Ben neysem oyum.

Güncelleme Tarihi:

Ben neysem oyum.
Oluşturulma Tarihi: Eylül 12, 2010 00:00

Beymen Academia’yı hatırlar mısınız? 1992’den 2000 yılına kadar yedi kere düzenlenen ve Arzu Kaprol, Yeşim Chambrey, İdil Tarzi, Rojin Aslı Polat, Tayfun Mumcu, Alev Ciliv, Murat Türkili gibi değerli tasarımcıları endüstriye kazandıran yarışma. Şimdi küllerinden yeniden doğuyor. Beymen Kadın koleksiyonunun da tasarımcısı olan Lucia Croce ve Beymen marka direktörü Ferhan İstanbullu ile buluştuk. İstanbullu, bir hazır giyim markasına dönüşen Academia’yı anlattı

Beymen Academia kaç yıllık bir marka?
- Beymen Academia 18 yıllık bir marka... Bu girişimle amaçlanan, yeni yetenekleri keşfetmek ve Türk moda dünyasına kazandırmaktı. Academia ilk yarışmasından itibaren büyük ilgi gördü, yarışmalara hep çok yüksek sayıda başvurular yapıldı. Üstelik sadece Türkiye değil, Fransa’dan İngiltere’den, ABD’den dahi başvuranlar oluyordu. 1992 yılından 2000 yılına kadar tam yedi tane yarışma düzenlendi.

Beymen Academia’nın keşfettiği kimler var?
- Halen Beymen Kreatif Direktörü olan Murat Türkili, Arzu Kaprol, Yeşim Chambrey, İdil Tarzi, Rojin Aslı Polat, Tayfun Mumcu, Alev Ciliv ilk aklıma gelen isimler... Beymen Academia’yı Türk tasarım tarihinde bir milat olarak sayabiliriz. Tasarımın henüz konuşulmadığı bir ortamda gençlere ilham vermiş olması çok önemli. Bugün birçoğu marka haline gelmiş pek çok ismin yolunun Beymen Academia’dan geçtiğini söyleyebilirim. Beymen Academia yarışmalarına toplam 2 bin 224 proje katıldı, 68 yarışmacı ödüle layık görülerek kamuoyuna tanıtıldı. Jan Nahum’dan Sevil Peach Gence’ye, Defne Koz’dan Han Tümertekin’e kadar birbirinden değerli isimler jüri olarak bu projede yer aldı.

FİKİR CEM BOYNER’İN

10 yıl ara verdikten sonra Beymen Academia’yı bir hazır giyim markası olarak diriltme fikri kime ait?

- Academia geleneğinin sıra dışı bir duruşu olan yeni markamıza ismini vermesi fikri, Cem Boyner ve Beymen ekibinin ortak projesi.

Marka bilinirliği bu kararı etkileyen en önemli neden olsa gerek... Başka hangi nedenlerle Academia küllerinden doğuyor?
- Evet, Beymen Academia belli bir kitle nezdinde bilinirliği çok yüksek bir marka. Koleksiyon, ilk yıllar hariç, sadece kıyafetle sınırlı kalmadığı için de yalnızca moda takipçileri tarafından değil; farklı kitlelerce de hatırlanıyor. Sonuçta Beymen Academia farklı, özgün ve iyi olanı seçmek üzerine kuruluydu. Biz de farklıyı, yeniyi ve özgünü arayan kadınlar için bir koleksiyon hazırladık.

Sizce en deneysel tasarım hangisi?
- İçine straples bir tulumla giymek üzere tasarlanan uzun dantel bir elbise var koleksiyonda... Academia kadını, dekolteyle yaratacağı gösterişe farklı kombinler yaparak da ulaşabilir. Mesela ceketinin üstüne koleksiyonun en ihtişamlı parçalarından olan kürk yeleği geçirip hayli iddialı görünebilir.

İlk koleksiyon kaç parça?
- Kış koleksiyonumuz 100 parçadan oluşuyor, bu sayıya triko, deri, örme grubu, çanta ve kemer gibi aksesuvarlar da dahil...

Beymen markanın tasarımını Beymen Koleksiyonu’nu da tasarlayan Lucia Croce’ye emanet etti. Niçin yeni markaya farklı tasarımcı arayışına gidilmedi?
- Beymen kadın koleksiyonumuzun tasarımcısı Lucia Croce uzun zamandır Türk kadınını tanıyor; ihtiyacını, beklentisini çok iyi biliyor. Beymen olarak kadınlar için bir koleksiyon daha hazırlamak zaten gündemimizdeydi. Academia markası bizim için daha deneysel bir tavır içine girebileceğimiz yeni bir mecra olduğu gibi tasarımcımız için de tanımlanmış kalıpların dışına çıkmasına imkan tanıyan, farklı rota oldu. Kendisi de bu sürecin tüm aşamalarında aynı şevkle çalışıyor.

SİYAH TACINI GERİ ALIYOR

Kış sezonuna dair Academia’nın da öncülük ettiği en önemli trend ve en vurucu renk nedir?
- Academia’nın koleksiyonu keskin hatlara, maskülen tavra, sıra dışı yaklaşımlara çok yakışan siyah renk üzerine kurulu. Kadınlar pek kulak asmasa da geçtiğimiz sezonlarda modacılar sürekli siyaha alternatifler yaratmaya çalıştı. 2010 kışında ise pes etmiş görünüyorlar, moda dünyası siyaha tacını bu kış geri veriyor. Academia koleksiyonu hiçbir zaman karışık renk skalasına sahip olmayacak. Yani siyah hep baştacımız... Çok nadir olarak araya koyu yeşil, vizon ve azıcık beyaz girecek. Geçen sene başlayan deri trendi bu kış da gümbür gümbür devam ediyor. Academia koleksiyonunda deri, ceket ya da pantolonun ötesinde, detaylarda da çok kullanıldı. Önü jarse, arkası deri sırt dekolteli çok şık bir elbise var, mesela... Yine bu sezonun öne çıkan parçalarından olan pelerin ve ceket gibi üste oturan paltolar da Academia koleksiyonunda deri britlerle süsleniyor.

Markanın reklam görselleri niçin siyah beyaz? Siyah beyaz karelerle ne anlatılmak isteniyor?
- Markanın karakterini belirleyen önemli unsurlardan birisi canlı renklerin kullanılmaması. Yalın, tavırlı bir koleksiyonu olabildiğince sade bir dille aktarıyor olmanın doğru olacağını düşündük. Yaz koleksiyonunda da aynı tavrın devamını göreceksiniz. Mottomuz da keskin, net tavrımızı destekliyor: Ben siyahım. Ben beyazım. Ben hayalim. Ben gerçeğim. Ben soruyum. Ben cevabım. Ben gündüzüm. Ben geceyim. Ben neysem oyum.

Beymen Kadın koleksiyonunun da tasarımcısı Luce Croce:
Yaşsız dinamik ve güçlü kadınlar

Öncelikle bir kadın tarifinden yola çıktık. Bu tarif hem bizim yeni markamızda olmasını isteyeceğimiz özelliklerden hem de müşterilerimizin bize ilettikleri beklentilerden yola çıkarak oluşturuldu. Academia aktif bir hayatı olan, yaşsız ve güçlü kadınlar için tasarlandı. Bu kadının hayattaki anahtar kelimesi, dinamizm... Modanın yanı sıra seyahat etmeyi, spor yapmayı ve sanatı seviyor. Hem tavrı olan, kişilikli ama içinde rahat edeceği kıyafetler giymeyi seviyor. Moda onun için hiçbir zaman kafa karışıklığına yol açmıyor. Neyi nasıl giymek istediğini iyi biliyor. Academia konseptinde ‘renksizlik’ var. Koleksiyonun konseptinde renklerle değil, gölgelerle oynamak var. Siyah bu markanın en baskın, en önemli rengi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!