Oluşturulma Tarihi: Nisan 03, 2008 00:00
Fransa’nın kırmızı şaraplarıyla ünlü Bordeaux kentinde düzenlenen Şarap Haftası’na, ekonomik bunalım içindeki Amerika’dan her zamankinden daha az kişi katıldı.
Dünyanın her yerinden satın almacıların ve şarap uzmanı yazarların katıldığı Şarap Haftası’nda son hasat tadılırken, siparişler de veriliyor. ABD’den az sayıda satınalmacının katılması şaşırtıcı bir şekilde Fransız şarap üreticilerini tedirgin etmedi. Hasattan 6 ay sonra yapılan ve 2 yıl sonra şişelenecek şarapların tadım etkinliğini organize eden Bordeaux Şarap Üreticileri Birliği Başkanı Patrick Maroteaux, "Amerika dünya demek değil; o bundan biraz daha fazla büyük. Avrupa çok önemli bir pazar" dedi.
BU İŞTEN ANLAMAZLAR: Bazı şarap üreticileri Amerikalılar’ın şarap işinden çok da anlamadıklarını ileri sürerek "Amerikalılar bu ön tadım günlerinde sadece en iyi kalite spekülatif yıllarda alım yapıyor. İçim keyfinden çok kár odaklı bakıyorlar. Şarap keyfinden işten anlamıyorlar" görüşünü aktarıyor. Pekçok üretici artık Amerikalılar’a bağlı olmadıkları için mutluluk duyduklarını söylüyor. Bordeaux’nun St Emilion bölgesinde pazartesi günü tadım yaptıran üretici Didier Marcelis, son bir kaç yıldır üreticilerin Asya, Rusya ile Hindistan’dan yeni müşterileri keşfettiğini ve bunun son derece olumlu bir şey olduğunu anlatıyor. 20 yıl IBM ve Cisco için çalıştıktan sonra Bordeaux St Estephe bölgesinde Chateau Serilhan’ı 2003 yılında satın alarak şarap üretim işine giren Marcelis, "Öte yandan doların Euro karşısında düşük olmasından kaynaklanan bir problem de var. Biz de fark ettik ki Amerika’ya bağlı çalışmamalıyız" dedi. Dolar, Euro karşısında rekor seviyede düşerken, Amerikalılar’ın alıştıkları fiyatlardan ithalat yapmaları mümkün olmuyor. Yükselen fiyatlara sıcak bakmayan Amerikalılar ile uğraşmak ise Fransızların çok sıcak bakmadıkları bir konu. Düşük dolar Amerika’ya ihracatta caydırıcı bir rol oynuyor.
DARWINIZM İŞLİYOR: Marcelis "Konu karmaşık değil Darwinizm -evrim teorisi- işliyor" diyerek dünyada değişen tüketime dikkat çekiyor. Fransa’nın en çok şarap sattığı ülkeler dramatik bir şekilde değişiyor, gelişen ekonomiler dikkat çekiyor. 2007’de Bordeaux’dan Çin’e 43 bin hektolitre şarap ihraç edildi.