Güncelleme Tarihi:
Basit ama zengin
HAMPTONS
Gwyneş Paltrow’dan Jay-Z ve Beyonce çiftine Gossip Girl karakterlerinden Serena van der Woodsen’e kadar yıldızların ve jet sosyetenin tatil beldesi Hamptons için abartıya kaçmadan, ufak dokunuşlarla zengin görünme cenneti diyebiliriz. Bazı plajlara gittiğiniz de kendi kendinize “Yahu herkesin mi Ry-Ban gözlüğü ve vintage kıyafetleri olur” diye söylenebilirsiniz. Batı Hamptons’ın simgesiyse egzotik baskılı şallar. Kimi bikinin üzerine sarar, kimi başına, kimi plaj çantasının kenarına... Heidi Klum bu şallar olmadan sokağa çıkmaz, diyorlar mesela. Hamptons ahalisinin en basit şık takılan bireylerinin ayağında evet, parmak arası terlik vardır ama kolunun altına Balenciaga clutch sokuşturmuştur. İçine mi? Bir ruj, bir güneş koruyucusu ve tabii ki iPhone.
BİR DOKUNUŞLA NASIL HAMPTONS’LI OLUNUR?
Şifreniz Ry-Ban. Daima moda, her zaman cool. Gidin deneyin ve kendinize en yakışan modelini bulun. Elbet klasiklerden biri stilinizi tamamlayacaktır.
Mayokini hoş değil artık
TÜRKBÜKÜ
Her ne kadar bu yaz eski formunda olmasa da; tahtını Yalıkavak’a kaptırma tehdidini ensesinde hissetse de Bodrum stili şimdilik hâlâ Göltürkbükü stili anlamına geliyor. Yani bikinin en fosforlusu, en enteresan modeli, mümkünse topuğun dolgulusu, plaj kıyafetinin en uçuşanı.
Hazırlıksız gelenin hayatını Göltürkbükü sahilinde bulunan İpekçe, A46 ve BNG gibi mağazalar kurtarıyor. Tulum elbiseler, şık kaftanlar, tek omuz düşük kullanılan tişörtler ve gömlekler çok popüler. Püskül, zincir gibi sallanan detaylar çok önemli. Mayokini tek tük görülüyor; görüldüğünde de pek hoş bakılmıyor. Sallantılı küpelerin yerini bileklikler aldı. Parıldayan taşlar ve renkli iplerle örülen bilekliklerden en az beş tane takmak gerekiyor.
BİR DOKUNUŞLA NASIL TÜRKBÜKÜLÜ OLUNUR?
Türkbükü iddiasına en uygun bikini markası Deniz Berdan. 1920’lerin ünlü dansçısı Josephine Baker’dan etkilenerek tasarlanan seksi koleksiyon 18 parça. Harvey Nichols, Midnight Express, Bodrum İpekçe, Divan Palmire Bodrum gibi noktalarda satışta.
Herkeste alan, kaplan, jaguar
ÇEŞME
Çeşme deyince plajlar çeşitli… Ayayorgi, Göltürkbükü’nün bir uzantısı gibi… Kokoşluk, fosfor, pırıltı had safhada. Ama Alaçatı plajları dünyanın en mütevazı insanlarıyla dolu sanki. Bir şort, bir tişört, bir parmak arası şıpıdık yeterli. Buna mukabil Altınkum mevkiinde ünlülerin akın ettiği Fun Beach adlı plajda kendinizi bir moda çekiminin ortasında hissedebilirsiniz. Ünlü oyuncularımız, mankenlerimiz, şarkıcılarımız ve moda camiasına mensup insanlarımız dünya plaj modasının en son örneklerini podyum misali sergiliyorlar. Neredeyse herkesin ‘We Are Handsome’ marka aslan, kaplan, jaguar desenli mayosu var. Akşamüstü partilerinde bikini altına Nike Air giymeyeni neredeyse dövüyorlar. Plaj kıyafetlerinin hepsi püsküllü, terliklerin yüzde 80’i Birkenstock. Bir farklılık daha var bu yıl Çeşme’de. Artık kadınlar daha cesur. Bikinilerin altı küçüldükçe küçülüyor. Kış boyu pilates yardımıyla kaldırılan kalçalar özenle sergileniyor. Ve işin komiği artık tuhaf kaçmıyor.
BİR DOKUNUŞLA NASIL ÇEŞMELİ OLUNUR?
Ne yapın edin tez zamanda kendinize kalçanızı kalkık gösterip ve açıkta bırakacak bir bikini altı edinin. İnternetten sipariş verebilirim, diyorsanız Victoria Secret ve Beach Bunny markalarına bakabilirsiniz.
Kalçaların dörtte üçü açıkta
İPANEMA
Brezilyalı insanların denizi ve güneşi kutsal saydığını baştan söylemeliyim. Onlar için plajda olmak sanki bir ibadet. Bu yüzden hiçbiri güneş denize gömülmeden plajdan ayrılmıyorlar. Batışın hemen ardından herkes aynı anda ayağa kalkıp, kumlu havlularını silkeliyor. O an ortaya çıkan minik kum bulutu tüylerinizi diken diken ediyor. Malum dünyanın en güzel kızları orada. Ama tarzlarında hiçbir özenti yok. Hepsinin terlikleri flip flop, bikinileri üçgen… Bikini altları tabii ki kalçanın dörtte üçünü açıkta bırakıyor. Buna da, Brezilya kesimi deniyor.
BİR DOKUNUŞLA NASIL İPANEMALI OLUNUR?
Tabii ki Brezilyalı model Gisele Bünchen’in tüm dünyaya tanıttığı İpenema marka parmak arası terliklerden giyerek. Bu terlikler Türkiye’de Twiggy mağazalarında satılıyor.
Şapkasız asla
SAINT TROPEZ
Malum Fransız kadını zarafet simgesi… Güneşle aralarının pek hoş olduğu söylenemez. Bu yüzden Saint Tropez tarzı deyince akla ilk olarak kocaman güneş şapkaları geliyor. Kadınların iki tür gömleği var. Birincisinde sevgililerinin gömleklerini giymiş gibi görünüyorlar. Diğerindeyse 70’lerde olduğu gibi gömlek göbek üstünden düğümleniyor. Plaj pantolonları çok popüler. Ya yerlere kadar uzun ve bol ya da bileğin biraz üzerinde bitiyor. Moda ne olursa olsun ipek ve uçuşan çiçekli elbiseler vazgeçilmez. Chanel, Louis Vuitton, Dior gibi markalar baş tacı.
BİR DOKUNUŞLA NASIL SAINT TROPEZ’Lİ OLUNUR?
İster şifon, ister ipek, ister pamuklu, yerlere kadar uzanan mümkünse hafif uçuşan bir elbiseniz olmalı. St Tropez’liler bunu Hermes olanını tercih eder ama marka konusunda o kadar seçici olmasanız da olur.
Mezunlardan ortaya karışık proje
50 yıldır Kanada başta olmak üzere dünya genelinde 28 şubesiyle faaliyet gösteren moda okulu LaSalle’in, Türkiye’deki 20. yılına kısa bir süre kala, mezunları okulları için bir araya geldi; Ortaya ‘Dolls’ isimli konsept çıktı. Tasarımcılar bir oyuncak bebeği giydirdiklerini hayal ederek bir koleksiyon hazırladılar
Kendi markalarını yaratan ve ciddi başarılara imza atan Sudi Etüz (Kumpanya 62), Özlem Ahıkan, İpek Arnas (2Ters1Düz), Bahar Kanık, Şule Şimşek, Zeynep Balaban (Fenerium-Kreatif Direktör), Ebru Günay (Sade), Linda İmami (Qui) gibi isimleri yetiştiren LaSalle bunların yanısıra Lacoste (Aslı Erdem, Zeynep Koşar, İrem Savaş), Mavi Jeans (Güney Oktay, Vivet Yeruşalmi), gibi dünya markalarının tasarım kadrolarında yer alan mezunlarıyla bir moda çekimi gerçekleştirdi...
Neden? LaSalle Genel Müdürü Selim Çeçen diyor ki, “Çünkü öğrencileriyle arasındaki bağ bir okulun en büyük başarısıdır. Biz çok büyük bir aileyiz. Bizim de bu çekimi gerçekleştirmekteki amacımız, mezunlarımızla duyduğumuz gururu herkesle paylaşmak. 20 yıldır verdiğimiz mezun sayısı o kadar fazla ki, bizlerin bile bilmediği pek çok başarı hikayesi var. Keşke bu çekimde hepsine yer verebilseydik. Bir dahaki sefere farklı isimlerle farklı organizasyonlar düzenlemeyi planlıyoruz. Gerçekten de çekimin her aşamasında mezunlar vardı. Tasarlayanların yanı sıra yine mezunlardan Dina Türkcan, Merve Yahşi ve Svitlana Kulikova modellik yaptı, Neslihan Baz da objektifin arkasında yer aldı. Styling Sudi Etüz’e emanet edildi.”
Zaten okulun iddiası da bu. Sadece tasarımcı değil, moda endüstrisinin her alanına yönelik çalışan yetiştiriyor. Selim Çeçen bizimle yeni bir bilgiyi de paylaşıyor: “Artık franchise değiliz. Çok hızlı bir şekilde devinen ve dünyanın en popüler eğitim programları artık LaSalle İstanbul bünyesinde olacak. Yeni dönemde LaSalle çatısı altında moda pazarlaması , bilgi teknolojileri, işletme ve iktisadi bilimler gibi eğitimler de verilecek. 20 yıldır bu okulda moda ağırlıklı olmak üzere uluslararası standartlarda, kaliteli eğitimler veriyorduk. Şimdi birçok alanda dünyanın en güncel ve en iyi eğitimlerini vermeye başlıyoruz. Böylece, yalnızca hazır giyimde değil birçok alanda tüm Türkiye’de başarılı işlere imza atmayı hedefliyoruz.”
Brigitte Bardot
MODA İKONU
Oyuncu, balerin, manken, şarkıcı, milliyetçi, hayvan hakları eylemcisi ve kesinlikle bir stil efsanesi. Bikiniyi ve St Tropez’i popüler yapan kişi olarak tarihe damga vurdu. Stilini tek kelime ile ifade etmek gerekirse dişiydi. Küçük feminen elbiseler, belden büzgülü korseler, fışkıracakmış gibi duran göğüs dekolteleri, her daim dolgun ve seksi saçlar, derin yırtmaçlar, eye-liner’lı gözler…
Tırnak oyunları
ASLA VAZGEÇEMEDİKLERİMİZ
Eskiden bir beyaz bir kırmızı, bilemediniz bir de bordo ojelerimiz vardı. Ama artık iş çığrından çıktı. Tırnaklar adeta tuval. İsteyen istediği renge boyayabiliyor. Rengi bırakın üzerine istediği deseni işleyebiliyor. Ve fakat herkes ressam değil herkes sürüp çizme konusunda başarılı değil. Bu yüzden son olarak İmPRESS takma oje piyasaya çıktı. Kolay kullanımı, kuruma ve bekleme derdi olmaması sebebiyle tercih ediliyor.