Artık ileriyi görebiliyoruz

Güncelleme Tarihi:

Artık ileriyi görebiliyoruz
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 23, 2004 00:00

Ä°stanbul ve eÄŸlence hayatı denince akla gelen ilk mekanlardan biridir Laila. Sahibi Åžefik Öztek’in ‘BebeÄŸim’ dediÄŸi Laila, artık bambaÅŸka sektörlere kanat açmaya hazır. Öztek ‘BeÅŸ yıl önce bugünlere geleceÄŸimizi tahmin edemezdim ama beÅŸ sene sonra nereye gideceÄŸimizi biliyorum’ diyor.Açıldığı günden itibaren çok konuÅŸulan, çok tartışılan bir marka Laila. Manzarasıyla, geleni-gideniyle, dekorasyonuyla, eÄŸlence anlayışıyla, içindeki restoranlarıyla, kulüp tarzına farklı bir boyut getirdi. Ve tam beÅŸ yıldır, sadece Türkiye’ye deÄŸil, dünyanın dört bir yanından gelen eÄŸlenceseverlere de hizmet vermeye devam ediyor. Laila demek, bir anlamda Åžefik Öztek demek aslında. Öztek, Laila’nın, Laila Öztek’in her ÅŸeyi! Åžefik Öztek, ‘O benim bebeÄŸim’ dediÄŸi Laila’nın geleceÄŸiyle ilgili planlarını Kelebek’le paylaÅŸtı. Ãœlkemizi görmeden Laila’yı biliyorlar BeÅŸ yıl önce bu iÅŸe baÅŸladığım zaman, ‘Laila öyle bir isim olacak ki, herkes Laila’yı ve Åžefik Öztek’i konuÅŸacak’ dedim. Ben hayatta yaptığım her iÅŸte baÅŸarılı oldum. Hiçbirinde baÅŸarısız olmadım. Çünkü ben iddialı bir insanım. Ama bu iÅŸe baÅŸladığım zaman Laila’nın bu kadar erken, bu kadar büyük bir marka olacağını tahmin edemedim. Çünkü Laila, açıldığı ilk günden itibaren popüler bir isim, konuÅŸulan bir firma oldu. Size ilginç bir hikaye anlatayım. Savunma Sanayinde çalışan bir arkadaşımla uçakta karşılaÅŸtım. Bana, ‘Seninle gurur duyuyorum’ dedi. Amerika’da bir toplantıdaymış. Daha Türkiye’yi görmemiÅŸ birçok kiÅŸi bu arkadaşıma, ‘İstanbul’a geldiÄŸimiz zaman bizi Laila’ya da götür müsün’ demiÅŸ. Daha Türkiye’ye görmemiÅŸ insanlardan bahsediyoruz. Bugün Avrupa BirliÄŸi diye konuÅŸuluyor. Ä°ÅŸte Laila, bu anlamda Türkiye’nin baÅŸka bir penceresini, baÅŸka bir yüzünü gösteriyor. GeçtiÄŸimiz yıllarda her kulüp gibi bizim de kapımızın önünde paparazziler beklerdi. Åžimdi de gazeteci arkadaÅŸlar geliyor ama öyle saatlerce beklemiyorlar. Çünkü müşteri kalitemiz çok yüksek. Konuklarımız çok ağırlaÅŸtı. 20 yaşında gençler de geliyor ama bunlar çok iyi ailelerin çocukları. Kalitemiz üst seviyede. Mekan kapalıyken bile Laila’nın adı geçiyor. Burası 100 gün çalışan bir mekan. Ancak öyle bir durum var ki, özellikle kışın bile adımız geçiyor. Bazı gruplara ‘Laila’cılar’ diye isim takıldı. Bu grup nereye gitse, Lailacılar diye anılıyor. Bütün bu geliÅŸmelere ben de ÅŸaşırıyorum. Çünkü öyle bir ÅŸey var ki sadece buraya gelip eÄŸlenen, baÅŸka yere gitmeyen müşterilerimiz var. O müşterilerimize kışın bir yere gittiÄŸi zaman Lailacılar deniliyor. Kendi sektörümüzün dışına çıkarak büyüyeceÄŸiz Bir de Laila gittiÄŸi her yere adres getiriyor. Mesela ben ÇeÅŸme Laila’nın adresini bilmiyorum. Bir gün Alaçatı’dayım ama Laila’nın yerini bilmiyorum. Daha doÄŸrusu tarif edemiyorum. Bir taksiye bindim, ‘Laila’yı biliyor musun?’ dedim. Taksi şöförü, ‘Tabii biliyorum’ dedi. Düşünün, daha bir gün önce açılmış bir yeri taksiciler biliyordu. Aynı ÅŸeyi Ankara’da da yaÅŸadım. Bugün Ankara’dan havaalanından taksiye binin, ‘Laila’ya gitmek istiyorum’ diye söyleyen herkes oraya gider. Daha da önemlisi, 10 yıldır klasik haline gelmiÅŸ Televole programı en önemli gecesini burada yapıyorsa, demek ki Laila’nın gerçekten bir önemi var.Laila’nın, beÅŸ yıl içinde büyük bir marka haline geleceÄŸini hiç tahmin etmemiÅŸtim. Åžimdi ileriyi görebiliyorum. Laila, bir beÅŸ yıl sonra çok farklı bir yerde olacak. Kimbilir belki de bu marka, kendi sektörünün dışına da çıkabilir. Ama bu gerçekten beÅŸ yıl gibi bir zaman alır. Bir kere Laila, kesinlikle Ä°stanbul dışına çıkacak. Kısacası Laila büyümeye, geliÅŸmeye devam edecek. Çünkü fark ettik ki, Laila’nın markası artık buraya yetmiyor. Laila öyle büyük bir marka oldu ki, burası dar gelmeye baÅŸladı. Nasıl büyüyebiliriz? Ne bileyim bir ÅŸarap markası da olabilir. Ama şöyle bir gerçek var, burası bizim, Ä°stanbul’un kalesi. Biz kimseye benzemiyoruz, kıyas da kabul etmiyoruz. Daha farklıyız. BoÄŸaz’ın kenarında Laila’mız hep olacak. Ama markamız baÅŸka sektörlere de taÅŸacak. Dünyanın en iyi barı seçildik Ä°ki yıl önce de Hollanda TV’si bizimle röportaj yaptı. AkÅŸam karanlığı basıp da mekandaki şık kadınları ve erkekleri gördükleri zaman, ‘Bunların hepsi Türk mü?’ dediler. Çünkü hala insanların kafasında bir arap kültürü imajı var. EÄŸlence sektörünün içinde zaman zaman çok zorluklar da yaÅŸadık. Ama ÅŸimdiki belediye yönetimi ve devlet yönetimi Laila’ya çok ilgili. Buranın turizme olan katkısı artık anlaşılmaya baÅŸlandı. Bakanlıktan da çok büyük bir ilgi görüyoruz. En yakın örneÄŸi bu yıl kapatılmamızdı. Fakat bu mekanın açılmasında Turizm Bakanlığı’nın çok büyük katkısı vardı. Çünkü Laila milli bir mesele haline geldi. Zaman zaman birçok mekan kapatılıyor ama hangisi Laila kadar gündeme geliyor ki? Amerika’da bir internet sitesi var. ‘Dünyanın en iyi barları’ diye bir liste hazırlamış ve Amerika-Avrupa olmak üzere ikiye ayırmış. Avrupa ayağında Laila, listenin en başında yani bir numara... Bunu gördüğüm zaman çok gurur duydum. Antikacı da olmuÅŸtuÅžefik Öztek, 27 Mayıs 1963 doÄŸumlu. Ä°ÅŸ hayatına 1985 yılında tekstil sektörüne girerek atılmış. 1997 yılında ise yola antikacı dükkanı açarak devam etme kararı almış. Onu bugünlere getiren eÄŸlence hayatıyla tanışması ise Turkuaz Restoran’la olmuÅŸ. Öztek 97 yılından bu güne gelirken, Budha Bar’ın kariyerindeki yerini de inkar etmemek gerek. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!