Aromalı malt içeceği mi? Buyur?

Güncelleme Tarihi:

Aromalı malt içeceği mi Buyur
Oluşturulma Tarihi: Ekim 18, 2004 00:00

ANADOLU Efes Biracılık yeni bir içecek türü ile ‘meşrubat’ pazarına giriş yaptı. Yeni ürünün adı Ritmix.Efes adı geçince şüphesiz ‘Ritmix Bira mı?’ diyeceksiniz. Ritmix bira değil, enerji içeceği değil, gazoz değil, sarı gazoz değil, kola değil, alkolsüz bira değil. ‘Peki ya ne?’ diye soruyorsunuz değil mi? Bu soruyu sormakta haklısınız. Çünkü Ritmix yepyeni bir şey, aromalı malt içeceği. Pazarlamada buna ‘yeni kategori’ yaratmak denir. Yeni kategori yaratan, eğer ürünü tutundurursa, ilk ürün olduğu için kategori ismiyle birlikte anılmaya başlar, uzun süre de kategori liderliğini elinde tutma kozunu eline geçirir. Şimdi biraz kendimizi inceleyelim. Ritmix adını duydunuz mu? Aromalı malt içeceği olduğunu biliyor musunuz? Ritmix reklamlarını izlemişseniz bu soruların yanıtı ‘Evet’ olmalı. Ritmix reklamları bu iki sorunun yanıtını ‘evet’ diye vermenizi sağlayacak nitelikte. Peki Ritmix’i denediniz mi? Ya da içinizde deneme isteği var mı? İşte burada biraz durmak gerek. Ne olduğunu bilmediğiniz, tadınının nasıl olduğu bilmediğiniz, ‘içindeki malt’ sözcüğü nedeniyle birayı çağrıştırdığını düşündüğünüz bir ürünü denemeniz o kadar kolay değil. Hele de yenilikçi değilseniz, yeni bir ürün çevrenizdekilerden onay alana kadar eliniz o ürüne uzanmıyorsa..Şimdi de reklamın içeriğine bakalım. Ne diyor Ritmix reklamı: Yeniliklere açık mısınız? Yeniliği vurgulamak için de mizahtan yararlanıyor. Devekuşu gezdirme, elmayı okçuya fırlatma esprileriyle Ritmix’in yeniliğine gönderme yapılıyor. Ritmix’in hedef kitlesi gençler. Gençler bu tür mizahtan hoşlanır. Yenilikçi gençler de ‘farklı’ olmak ve değişime açık olduklarını göstermek için Ritmix’i deneyebilirler. Ritmix reklamları kuramsal olarak doğru yani. Ancak şu haliyle Ritmix reklamlarının yeniliklere şüpheyle bakanları harekete geçirmesi mümkün değil. Reklamla yenilikçi olmayanı yenilikçi yapamazsanız. Onları etkileyecek olanlar Ritmix’i deneyip onaylayacak olanlar. Ritmix’in hedeflediği kitle o kadar dar ki, yeniliğin yayılması ‘onaylama’ beklenirse çok zaman alır. Bu nedenle Ritmix’in sadece reklamla yetinmemesi, deneyenlerin sayısını hızla arttırmak için başka akıllı iletişim yollarını denemesi gerekir. Ritmiks gibi yeni bir ürün de promosyon bile işe yaramaz. Başka akıllı iletişim ve denetme yolları lazım. Bu yollar neler mi olabilir? Onu da ben söyleyeceksem Ritmix’in iletişimcilerine ne gerek var?Kotler’i kaçırmayınREKLAMLARINI görmüşsünüzdür, pazarlama alanında çalışan bilim adamlarının en babası (dikkat edin guru demiyorum) Philip Kotler 25 Ekim’de yine Türkiye’de..Pazarlamaya, reklama, kıyısından bulaşmışsanız ya da gönül vermişseniz Kotler’in konferansını kaçırmayın. Kotler’i kendi ağzından dinlemek gerçekten müthiş bir deneyim. Bu deneyimi yaşayın, daha sonra Kotler ismini internette, kitapçı raflarında, gazetelerde gördüğünüzde ne demek istediğimi anlayacaksınız. Teşekküre de gerek yok.Elektrikli tıraş makinesine nasıl geçtim?BUGÜN değişimle, yenilikçilerle başladık. Yine bir ‘değişim’ konusuyla devam edelim.. Yaklaşık üç yıldır, tıraş bıçağını bırakıp, elektrikli tıraş makinesine geçtim. Bir bayram tatiliydi. Otel gezilerimizden birini yapıyorduk. Tıraş bıçağını unutmuşum, birlikte tatil yaptığım arkadaşım ‘Makinemi vereyim, dene’ dedi. Önce nazlandım. ‘Daha önce denedim, almıyor, sakallarım sert, uzun sürüyor’ gibi itirazları peşpeşe sıraladım. Arkadaşım ‘Teknoloji çok değişti tutuculuk yapma da bir dene’ dedi. Denedim, o günden bugüne elektrikli tıraş makinesı dışında başka bir şeyle tıraş olmam mümkün değil! Bu anımı dün bizim gazetede gördüğüm Philips Tıraş makinesi ilanı nedeniyle anımsadım. Philips’in yeni ürünü Philishave Cool Skin’in özelliklerini duyuran reklamda başlık şöyleydi: ‘Yoksa bu..Tıraş bıçağının sonu mu?’. Philips’in reklamı teknik açıdan çok doğru, çok dikkat çekici, etkili bir reklam. Hiçbir itirazım yok. Philips yeniliği yaymak için taksit, promosyon her şeyi de yapıyor. Ancak Philips bir şeyi gözden kaçırıyor. Elektrikli tıraş makinesinin ana hedef kitledeki yayılımı çok ilginç bir sınıra geldi. Eğer ‘elektirikli traş makinesini onaylayanlar samimi bir şekilde ‘geç kalanları’ tetiklerse benim gibi elekrikli tıraş makinası sapıklarının sayısı oldukça artar. ‘Geç kalanlar’ nasıl mı tetiklenir? Tabi ki ‘tanıklık’ reklamlarıyla..ÇekirgelikBaşarının formülü basittir. Yapabileceğinizin en iyisini yapın, insanlar hoşlanacaktır. (Sam Ewing)
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!