Oluşturulma Tarihi: Nisan 13, 2007 20:43
Kaliteli triko deyince akla gelen üç beş markadan biriydi. Batik’ten triko almak o trikonun uzun yıllar giyileceğine işaretti. Şimdi durum biraz değişti. Trikolar hálá var, hálá kaliteli. Ama artık başka şeyler de üretiyorlar. Batik’e yalnızca triko markası demek imkansız. Morgan, Esprit gibi dünya devlerine üretim yapan 22 yıllık triko markası, hazır giyimci olma yolunda ilerliyor. Trikonun yanı sıra jean, pamuklu tişört, saten elbise, deri kemer hatta ayakkabı da üretiyor. Kısa sürede mağaza sayılarını 30’a çıkardılar. Ankara, İzmir, Adana, Ordu ve Samsun’da şube açtılar. 2007 sonuna kadar 20 mağaza daha açmayı planlıyorlar.
Değişim altı sene önce başladı. Bir tasarım departmanı kuruldu ve başına tasarımcı Buket Özkalfalar getirildi: "Artık müşteri bir mağazaya girdiğinde tepeden tırnağa giyinebilmek istiyor. Altını başka yerden, üstünü başka yerden almaya ne vakitleri var ne de sabırları. Bu sebeple biz de jeanler, penyeler üretmeye başladık. Bu yaz eksiksiz bir koleksiyon hazırladık. Çanta, kemer, küpe, ayakkabı bile var. Kışa bot ve çizme de tasarlayacağız."
Batik markasının hedef kitlesi 18-45 yaş arası kadınlar. Koleksiyon trendlere göre sürekli yenileniyor. Her hafta yeni ürün grupları ekleniyor. Markanın Genel Müdür Yardımcısı Emre Ziyal, Zara ve Mango gibi markalara rakip olduklarını söylüyor.
Batik’in ilkbahar-yaz koleksiyonu şık, feminen ve rahat. Tam 300 parçadan oluşuyor. 60’lı yılların retro şıklığı, 70’lerin özgürlüğü ve günümüzün dinamizmi ile buluşmuş. Taytlar, şortlar, dar ve kısa pantolonlar, dar veya dökümlü elbiseler, bol kesim tunikler, kabarık omuz ve kol detayları, fırfırlar, baskılı tişörtler, kimono kolları göze çarpıyor. Koleksiyonun en baskın rengi pembe. Diğer renkler ise sarı, yeşil, pembe, fuşya, siyah, beyaz ve kırmızı.