 4 bin 500 metrekarelik alışveriş alanını Beymen işletecek. Burada hem ithal markalar, hem Beymen markalarıyla faaliyet göstereceğiz. İran sırada. Yetiştirebilirsek 2005’de onu da açacağız. Daha sonra da çevre ülkelerde yayılacağız. Rekabetin çok az olduğu, müşterilerin de yeniliğe aç olduğu yerleri seçip oralarda bulunmak istiyoruz. Başka hangi ülkeler gündeme gelebilir?- Hindistan’a da mağaza açmayı düşünebiliriz. Avrupa’da çok yoğun bir rekabet ve hep aynı mağazalar var. Üstelik Hindistan gibi ülkelere gitmek Avrupalı’yı korkutuyor. Türk insanı ise bu ülkelere çok daha kolay adapte olabiliyor. Benzer kültürler ve de bizim için potansiyeli daha yüksek ülkeler. İnsanlar şık giyinmek istiyor ve ülkelerinde olmayanı almak için yurtdışına çıkıyorlar. Hindistan’da çok sayıda bitmiş bina var ve bunları değerlendirmek istiyorlar. Bizimle ortak olabilecek ve lokal bilgiyi getirebilecek birilerini bulursak bu ülkeye en kısa zamanda gidebiliriz.2004’ü nasıl geçiriyorsunuz?- Krizin ardından yaşananlardan sonra, 2004 tüm grubumuz için çok iyi bir yıl oldu. Ama özellikle Beymen’de neredeyse 90’lı yılların neredeyse ortalarından beri yaşadığımız en yüksek seviyelere geldik. Adetlerimizi ve satışlarımız ciddi oranda arttı. Ürünün büyük kısmını indirime girmeden erittik. Kış aylarının daha da iyi geçeceğine inanıyorum. Bu artışlarda 2004 yılında açılan Nişantaşı mağazamız da etkili oldu. 2005 yılından neler bekliyorsunuz?- Aslında Beymen’de çok büyük değişiklikler var. Büyümenin çok hızlı bir şekilde devam edeceği düşüncesindeyiz. 2004 Şubat-Mart döneminde tasarımcılarımızı değiştirdik. Beymen müşterisi Beymen’de bir değişim olduğunun farkında. Beymen Erkek’te bir İtalyan tasarımcıyla çalışmaya başladığımız son üç sezondur satışlarda adet ve ciro bazında yüzde 40 artış yakaladık. Beymen erkek mağazaları açıyoruz. Beymen Club, 1985-86’daki ilk çıkış dönemine geri döndü. Türkiye’de daha iş kadını, iş erkeği gibi olmuştu. Şimdi tamamen bir hayat tarzına geri dönüş var. Tüm Türkiye’deki mağazaların konseptini 2005 itibari ile değiştirmeye başlıyoruz.Neden ayrıca Beymen Erkek Mağazaları açma gereği duydunuz?- Müşterilerimizin bir kısmı, Beymen ürünlerinin ithal mallarla birlikte satılmasından tedirgindi. İthal ürünlerin fiyatları yüksek olduğu için Beymen’in de fiyatları yüksek algılanıyor. Halbuki rakiplerimizden farklı fiyat politikamız yok. Özellikle 2005’te Beymen erkek mağazalarını açtığımızda bu çok net bir şekilde görülecek. Beymen bizim için her zaman birinci planda. Bunu da kanıtlamak istiyoruz.Kadın mağazası da açılacakBeymen kadın mağazaları da açacak mısınız?- Beymen’in yeni kadın koleksiyonu, Beymen kadınını yansıtan ama çok farklı, çok yeni, fresh diyeceğim bir koleksiyon. Özellikle Beymen’in içinde ithal markaların da olması bizim onlarla birebir rekabet etmemizi gerektiriyor. Zannediyorum 2-3 sezon sonra Beymen Kadın mağazaları açmayı da düşüneceğiz. Ancak yeni koleksiyonun iyice oturması, tasarımcı ile müşterinin buluşması gerekiyor. Gözümüz Beyoğlu’nda ve alışveriş merkezlerindeİstanbul’da çıktığınız bazı noktalara yeniden dönmeyi düşünüyor musunuz?- Gelişmelere göre değerlendireceğiz. Mesela İstiklal Caddesi ve Şişli’den çıktığımızda oralardan çıkış vardı. Beyoğlu yeniden canlanıyor, gözümüz üstünde. Çok güzel binalar var, grup olarak ne yapabiliriz diye de düşünüyoruz. Yeni yapılan alışveriş merkezlerini de çok sıkı takip ediyoruz. Akmerkez mağazanız nasıl gidiyor?- Akmerkez’den çok memnunuz. Nişantaşı açılırken herkes nefesini tuttu, acaba ne olacak diye bekledi. Müşterilerimizin yüzde 30-40’ı Nişantaşı mağazamızdan, bir o kadarı da sadece Akmerkez’den alışveriş yapıyor. Ama geri kalanı her ikisinden de alışveriş yapıyor. Akmerkez hálá göz bebeğimiz. 2005’de onu da yenileyeceğiz. 2006’da Bağdat Caddesi’ne Nişantaşı çizgisinde mağazacılık anlayışı getirebilir miyiz diye araştırıyoruz. Ama bu çizgiyi küçük mağazalarda da uygulamayı istiyoruz.Anadolu’daki müşterinin ayağına gitmek akıllıcaKaç Beymen Erkek Mağazası açacaksınız? Hangi şehirleri düşünüyorsunuz?- Bayiliklerle büyümeyi düşündüğümüz için yazın 3, önümüzdeki kış da 5 yeni mağaza düşünüyoruz. Özellikle İstanbul ve Ankara gibi şehirlerden başlayacağız. Anadolu şehirlerinde çok Beymen müşterisi çok var. Onların büyük şehirlere gelmesindense özellikle bizim onların ayağına gitmemizin oralarda satış yapmamızın daha akıllıca olduğunu düşündük. Anadolu’da Beymen Club ya da Beymen’in bir etkinliği yoktu. Artık biraz etkin olmak istiyoruz. Beymen Club da Eskişehir, Diyarbakır, Konya, Kayseri, Trabzon, Samsun, Edirne, Denizli gibi şehirlere baktık. Potansiyeli yüksek olan şehirlerde de büyümek istiyoruz. Cironuzun ne kadarını Anadolu’daki şehirlerden sağlamayı hedefliyorsunuz?- Mağazalar küçük metrekarelerle açılacağı için başlarda yüzde 10’u geçmeyecek rakamlar olacaktır. Ama zamanla yüzde 30’ları bulmayı planlıyoruz. ESEL ÇEKİN Beymen Genel Müdürü Esel Çekin, 1969 İstanbul doğumlu. 1993’te Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden mezun oldu. City University of New York’ta ekonomi doktorasını sürdürürken, Hunter College’da Mathematical Economic ve Macroeconomics derslerinde eğitmenlik, National Bureau of Economic Research’de analistlik yaptı. 1997-1999 yıllarında İstanbul’da çeşitli sektörlerden firmalara danışmanlık hizmeti verdi. 1999’da katıldığı Boyner Grubu’nda 2000’e kadar Strateji ve İş Geliştirme direktör yardımcısı, 2000’den itibaren Strateji ve İş Geliştirme’den sorumlu Başkan Yardımcılığı görevini sürdürdü. Şubat 2004’te Beymen Genel Müdürlüğü’ne atandı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!