Anne mesleğini seçti, küresel ısınmada pozitif sapma yakaladı

Güncelleme Tarihi:

Anne mesleğini seçti, küresel ısınmada pozitif sapma yakaladı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2007 00:00

10 kardeşi ve annesiyle birlikte 1972’de Ordu’dan İstanbul’a gelen Türesin Anık, baba mesleğini değil anne mesleğini seçerek trikocu oldu. 15 yıl önce Motif Triko’yu kuran Anık, kullandığı iplik ve makineleri incelterek geçen sonbahar-kış sezonunda pek çok şirketin aksine satışlarda yüzde 20 pozitif sapma yaşamıştı. 2007 kışında daha da incelen Motif Triko pozitif sapmanın devamını bekliyor.

10 kardeşi ve annesiyle birlikte Ordu’dan İstanbul’a gelen Türesin Anık, pek çok erkek evlattan farklı olarak baba mesleğini değil anne mesleğini seçti. Kardeşleriyle beraber 15 yıl önce Motif Triko’yu kuran Motif Triko Yönetim Kurulu Başkanı Türesin Anık, daha ince iplikler ve hafifleyen ürünlerle, çok sayıda triko üreticisinin sıkıntılı günler yaşadığı 2006-2007 son bahar-kış sezonunda satışlarını yüzde 20 artırdı. "Küresel ısınma çok sayıda şirketin hedeflerinde sapmalar meydana getirdi. Hedefler tutmadı. Bizim de tutmadı ama pozitif anlamda" diyen Anık, doğru ürünler olduğu sürece aşılamayacak sorun olmadığını söyledi. Anık, Türkiye’de en çok alışveriş yapılan dönemler olan bayramların daha sıcak günlere doğru kaydığı uyarısında bulunurken, benzer bir pozitif sapmayı bu kış da beklediklerini belirtti.

ANNEM DİKTİ BEN SATTIM: 1972’de annesinin 10 çocuğunu toplayıp Ordu’dan İstanbul’a geldiğini anımsatan Anık, "Annem dikiyor, ben onun diktiklerini Mahmutpaşa’ya taşıyıp, satıyorum. Sonra bir makine aldık. Sırayla çalışmaya başladık. Triko işine böyle girdik" dedi. İlk kez 1982 yılında şirket kurduklarını anlatan Anık, Motif Triko’yu ise 1992’de kurduklarını, ilk mağazayı da Mahmutpaşa’da açtıklarını söyledi.

İRAN’A KATIRLA İHRACAT: İlk ihracatlarını Laleli’den Rusya’ya yaptıklarını kaydeden Anık şunları anlattı: "Rusya ihracatı patladı. Ardından Almanya, Yunanistan gibi Avrupa ülkelerine ihracat başladı. Laleli ve Osman Bey’de toptan mağazaları açtık. Taşındığımız Bayrampaşa da bize dar gelince Adapazarı Akyazı’da fabrika kurduk. 1999’da fabrikamız yıkıldı. İstanbul’a geri döndük. Laleli kanalıyla Rusya ve Ukrayna’ya ihracatımız devam ediyor. Adet olarak en çok ihracatı Rusya’ya, değer olarak ise Almanya’ya yapıyoruz. Suudi Arabistan’a ihracatımız da oldu. Van’a mal gönderiyoruz. Oradan katırlarla İran’ın içlerine gidiyor. Zaman zaman sipariş oldukça İran’a katır sırtında ihracatımız devam ediyor."

KOTA DEĞİL KUR MAĞDURU: İhracatla büyüdüklerini ancak artık iç piyasa ağırlığının da oluştuğunu anlatan Anık, şu anda yüzde 60 iç piyasa çalıştıklarını, trikoda Türkiye’de ilk 5’te olduklarını söyledi. ABD’ye daha önce önemli ihracatlar yaptıklarını, ancak artık fiyat tutturamadıklarından yakınan Anık "Malûm kurlar. Biz kota değil kur mağduruyuz. Almanya ve Yunanistan’a ihracat devam ediyor. Alman Tchibo sipariş vermek istiyor. Bir modelden en az 300 bin adet sipariş edecekler ama kur nedeniyle fiyat tutmuyor. Sipariş alamıyoruz" diye konuştu.

Milano, Düsseldorf ve Londra’da mağaza açacağız

ŞU anda Laleli, Bayrampaşa ve Osmanbey’de mağazaları bulunan Motif Triko, Türkiye’de 650 noktada satılıyor. Anadolu’ya yayıldıklarını ve marka bilinirlik oranının çok yüksek olduğuna işaret eden Türesin Anık, "Türkiye için 17 mağazalık bir projemiz var. Ardından Milano, Düsseldorf ve Londra’da mağazalar açacağız. 5 yılda bu planları gerçekleştireceğiz" dedi. Çalışan kadınlar, genç kızlar ve büyük beden kadınlar için farklı koleksiyonlar hazırlamaya başladıklarını da anlatan Anık, Boyner, YKM, Ender ve Özdilek gibi çok katlı mağazalarda bulunduklarını da söyledi.

Anadolu’nun modayı bilen kadınları

BURDA dergisi ile triko tasarım yarışması yaptıklarını ve çok ilginç sonuçları aldıklarını belirten Türesin Anık şöyle konuştu: "Neler geleceğini çok merak ediyorduk. Benim annem müteşebbis olduğu için Anadolu kadınından gelecek işler beni heyecanlandırdı. 250 civarında katılım oldu. Üçüncü olan Lütfiye Hocalar 73 yaşında. 30’lu yaşlardaki Tülin Temel ikinci, Zeynep Örnek ise birinci oldu. Anadolu kadını modayı çok iyi takip ediyor ve çok becerikli. Gelen modeller bizi hayrete düşürdü. Triko tasarımda Türkiye’nin en beğenilen ismi İdil Tarzi Anadolu kadının trikoda ortaya koyduğu tasarımları yeniden yorumlayacak. Belli kornerlerde satılacak olan trikolardan elde edilen gelir ise kadın derneklerine bağışlanacak."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!