Beymen’de müşteri ‘velinimet’

Güncelleme Tarihi:

Beymen’de müşteri ‘velinimet’
Oluşturulma Tarihi: Haziran 23, 2003 10:09

Beymen, uyguladığı özel servislerle müşteri bağlılığını artırmak için kolları sıvadı. Şirket, yıllardır uyguladığı müşteri servislerine son bir yıl içinde daha fazla odaklanma kararı aldı. Beymen, randevulu alışverişten renk ve stil danışmanlığına kadar çeşitli alanlarda müşterilerine bire bir özel hizmetler sunuyor.


Ofis ve ev servisi, randevulu alışveriş, hediye danışmanlığı, renk ve stil danışmanlığı, gardırop güncelleme ve gece alışverişi. Bu hizmetler, hazır giyim şirketi Beymen'in 'koşulsuz müşteri mutluluğu' ilkesi doğrultusunda uyguladığı özel sevisler.

Aslında bu servisler Beymen'in yeni uygulamaları değil. Şirket, 1990'lardan beri müşterilerine sunduğu bu hizmetlere, son bir yıl içinde daha fazla ağırlık vermeye başladı. Bu servislere yenilerini eklemek için de kolları sıvadı.

Beymen Satış, Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü İrem Tüzünalper, son yıllarda müşteri ilişkileri yönetimine daha fazla odaklandıklarını ve müşteriyi tanıma faaliyetlerini çoğalttıklarını belirtiyor. Teknolojinin gelişmesiyle müşterileri hakkında daha ayrıntılı bilgi edinebildiklerini dile getiren Tüzünalper, ‘‘Müşterilerimizi tanıdıkça, onlara daha özel, birebir hizmet verme şansımız oluyor. Müşterilerimizin isteklerini iyi analiz ederek ihtiyaçlarına göre servisler oluşturuyoruz‘‘ diyor.

Tüzünalper, bu servislerle müşterileriyle uzun soluklu bir ilişki kurmak istediklerini anlatıyor. Hediye danışmanlığı servisinin en önemli hizmetlerinden biri olduğunu ifade ediyor. Bu hizmet, vakitsizlik nedeniyle ne alacağına karar veremeyen, yalnız başına hediye seçemeyen, özel günleri unutan kişiler için düzenlenmiş. İsteyenler telefonla, ya da mağazalara giderek hediye almak istedikleri kişinin özelliklerini belirtiyor ve bu hizmetten yararlanıyor.

Renk ve stil danışmanlığı hizmeti, kurum ya da kişilere veriliyor. Bu konuda imaj danışmanı Özlem Çakır'la çalışıyorlar. Tüzünalper, kişilerin sosyal durumundan, ne iş yaptığına ve nasıl görünmek istediğine kadar, onlara yakışan renklerle ilgili kişilere destek verildiğini anlatıyor.

EVDE ALIŞVERİŞ

1971 yılında kurulan Beymen'in 550 çalışanı var. Kendine ait üç Beymen bir de Beymen Club Metrocity mağazası bulunuyor. Bayi mağaza sayısı beş, Beymen Club ve Kids bayi mağaza sayısı ise 14.

Müşteriyle ilgili hizmetler, Beymen'in satış rakamlarının artmasına da önemli katkılarda bulunmuş. Tüzünalper, müşteri bağlılık programlarını yakın bir zamanda daha kapsamlı hale getirmeyi planladıklarını söylüyor.

Perakendecilikte farklılaşmanın ve müşteriye birebir hizmet vermenin önemine değinen Tüzünalper, çok fazla rekabetin olduğu sektörde bu şekilde var olunabileceğini ifade ediyor.

Çok özel servisler

Ofis ve ev servisi: Bu servis müşterilere mağaza dışında, ev ya da işyerlerinde alışveriş yapma imkanı tanıyor. Müşterilerin istek ve tercihlerine göre oluşturulan koleksiyonlar ayaklarına kadar götürülüyor.

Randevulu alışveriş: Alışveriş yapmak içim zamanı kısıtlı olanlar, diledikleri gün ve saatte randevu alarak bu servisten yararlanabiliyor.

Hediye danışmanlığı servisi: Bu hizmet, vakitsizlik nedeniyle ne alacağına karar veremeyen, yalnız başına hediye seçemeyen, özel günleri unutan kişiler için düzenlenmiş. Telefonla ya da alışveriş sırasında bu hizmetten yararlanılabiliyor. Mağaza çalışanları müşterilere hediye seçmeleri konusunda danışmanlık yapıyor.

Gardırop güncelleme: İsteyen kişilerin gardırobu sezonun renk ve çizgilerine göre düzenleniyor.

Gece alışverişi: Alışveriş için gündüz vakit bulamayanlar, randevu alarak mağaza kapanış saati olan 22:00'den sonra alışveriş yapabiliyor.

Renk ve stil danışmanlığı: Müşterinin ten ve saç rengiyle vücut yapısına en uygun renk ve model seçimi konusunda danışmanlık hizmetini içeriyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!