Ayakkabıda terlemeyi hava yastığıyla önledi mağazada 101’i buldu

Güncelleme Tarihi:

Ayakkabıda terlemeyi hava yastığıyla önledi mağazada 101’i buldu
Oluşturulma Tarihi: Nisan 22, 2008 00:00

Türk ayakkabı sektörünün önde gelen üreticilerinden Ziylan Grubu’nun ikinci kuşağı, küresel ayakkabı zincirlerinin ’istilasına’ karşı yeni strateji geliştirdi.

Mehmet Ziylan ve ekibi, 46 Flo, 55 Polaris açtı. İnovasyon’a önem veren grup, ’terlemeyi önleyen hava yastıklı’, ’hafızalı tabanlı’, ’jel destekli topuklu’ ayakkabılarla üretimdeki gücünü de gösterdi.

1960’lı yalların başında Gaziantep’te Ahmet Ziylan’ın küçük bir atölyede ’ısmarlama’ ayakkabı imalatıyla başladığı ayakkabı üretimi, zamanla büyük bir sanayiye dönüştü ve bugün yılda 2.5 milyon çiftlik üretime ulaştı. Türkiye’nin en büyük ayakkabı üreticilerinden olan Ziylan Grubu’nun ikinci kuşak yöneticileri yaklaşık 4 yıl önce küresel ayakkabı mağaza zincirlerinin Türkiye’ye yöneleceğini ve pazarı ele geçireceklerini düşünerek, sanayiciliğin yanına mağazacılığı da eklemeye başladı. 4 yılda 46 Flo açan Ziylan Ayakkabı Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan yönetimindeki Ziylan Grubu, aynı dönemde ikinci bir ayakkabı mağaza zincirini de kurdu ve 55 Polaris’i devreye soktu. Şu anda 101 mağazalı bir ayakkabı perakende zincirine sahip olan Ziylan Grubu yıl sonuna kadar toplam mağaza sayısını 125’e çıkaracak.

AĞIZLARININ SUYU AKIYORDU: İkitelli’ye de dünya çapında iddialı bir ’ayakkabı merkezi’ açan Mehmet Ziylan, şöyle başlıyor anlatmaya: "Ayakkabıda küresel perakende devlerinin Türkiye pazarındaki boşluğu kısa sürede dolduracaklarını anladık. Yaklaşık 5 yıl önceydi ve o zaman üretici olmak çok önemliydi. Bunun böyle kalmayacağını anlayınca ’sanayiciliğimizi muhafaza edelim ama çok hızlı bir perakende zinciri de kuralım’ dedik. Çok iyi şirketlerin, markaların gelmeye başladığını ve adeta ağızlarının suyunun aktığını gördük. Bizimle işbirliği isteyenler bile genellikle bizi kullanmayı amaçlıyorlardı."

2015’TE 250 MAĞAZAMIZ OLACAK: Mehmet Ziylan, 4 yıl önce başladıkları mağazalaşmayla önce Flo, 1 yıl sonra da Polaris açmaya başladıklarını söylüyor ve şöyle devam ediyor: "Ayakkabı pazarındaki en büyük perakende zincirlerinden biri olmak istiyoruz. Çünkü yabancıların mağaza sayıları binlerle ifade ediliyor ve bu avantajlarıyla rekabet ediyorlar. Düşünün 5 yıl önce Türkiye’deki en büyük yerli ayakkabı perakendecisi sadece 22 mağazalıydı. Biz şu anda 101 mağazaya ulaştık. Yıl sonuna kadar 125 olacağız. 2015’te de 250 mağazalı bir grup haline geleceğiz. 5 yıl sonra Polaris’te 150, Flo’da da 130 milyon YTL ciro hedefimiz var. Bütün bu süreçte üretici özelliğimizi de yine koruyacağız. Şu anda İstanbul fabrikamızı Kilis’e taşıma çalışmalarımız sürüyor. Çünkü İstanbul’daki üretim maliyetleriyle devam etmek pek akıllıca görünmüyor."

İNOVASYON EN ÖNEMLİ SİLAH: Ziylan Grubu’nun ayakkabıda inovasyon’a (yenilikçiliğe) da çok önem verdiğini söyleyen Mehmet Ziylan, rekabetin en önemli şartlarından birinin inovasyon’da da başarılı olmak olduğunu söylüyor. Ziylan, ’terlemeyi önleyen hava ystıklı ayakkabı’, ’ayaklara özel hafızalı tabanlı ayakkabı’, ’jel destekli topuklu ayakkabı’, ’geyik derisinden özel tasarımlar’, ’çocuklar için 5 nokta rahatlığı sağlayan ayakkabı’ gibi birçok yeni teknolojik özelliğe sahip ayakkabılar ürettiklerini belirtiyor.

Ayakkabıda neler oldu Ziylan ne yaptı

Çin’in maliyet rekabeti, kurların düşük olması gibi nedenlerle zorlanan ayakkabı sanayicileri, küresel zincirlerle de zorlu bir rekabet yaşıyor.

Ziylan Grubu’nun ikinci kuşak yöneticileri Mehmet Ziylan, Mehmet Büyükekşi, Aykut Büyükekşi ve Mahmut Ziylan, 5 yıl önce yeni stratejiyi belirledi ve 4 yılda 101 mağaza açtı.

Ziylan’da 13 firmada 2042 kişi çalışıyor. 800 kişi perakendeye kaydı.

Ziylan, üretimi de Kilis’e ve Mısır’a taşıma kararı aldı. Taşınmalar 1 yıl içinde ya da 2009 sonuna kadar tamamlanacak.

Ziylan Grubu’nun rekabet için üçüncü en önemli silahı ayakkabıda inovasyon (yenilikçilik) oldu. Üretici avantajıyla ayakkabıda yeni teknolojileri devreye soktu.

25 milyon dolarlık ayakkabı merkezi kurdu

ZİYLAN, ayakkabı sektöründeki değişime pararlel olarak ’küresel ayakkabı ticaretinin’ gerektirdiği tüm bölümleri içinde barındıran yeni bir bina yatırımı da tamamlandı. Mehmet Ziylan, "Bu binada üretim yok, tasarım var, numune üretimi var, mağaza örnekleri var. Bu binaya yatırım yaptık çünkü gelecek stratejimiz için gerekliydi. 19 muradan 47 numaraya kadar, abiye bayan ayakkabısından spor ayakkabıya, bebek, çocuk ayakkabılarına kadar her şey burada. Avrupa’da bile böyle ayakkabı merkezi yok. Ayakkabıda kimin neye ihtiyacı varsa gelip burada buluyor. Burada 50 bin metrekarelik bir kapalı alanımız var ve 25 milyon dolarlık yatırım yaptık. Bizim de ’bir binamız olsun’ diye yapmadık bu yatırımı."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!