Aurelio’nun İstiklal Marşı öğrenmesinden gurur duymalıyız

Güncelleme Tarihi:

Aurelio’nun İstiklal Marşı öğrenmesinden gurur duymalıyız
Oluşturulma Tarihi: Ekim 18, 2007 00:00

Alpet’in sahibi İmam Altınbaş, Brezilya kökenli Türk vatandaşı milli futbolcu Mehmet Aurelio’nun Alpet reklamlarında İstiklal Marşı’nı öğrenme çabasının konu edilmesini eleştirenlere sert çıktı.

Altınbaş, "Aurelio İstiklal Marşı’nı öğreniyorsa bundan gurur duyulur. Bu neden eleştiriliyor anlamadım" dedi.

REKLAMLARI genellikle ’olay yaratan’ Alpet’in sahibi, Altınbaş Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, Brezilya kökenli Türk vatandaşı milli futbolcu Mehmet Aurelio’nun Alpet reklamlarında İstiklal Marşı’nı öğrenme çabasının konu edilmesini eleştirenlere sert çıktı. Altınbaş, "Aurelio İstiklal Marşı’nı öğreniyorsa bu durumla gurur duyulur. Bu reklamda pozitif milliyetçilik var. Bunun nesi eleştiriliyor anlamadım" dedi. Reklam filminde Aurelio’nun otomobiliyle seyir halindeyken İstiklal Marşı’nı dinlediğini ve öğrenmeye, söylemeye çalıştığını, akaryakıt almak için Alpet istasyonuna gelince de İstiklal Marşı’nı duyan tüm Alpet çalışanların ’esas duruşa’ geçtiğini hatırlatan İmam Altınbaş şöyle konuştu: "Burada kötü olan nedir. Aurelio Türk vadandaşı olmuş ve marşımızı öğrenmeye çalışıyor. İstasyonda da bir başka şey öğrenmiş oluyor; Alpet çalışanlarının esas duruşa geçtiğini görünce o da hemen esas duruşa geçiyor. Yani Türk milletinin her ferdi İstiklal Marşı’na asla saygısızlık etmez, hemen hazır ola geçer, çok saygılıdır. Bu senaryoda ya da görüntü de eleştirilecek ne var."

BİZ HORASANLIYIZ: Şahsen kendisinin ve ailesinin köklerinin Horasan’a dayandığını da söyleyen İmam Altınbaş, "Biz yüzde 100 yüz Horasan Türküyüz. Hem şahsen hem de ailem Türklüğe en ufak bir leke sürdürmeyiz. Bu bizim için kutsal bir konudur. Bu reklamda da amaç Türklüğü yüceltmek, Türklükle gurur duyulmasını sağlamaktır" dedi. Alpet’in yüzde 100’ünün Altınbaş Holding’e ait bir Türk şirketi olduğunu da vurgulayan İmam Altınbaş, "Belki böyle bir reklamı yabancı sermayeli bir şirket yapsa, onu eleştirebilirler. Türk milletinin duygularını neden okşuyor diye soru işareti olabilir. Ancak bizim için böyle bir bakış açısı da yanlış" dedi.

ÖNCEKİ REKLAMLAR: Alpet’in daha önceki bazı TV reklam filmlerinin de tartışmalara yol açtığının hatırlatılması üzerine İmam Altınbaş, "Bizim reklam ajansımız Marka Ajans. Bu reklamları onlar hazırlıyor. Biz de izleyip olur diyoruz. Birlikte karar veriyoruz. Amacımız tartışma yaratmak değil. İyi reklamlar yapmak" dedi. Alpet’in sektöründe ilk 5 büyük dağıtım şirketi arasına girmek için çaba harcadığını anlatan Altınbaş, "Hizmette, kalitede rakip tanımıyoruz ama büyüklükte de iddialı olmak istiyoruz. Şu anda 450 istasyonumuz var. Hem yatırım yapıyoruz hem de reklamlara önem veriyoruz" diye konuştu. Alpet daha önce de reklam filmlerinde Fatih Terim, Ali Şen, Ahmet Çakar gibi spor camiasının ünlü isimlerine yer vermiş, Ali Şen ve Ahmet Çakar’lı reklamları tartışma yaratmıştı. Yakında da Galatasaraylı bir ünlünün rol aldığı Alpet reklamları gösterime girecek.

Göztepe’yi aldık iki maçı kazandık

ALTINBAŞ Holding Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, geçtiğimiz günlerde satın aldıkları Göztepe futbol kulübüyle ilgili olarak da şu değerlendirmeyi yaptı: "Altay ve Karşıyaka 2 A’da oynuyorlar ama geçen hafta Göztepe’nin maçına onların maçına gelenden daha fazla seyirci geldi. Son iki maçımızı da kazandık. Rıza Çalımbay genel koordinatörümüz oldu. Yönetimi ve teknik kadroyu oluşturduk. Şimdi tesis bazında yapılacakları tespit ediyoruz. Süper amatördeyiz ama bir ikinci lig takımına yakışır tesis oluşturacağız" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!