Güncelleme Tarihi:
Bebek kozmetik pazarına Alphanova-bebe ile giriş yapan şirketin Genel Müdürü Dr. Cemal Böke, bu alanda büyük bir gelişme potansiyeli görüyor.
Avrupa'nın en büyük ilaç firmaları arasında yer alan PNG Gerolymatos tarafından 2000 yılında Türkiye'de kurulan ve özellikle Predictor ürünü ile tanınan Genesis İlaç Genel Müdürü Cemal Böke ile yeni ürünlerini, şirketin hedeflerini ve Türkiye ilaç pazarını konuştuk...
PAZAR ÇOK BÜYÜYECEK
- Alphanova ile bebek kozmetik pazarına girdiniz. Bu alandan neler bekliyorsunuz?
Bebek bakım ürünleri, özellikle de doğal içeriklerle üretilen ürünlere anne babaların ilgisi gelecekte de artarak devam edecek. Burada değişen toplum yapısı ve bilinçli ebeveynlerinin sayısının artıyor olması çok önemli. Bu aileler çocukları için doğal, bebek cildine saygılı ve ona özen gösteren ürünler kullanma eğilimi gösteriyor. Biz de bu eğilimi bebek başına yapılan harcamaların gelişimi ve Türkiye’deki doğum hızını birlikte değerlendirdiğimizde, pazarın önemli bir gelişim
potansiyeli olduğu sonucuna ulaşıyoruz.
Alphanova-bebe’nin banyo, bakım, alt değişim ve günlük alt gruplarından oluşan ürün gamını bu ihtiyaçları göze alarak geliştirdik. Biz Alphanova'nın bu ürün gamı ile pazarda hak ettiği ivmeyi yakalayacağına ve beklentileri fazlasıyla karşılayacağına inanıyoruz.
- Bu alanda yeni ürünler getirecek misiniz?
2009 yılında Alphanova-bebe ürün gamını anne bakım ve güneş koruma ürünleri ile de zenginleştirmeyi planlıyoruz.
- Türkiye'de bebek kozmetiği pazarı ile Avrupa'daki durumu karşılaştırabilir misiniz?
Bir kere Türkiye’de bebek kozmetiğinin geçmişi çok uzun değil. 2005 yılından bu yana pazara giren irili ufaklı oyuncular, özellikle eczane kanalından satılan ve tüketicinin daha özellikli ihtiyaçlarına odaklanan ürünlerle ulusal kanalda iş yapan ürünlerden ayrıştı. Bu gelişimin daha önce de belirttiğim gibi artarak süreceğini öngörüyoruz.
Avrupa tüketicisi, şu anda ülkemizde kullanılan ürünleri uzun zamandır kullanıyor ve bu konuda bilinçli. Bizde ise bu durum yeni başlamasına rağmen hızlı bir şekilde ilerliyor.
YABANNI FİRMALARIN İLAÇ PAZARINA İLGİSİ SÜRECEK
- Türkiye'deki ilaç sektörünün büyüme potansiyelini nasıl görüyorsunuz?
- Siz bu ilaç pazarından ne kadar pay alıyorsunuz?
Türkiye’de şu anda yaklaşık 200 firma içinde 61'inciyiz. Ama Türkiye’deki faaliyetimizin operasyon olarak sadece 4-5 yıldır var. Bu nedenle kat ettiğimiz mesafenin oldukça önemli olduğunu düşünüyorum.
- Büyüme hedefiniz var mı?
2015 yılında ilk 30’da olmak istiyoruz. Bu da yüzde 1 seviyesinde bir pazar payı demek. Ancak Türkiye ilaç pazarında en üst sıralarda olan çok eski ve köklü firmaların bile pazar payı yüzde 3-5 civarında olduğunu hatırlatmak isterim. Bu ilaç pazarının kendine has yapısından ileri gelen bir durum.
HEDEF 100 MİLYON DOLAR
- Ciro hedefi nedir?
2015 yılında hedeflediğimiz pazar payı ciro olarak 100 milyon doları geçen bir rakama denk geliyor. Eğer lokal bir firma satın alabilirsek bu hedefe daha hızlı ulaşabiliriz.
- Peki önümüzdeki dönemde yönelmek istediğiniz belirli bir alan var mı?
Önümüzdeki dönemdeki hedeflerimiz doğrudan ulaştığımız eczane sayısını arttırmak ve doktor grubu olarak da üroloji ve göz alanlarına yeni ürünlerle girmek.
- En bilinen ürünleriniz hangileri?
Öncelikle ismi dünyaca jenerik olmuş gebelik testi markası Predictor... Ekspektoran kategorisinde orjinal ürünümüz Mentopin ve hem yetişkinlerin hem de bebeklerin burun yıkama spreyi olan Sinomarin'i sayabiliriz.