<B> Gaye GÜZELAY</B>
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 27, 2004 22:17
BabyTurk Marketing, anne-bebek sektöründeki firmaların ürünlerini üç farklı pakette annelere ve anne adaylarına sunuyor. Sistemin özelliği bu paketlerin ücretsiz olması ve numuneleri içermesi.
Nilden-Yalım Tunç çiftinin şu anda dört yaşında olan kızları Zeynep Naz, henüz doğmadan anne-babasının meslek değiştirmelerine önayak oldu. Çift, henüz doğmamış bebeklerini nasıl karşılamaları gerektiği hakkında internette bilgi ararken, www.americanbaby.com adresli siteyle karşılaştı. Anne-bebek sektöründeki firmaların, hedef kitleye kendilerini doğrudan tanıtmalarını amaçlayan şirketin çalışma şekli ilgilerini çekti.
American Baby’nin Türkiye lisansını almak isteyen ancak iki yıl önce ret yanıtı alan Tunç çiftinin başvurusu, 2002 yılının Haziran ayında kabul edildi. Daha önce Bronz Tanıtım İletişim Hizmetleri adı altında ağırlıklı olarak halkla ilişkiler hizmeti veren şirket, ‘BabyTurk Marketing’i faaliyete geçirdi.
Şirket, anne-bebek sektöründeki reklam verenler vasıtasıyla, bu ürünleri hedef kitleye doğrudan tanıtmayı hedefliyor. Hamileler ile yeni doğum yapan ve bebeği bir yaşına kadar olan annelere yönelik olarak hazırlanmış üç farklı paket bulunuyor. Paketler, bebeklerin gelişimi hakkındaki dergiler ile reklam veren şirketlerin numunelerini içeriyor. Dergilerin içeriği sabit ancak verilen ilánlar her ay değişiyor.
Yalım Tunç, hediye paketlerinin içeriğini şöyle anlatıyor:
‘Paketlerimizin içinde, dergilerin yanı sıra, ilán veren firmaların bebek bezi, mama, şampuan gibi numuneler yeri alıyor. ‘Anneliğe Adım Adım’ dergisini içeren ‘Anne Sepeti’, jinekolog muayenehaneleri vasıtasıyla anne adaylarına dağıtılıyor. Bebeğin doğumdan bir yaşına kadar olan aylık gelişimini anlatan dergi ‘Hayata İlk Adım’ın içinde yer aldığı ‘Bebek Sepeti’, hastaneler aracılığıyla, doğum yapan anneye hediye ediliyor. Bu aşamada kendi izinleriyle iletişim bilgileri alınan annelerin evlerine, bir yaşına kadar olan çocukların gelişimi hakkında bilgiler içeren ‘Sağlıklı Büyüme Paketi’ gönderiliyor.’
Tunç, yıllık cirolarının yaklaşık 500 bin dolar olduğunu belirtiyor.
Tunç, anne-bebek ürünlerinin yanı sıra, son dönemlerde aile otomobili, sigorta ve kozmetik ürünleri firmalarından da ilán aldıklarını belirtiyor.
Türkiye’de bir yılda, 900 bini hastanelerde olmak üzere, toplam bir milyon 100 bin doğum olduğunu belirten Tunç, bunların 250 binine ulaştıklarını anlatıyor. Firmaları ve ürünleri tanıtarak sektöre hizmet etmenin yanı sıra, hamilelere sosyal hizmet verdiklerini söylüyor.
Şirketin www.babyturk.com adresli ücretsiz internet sitesinde ise, hamilelik boyunca ve bebek dünyaya geldiği andan itibaren ihtiyaç duyulabilecek tüm ürünler ve bu ürün kategorilerindeki çeşitli markalarla ilgili detaylı bilgiler bulunuyor. Anneler ayrıca, buradaki doktorla internet üzerinden yazışarak bebekleri ile ilgili sorularına yanıt alabiliyorlar.
17 İLDE DAĞITILIYOR
BabyTurk Marketing paketleri; İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Adana, Mersin, Hatay, Denizli, Antalya, Kocaeli, Sakarya, Sivas, Konya, Kayseri, Antep, Eskişehir ve Muğla olmak üzere 17 ildeki toplam 210 hastanede dağıtılıyor. ‘Anne sepeti’ ve ‘Bebek sepeti’, şirketin 30 çalışanı tarafından hastane ve muayenehanelere bırakıldıktan sonra hemşireler tarafından ulaştırılıyor. Anne sepeti ayda 21 bin, bebek sepeti ayda 12 bin adet dağıtılıyor.
Bakırköy SSK başta olmak üzere İstanbul’daki bazı hastanelerde de, paketlerin dağıtımı bizzat BabyTurk Marketing çalışanları tarafından yapılıyor. ‘Sağlıklı Büyüme Paketi’ ise kargo ile ayda 10 bin kişiye gönderiliyor.