Güncelleme Tarihi:
- Zegna, Türkiye’de 20’nci yılını kutluyor. Davetliydim ama gelemedim, parti nasıldı?
- Çok güzeldi, istediğimiz başarıyı elde ettik. Türkiye’de köklü ilişkiler kurduk. Burada sadece satış değil, üretim de yapıyoruz. Davete de müşterilerimiz, gazeteciler, iş ortaklarımız katıldı.
- 20 yıl içinde kaç kez geldiniz Türkiye’ye?
- Bu dördüncü gelişim.
- O zaman bizi biraz tanımışsınız demektir. Türk erkekleri mi daha iyi giyiniyor, Türk kadınları mı?
- Türk erkeklerinin kendini geliştirmesi lazım, Zegna bu konuda yardımcı olabilir. Türk kadınlarını Türk erkeklerine göre daha çağdaş buluyorum. Türk kadınının çok daha güçlü bir karakteri var. Bunu kıyafetleri ve stilleriyle yansıtıyorlar. Toplumun motor gücü olduklarını gösteriyorlar. Türk erkekleri kusura bakmasınlar...
- O kadar kötü mü durumumuz?
- Hayır hayır... Türk erkekleri de epey yol kat etmiş durumda. Sadece giyinmeyi düşünmeyen, kişiliklerini tarzlarına yansıtabilen çok sayıda Türk erkeği var.
- Mika-Der’le yaptığınız kampanya gibi, dünyada yaptığınız sosyal sorumluluk projeleri var mı?
- Evet, pek çok kampanyamız var. Büyükbabamın vizyonuyla bir yardımsever şirket olma geleneğimiz oluştu. 2000 yılında Zegna Vakfı kuruldu, bu yardımseverlik anlayışı da sosyal sorumluluk projelerine kaydı.
- Sosyal kampanyalarınız içinde çocukların oranı ne kadar? Çevre, sağlık gibi kampanyalara da destek veriyor musunuz?
- 1930’larda büyükbabamın vizyonuyla, Kuzey İtalya’da Trivero’nun küçük bir köyünde şekillenen bir yardım geleneğimiz var. Dört alanda sürüyor; sosyal alan, çevre, sağlık ve eğitim. Bunlardan hangisini öne çıkaracağımız, ülkenin koşullarına göre değişiyor.
TÜRKİYE’DE ÜÇÜNCÜ PROJE
- Türkiye’nin öne çıkan sorununu çocuklar olarak görüp de mi Mika-Der’le çalıştınız?
- Türkiye’de Mika-Der’le çalışmamızın nedeni, onların yerel bir kuruluş olması ve buranın ihtiyaçlarını bizden daha iyi bilmeleri.
- 20 yıl boyunca Türkiye’de yaptığınız başka proje oldu mu?
- Bu üçüncü projemiz. 1997’de TEMA’yla bir çevre projesini hayata geçirdik. 2007’de ise WWF’le Büyükada’da ağaçlandırma projesini yaptık. Bu iki çevre projesinden sonra biraz da sosyal alana bakmamız gerektiğine karar verdik ve Mika-Der’le “Çocuk Evi” projesine soyunduk.
- Ne var bu projede?
- Van’daki çocuklar için baştan aşağıya döşenmiş
iki ev.
- Bundan sonrası için Türkiye’yle ilgili kampanya planlarınız neler? Daha fazla çocuk mu, çevre mi?
- Türkiye’de Mika-Der Başkanı Nesrin Ercan’la daha yeni tanıştım. Onunla oturup, birlikte neler yapabileceğimize karar vereceğiz.
KRİZ, ORTA SINIF ÜRETİCİYİ VURDU
- Dünyada ve Avrupa’daki ekonomik kriz moda dünyasını nasıl etkiledi?
- Kriz, orta sınıf üreticileri saf dışı bıraktı. Lüks markalar ve alt markalar krizden çok etkilenmedi. H&M, Zara gibi hızlı tüketim markaları alt tabana modayı yaydılar, üst sınıf markalarda ise müşteri sadakati var.
- Zegna’nın ürettiği ürünler arasında en çok hangisini seviyorsunuz?
- Yüzde yüz kaşmir blazer ceket benim favorim. Centilmen bir erkeğin dolabında mutlaka olmalı bence.
- Zegna, kadına yönelik üretim yapmayacak mı?
- Hiçbir zaman yapmayacağız. Sadece erkeklere konsantreyiz. Bu konuda gidecek daha çok yolumuz var.
Nesrin Ercan
Sorunların çözümü genç kuşaklarda
- Mika-Der’in daha önce Zegna gibi uluslararası bir markayla çalışması oldu mu?
Mika-Der Başkanı Nesrin Ercan: Hayır, bu ilk. O nedenle çok önemli ve özel. Bu projede temanın çocuk olması da önemli. Dünyayı yaşanılır olmaktan uzak kılan sorunların çözümünün sevgi ve iyi eğitimle yetiştirilmiş genç kuşaklar olduğunu düşünüyoruz.
- Zegna’nın ayırdığı 25 bin euro’luk bütçe nasıl değerlendirildi?
- SHÇEK, çocukların toplum yaşamıyla kaynaşması için “Çocuk Evi” uygulamasına geçti. Projede şehrin içinde üç odalı daireler kiralanıyor. Bu daireler, maksimum altı çocuğun yaşayacağı şekilde döşeniyor. Mika-Der, pek çok Çocuk Evi açtı. Zegna’nın bütçesiyle de Van’da iki Çocuk Evi açıldı.
- Mika-Der’in Zegna’yla işbirliği bundan sonra da devam edecek mi?
- 2012 için yeni projeler sunacağız kendilerine, değerlendirecekler. Umuyorum ki daha çok güzel projelerin altında Zegna ve Mika-Der imzası olacak.
- İtalya’dan yardım eli uzanırken, Türk firmaları neden taşın altına elini koymuyor?
- Biz bunu bu yorumla değerlendirmek istemiyoruz. Çocukların geleceğine ışık tutmak isteyen firmalarımız için biz hep hazırız. Yeter ki istesinler...
10 ÜZERİNDEN 6 ALDIM
- Bu sezon karakteristik özelliği ne Zegna’nın?
- Hem rahat hem de şık. ‘Upper casual’ olarak tanımlıyoruz bunu.
- Ben şu an upper casual mıyım?
- Bu tarzı anlamanız için bir Zegna mağazasına gitmeniz gerek.
- Anladım anladım, değilim. Peki bu kıyafetime kaç veriyorsunuz 10 üzerinden?
- 10 cepli ceketimiz var, ondan tavsiye ederim size...
- 4 ya da 5 aldım galiba...
- Bir puan daha fazlası eder...
- Yani 6 mı?
- Ceketine bakayım.
- Blazer, kurtarmaz mı?
- Önünü iliklersen iyi olur...
- Sınıfı geçtim mi?
- Ceketinin kolları çok uzun, mutlaka onları kısalttırmalısın.
- “Anna Zegna kıyafetimi beğenmedi” yazamam...
- Yok yok fena değil, potansiyel var sende... Yarı yolu geçmişsin ama kendini geliştirmelisin.