Beyaz Masa, Güzin Abla!

Güncelleme Tarihi:

Beyaz Masa, Güzin Abla
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 13, 1999 00:00

Haberin Devamı

Büyükşehir Belediyesi'nin 1994'te şikayetler için kurduğu ‘‘Beyaz Masa’’, dert köşesine döndü.

Bu nedenle Anadolu Ajansı yaptığı haberde Beyaz Masa’yı gazetemiz yazarlarından Güzin Abla’ya benzetti.

Beyaz Masa'ya oğlunun yıldız bir futbolcu olması için başvuran aileler, evden kaçan çocuklar, işyerinden maaşını alamayanlar, hayvanları bir kutuya koyup getirenler de başvuruyor.

İşte birkaç ilginç örnek:

İstanbul dışından gelen bir vatandaş, Beyaz Masa’nın Aksaray şubesine sinirli sinirli giriyor. Bir iş toplantısına yetişmeye çalışırken cüzdanını kaybettiğini, yeni boyanmış bir tramvaya yaslandığını ve takım elbisesinin boyandığını anlatıyor. Beyaz Masa da, bu kişiye aynı marka takım elbise satın alıyor.

ABD’den İnternet yoluyla Beyaz Masa’ya başvuran bir yurttaş İstanbul’da bir arsa aldığını bildirip, imar planı hakkında bilgi istiyor. .

Genç bir kadın eşiyle kavga ettiğini ve çok mutsuz olduğunu söylüyor. Beyaz Masa eşiyle barıştıııyor.

Almanya’dan İstanbul’a gelen bir vatandaş, sesinin çok güzel olduğunu belirterek, kendisinin doldurduğu bir kaseti dinlemeleri için Beyaz Masa’ya veriyor. Beyaz Masa, onu müzik firmalarının bulunduğu Unkapanı’ndaki İMÇ Blokları’na gönderiyor. (A. A.)

288444 başvuru

Beyaz Masa'ya bugüne kadar 288 bin 444 başvuru yapıldı. Beyaz Masa, Aksaray, Kadıköy, Esenler, Otogar ve Üsküdar’daki şubeleri ile hizmet veriyor. Ayrıca tüketici şikayetlerinin yapıldığı ‘‘Beyaz File’’ ve belediye çalışmalarını halka yerinde tanıtmak amacıyla da ‘‘Beyaz Gezi’’ programları var.

Başvurularda ilk sırayı İSKİ ile ilgili şikayetler alırken, bunu ulaşım, yol bakım, zabıta, fen işleri ve İETT ile ilgili şikayetler izliyor.

Başvuruların yüzde 68’i evrak haline getirilmeden sözlü olarak hemen çözülürken, yüzde 12’si 48 saat içinde, yüzde 17’si ise sonraki günlerde çözülüyor. Geri kalanı ise geçersiz ve henüz çözülemeyen başvurular oluşturuyor.

BEYAZ MASA NASIL ARANIYOR?

153 Alo Büyükşehir, bilgisayara bağlı bir mesaj hattı. 24 saat açık olan hatta mesaj bırakılıyor. Daha sonra bu mesajlar dinleniyor, yazılı hale getirilerek ilgili birimlere iletiliyor. Diğer Beyaz Masa telefonları:

Kadıköy:

0 (216) 414 80 11

0 (216) 414 80 12

Üsküdar:

(216) 391 29 93

Otogar:

0 (212) 658 38 86

0 (212) 658 32 44

Aksaray:

0 (212) 568 14 14

0 (212) 568 14 15

0 (212) 568 14 16

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!