Güncelleme Tarihi:
Bir yandan gülüyorum bir yandan da burnumun üzerine oturmuş olan gözlükle boğuşuyorum.
Asteriks macerası ilk kez üç boyutlu olarak karşımda.
Üçüncü boyuta ve bu gözlüklere ne gerek vardı anlamak güç tabii.
Oburiks’in göbeğinin çapını ölçmek gibi bir niyetimiz yok ki!
Sonuçta bu filmi o müthiş karakterleri ve bizi güldürdüğü için seviyoruz.
Neyse, demek ki heves etmişler, üç boyutlu modasından geri kalmak istememişler.
Bize de gözlüklerin verdiği rahatsızlığa rağmen filmin keyfini çıkartmak düşüyor.
Zaten ilerleyen dakikalarda hikâye öyle bir keyif vermeye başlıyor ki, ilk başta sorun ettiğim gözlükleri unutuyorum bile.
CATHERINE DENEUVE İNGİLTERE KRALİÇESİ ROLÜNDE
Asteriks ve Oburiks Gizli Görevde, Gerard Depardieu’lü Asteriks serisinin dördüncü filmi.
Uyarlama, çizgi serinin 1966’da yayınlanmış Asteriks Britanya’da ve Asteriks ile Normandiyalılar adlı maceralarından.
Oburiks rolünde görmeye alışık olduğumuz Gerard Depardieu’ya Asteriks rolünde Edouard Baer eşlik ediyor.
Bu isimlere olağan şüpheliler olarak bakıyoruz, sürpriz isimse İngiltere Kraliçesi Cordelia rolündeki Catherine Deneuve.
Zamana karşı gelenlerden o da, oyunculuğuna ayrı, güzelliğine ve saçtığı ışığa ayrı hayran kalıyorsunuz.
Bu filme sırf Gerard Depardieu’nun canlandırdığı Oburiks’i (ki Hopdediks olarak bilinir) izlemek için bile gidilir diyeceğim ama buna Catherine Denevue da eklenmeli.
GALYA VE İNGİLİZ KÜLTÜRÜ ÇATIŞMASI
İ.Ö. 50 yılında geçen film denizin ortasında efelik taslayan bir grup denizcinin, Sezar’ın donanması tarafından ezilip geçildiği sahneyle başlıyor.
Bu şaşaalı ve kana susamış ordu dünyanın sınırlarındaki adayı, Britanya’yı fethetmeye kararlı.
Zafer çabuk alınsa da onlara direnen küçük bir Britanya köyü var.
Ancak artarak devam eden saldırı Britanya köyünü ve kraliçe Cordelia’yi canından bezdiriyor.
Geriye tek çare kalıyor; Romalılar’a karşı direnişleriyle ünlü başka bir küçük köy olan Gaule’den yardım istemek.
Yardım kuvvetlerinin başını da tahmin edeceğiniz üzere Asteriks ve Oburiks çekiyor. Yanlarında bir de şefin otoriteye karşı gelmesiyle ünlü delifişek yeğeni Kuduriks var.
Enerji yüklü olmalarını sağlayan büyülü iksirlerini de yanlarına alan kafadarlar Sezar’ın kabusu olmak üzere yola çıkıyorlar.
Asteriks ve Oburiks zaten doğal komikler.
Diğer yanda İngiliz yaşam tarzını ti’ye alan sahneler de kültür çatışması üzerinden komediyi besliyor.
50 bin euro bütçeli Asteriks ve Oburiks Gizli Görevde’nin serinin en komik ve iyisi olduğunu bile söyleyebilirim.
Gönül rahatlığıyla “Gidin, görün, gülün, eğlenin” diyebilirim.
Üç boyutlu olarak da izlenebilecek filmin Türkçesinde Asteriks ve Oburiks’i, Bay J ve Geveze seslendiriyor.
ASTERIX ET OBELIX: AU SERVICE DE SA MAJESTE
ASTERİKS VE OBURİKS GİZLİ GÖREVDE
Yön: Laurent Tirard
Oyn: Gerard Depardieu, Edouard Baer, Guillaume Gallienne, Vincent Lacoste
Tür: Komedi, Macera
Süre: 110 dk.
HAFTANIN DİĞER FİLMLERİ
CLOUD ATLAS
BULUT ATLASI
Yön: Tom Tykwer, Andy Wachowski, Lana Wachowski
Oyn: Tom Hanks, Halle Berry, Hugh Grant, Hugo Weaving
Tür: Dram
Süre: 164 dk.
Altı farklı zaman dilimi
İşte yılın en şaşaalı ve de tartışmalı prodüksiyonu. Her epik romanın başına gelen, David Mitchell imzalı, pek çok edebiyat ödülünün sahibi Bulut Atlası’nı da buldu; roman, olurdu olmazdı tartışmaları arasında beyazperdeye uyarlandı. 100 milyon dolar gibi dev bütçeli bir bağımsız yapımdan söz ediyoruz. Yönetmenler Washowski Kardeşler ve Tom Tykwer. Romanın filme uyarlanmasındaki en büyük zorluk altı ayrı zaman diliminde geçmesi ve farklı hikayeler anlatmasıydı. Ancak tüm bu ayrı gibi görünen öyküler birbirlerine bir şekilde bağlanmış. 1850'de Pasifik’i geçen gezgin, suskun besteci, asil ruhlu gazeteci, alacaklılarından kaçan yayınevi sahibi, ölüm sırasını bekleyen genetiği değiştirilmiş garson, bilim ve medeniyetin karanlık yüzüne tanık olan genç Pasifik adalı, tarihsel zaman dilimi içinde her birinin yankılarını anlatıyor. Film içinde filmler var Bulut Atlası’nda. Ve rolden role koşan oyuncular. Tom Hanks, Halle Berry, Hugh Grant, Hugo Weaving, Jim Sturgess, Ben Whishaw, James D’Arcy, Doona Bae ve Susan Sarandon gibi her biri ayrı yıldız olan isimleri izliyoruz. Bir Tom Hanks, bir Halle Berry, bir Hugo Weaving kaç role bölünebilir sorusuna iddialı bir cevap veriyor yönetmenler.
Burada parantez açıp makyajlardan söz etmekte fayda var. Makyajlar sayesinde cinsiyetler arasında bile gidip gelebilen oyuncuları görebiliyoruz. Bulut Atlası’nın farklı türlerdeki altı küçük filmi aynı potada eritmeyi başarmasının ardında mesaj, amaç, söylem anlamında tek bir noktada birleşebiliyor olması yatıyor.
Filmin özeti şu; geçmiş bugün ve gelecek birbirine bağlıdır, insanlar yaptıkları iyilik ve kötülüklerle geleceklerini belirlerler.
RHINO SEASON
GERGEDAN MEVSİMİ
Yön: Bahman Ghobadi
Oyn: Behrouz Vossoughi, Monica Belluci, Yılmaz Erdoğan, Caner Cindoruk
Tür: Dram
Süre: 93 dk.
Monica Belluci İstanbul’da
İran sineması denince akla gelen sayılı yönetmenlerden biri olan Bahman Ghobadi, bu kez İstanbul’da ve aralarında Türk oyuncuların da olduğu bir filmle geldi karşımıza. Gergedan Mevsimi’nin adını Yılmaz Erdoğan ve Belçim Bilgin’le sıkça birlikte gördüğümüz Monica Belluci ile sıkça duyar olmuştuk. Filmin ayak sesleri uzun süredir geliyordu. Yönetmen Sarhoş Atlar Zamanı, Kaplumbağalar da Uçar gibi filmleriyle tanıdığımız Bahman Ghobadi olunca heyecanımız artmıştı. Ancak Gergedan Mevsimi bekleneni veremedi.
Gerçek bir hikâyeden uyarlanmış olmasına rağmen, İran sineması ve Ghobai’den alışık olduğumuz gerçeklik duygusunu perdeye yansıtamadı. Ghobadi, aralarında Yılmaz Erdoğan, Caner Cindoruk, Beren Saat ve Belçim Bilgin’in de olduğu karma bir oyuncu kadrosuna rol vermiş. Başroller İtalyan oyuncu Monica Belluci, Yılmaz Erdoğan ve İranlı Behrouz Vossoughi. Bir aşk üçgenini baz alan hikâye, İran devrimi öncesinde yazdığı şiirler yüzünden hapse atılan bir şairin ve ailesinin dramını anlatıyor.
Sahel Farzan ülkesinde 30 yıl tutuklu kalıyor, çok sevdiği karısı da tutuklanıyor ama ona aşık olan şoförü tarafından özgür bırakılıyor. Ailesini yaşadığı halde onun öldüğü haberini alıyor, sonrasında da ülkeyi terk ederek Türkiye’ye İstanbul’a yerleşiyor. Farzan da hapisten çıktıktan sonra İstanbul’un yolunu tutuyor.
Gergedan Mevsimi’nin en önemli sorunu filmin gerçeklik duygusunu ortadan kaldıran süslemeleri. Her sahneden fışkıran metaforlar, abartılı kamera oyunları, hatta sualtı çekimleri, bireysel anlamda sorunsuz olsa da genel bakışta birbirinden bihaber oyunculuklar, zayıf, simgelere dayalı senaryoyla karşı karşıya bırakılıyoruz. İran devrimi alt metin olsa da genel açıda yok sayılmış. Monica Belluci’nin neredeyse sessiz sinema oynadığı filmin en iyisi Yılmaz Erdoğan.