Ayaküstü atıştırma çeşitliliğini sevdik

Güncelleme Tarihi:

Ayaküstü atıştırma çeşitliliğini sevdik
Oluşturulma Tarihi: Aralık 27, 2007 10:35

“Türk fastfood”u olarak tanımlanan, karın doyurmanın en kolay ve ucuz yolu olarak bilinen simit, artık değişik ayaküstü atıştırma alternatifleriyle yarışıyor.

Günümüzde değişik tatlar arayanlar artık, simidin veya kestanenin dışında, ballı yoğurt, taze sıkılmış meyve suları, bardakta mısır ve kavrulmuş fındık gibi alternatifleri de sevmeye, benimsemeye başladı.

Kadıköy Balıkçılar Çarşısındaki küçük dükkanında 15 yılı aşkın süredir sadece bal satışı yapan Eta Bal'ın sahibi Rizeli Ahmet Bağran Aksoy'un yaklaşık bir yıldan beri satışını yaptığı ballı yoğurdu, bu değişik tatlardan sadece biri.

Süzme yoğurt üzerine bal dökülerek servis edilen ve 4 YTL fiyatla müşterilere sunulan ballı yoğurdun müşterisi çok.
Satış görevlisi Sabahattin Basılgan, konuya ilişkin AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, “Aslında, 'ballı yoğurdu kışın satabilir miyiz acaba?' diye çok düşündük. Ama satışlardan memnunuz. Günde 50 bardak sattığımız oluyor” diyor.

Dükkanda balların fiyatı, toplandıkları yer ve yüksekliğe göre 22 ile 220 milyon YTL arasında değişirken, özel istek üzerine satılan ve tanıtım amaçlı bulundurulan Anzer balının fiyatı ise 500 bin YTL'den başlıyor.
Balın, arı sütü, polen ve ısırgan tohumu ile harmanlanmasıyla elde edilen karışımlar ise vücut direncini artırıyor, bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

Etal Bal'da fiyatı en yüksek olan şey, doğal antibiyotik olarak nitelenen çiçek tozu ve arının ağız salgısının oluşturduğu Propolis. Propolisin kilosu bin YTL'den satışa sunuluyor.

Yurt dışına, özellikle Arap şeyhlerine de bal gönderen şirket, kimi zaman jest amaçlı kişiye özel bal üretimi de yapıyor.

ŞİFAHANE

Kapısına “Doktorlarımızdan ve eczacılarımızdan çok özür diliyoruz, halkımızın ilaç ihtiyacını karşıladığımız için” levhasını asan Şifahane ise, yaklaşık iki yıldır isteğe göre hazırlanan taze sıkılmış meyve suyu satışı yapıyor.
Fiyatları 1 ile 6 YTL arasında değişen taze meyve sularının, şimdiden müdavimleri oluşmuş.

Şifahanenin Müdürü Yaşar Akcan, taze sıkılmış meyve suyunda öncü olduklarını belirterek, “Çarşıya giren 10 kişiden 5'i bize uğramadan geçmez. Sabah gelen müşterinin yüzde 60'ı da eve dönüşte kesin uğrar” diyor.

Şifahane, kendi memleketlerinde benzer yerler açmak isteyenler için adeta bir staj yeri. Bu işi yapmak isteyenler, işin nasıl yapılacağını, gerekli aletleri nereden temin edebileceklerini burada öğrenip, kendi memleketlerinde uyguluyor.
Şişli Belediyesi de fındık arabalarında yapılan kavrulmuş fındık satışıyla fındık üretimini ve üreticisini destekliyor.
Mecidiyeköy-Taksim arasındaki çeşitli noktalarda tüketiciyle buluşan fındık, burada simitle yarışırken, gittikçe yaygınlaşan bardakta mısır da, çeşitli sos seçenekleriyle tüketicilerin yeni gözdesi olmaya aday.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!