Oluşturulma Tarihi: Ağustos 05, 2007 00:00
Amerikan haftalık ekonomi dergisi BusinessWeek’te yer alan habere göre, Amerikalılar evcil hayvanlar için yılda 41 milyar dolar harcıyor.
Bu rakam dünyada 64 ülkenin toplam yerel üretimlerinden daha fazla bir tutara denk geliyor. Bu rakam, aynı zamanda on yıl önceki tutarın iki katı. Gelecek iki yılda bu tutarın 52 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor. Tüketici araştırma şirketi Packaged Facts’e göre, 41 milyar dolar canlı hayvan satın alma, besleme ve taşıma masraflarını kapsıyor. Amerikalar, sinemaya yılda 10.8 milyar dolar, video oyun oynamaya 11.6 milyar dolar ve müzik dinlemeye 10.6 milyar dolar harcıyor.
225 DOLARA HAYVAN YAĞMURLUĞU: Amerika Evcil Hayvan Birliği (APPMA) Başkanı Bob Vetere, sahiplerinin hayvanları insan şartlarında ödüllendirmek istediğini söylüyor. Köpek kulübesi yerine otel, sorunlu dişler için tel takma gibi uygulamalar yapıyorlar. Evcil hayvanların statüsünün yükselmesi bu alandaki girişimcilikte de tahmin edilemeyen bir artışa neden oldu. Evde besledikleri hayvannların, 430 dolarlık oturak, 30 dolarlık parfüm, 225 dolarlık yağmurluk alan Amerikalılar var. APPMA’ya göre, geçen yıl köpeklerin yüzde 77’si, kedilerin yüde 52’si ilaçla tedavi edildi.
88 MİLYON KEDİ, 75 MİLYON KÖPEK: ABD’de evsahiplerinin yüzde 63’ünde ve 71 milyon evde evcil hayvan var. Bu rakamlar çeşitli sektördeki girişimcileri, bu sektöre yatırım yapmaya itiyor. Procter&Gamble (P&G) ve Nestle’nin moda markaları Polo Ralph Lauren ve binlerce küçük girişimci evcil hayvan sektöründeki yeni fırsatlara bakıyor. Tüketici elektroniğinden sonran evcil hayvan koruması, perakendecilikte en hızlı büyüyen sektör oldu. Sektöre, her yıl yüzde 6 büyüyor. Bu yılın ilk altı ayında geçen yılın bütününe göre daha fazla yeni evcil hayvan ürünü pazara sunuldu. Evcil hayvan pazarının çoğu ülkedeki 88 milyon kedi ve 75 milyon köpeğe hitap ediyor.
Türkiye’deki pazarın büyüklüğü 100 milyon dolar
HER 100 evden 8’inde evcil hayvan bulunan Türkiye’de sektöre gösterilen ilginin artmasına paralel olarak pet modası gelişiyor. Ürünlerin işlevselliğinin ve dayanıklılığının yanı sıra tasarımları da önem kazanıyor. Kedi yataklarının fare şeklini aldığı sektörde, pet taşıma çantaları renkten renge giriyor ve hayvanı darbelere karşı koruyor. Kedi ve köpek kapıları, hayvanın tasmasına takılan manyetik sayesinde her zaman açılmıyor. Bu yolla diğer sokak hayvanlarının evlere girişi engellenmiş oluyor. Yılda yüzde 10 büyüme göstererek 100 milyon dolara ulaşan evcil hayvan ürünleri sektörünün daha da büyüyeceği tahmin ediliyor.
Evcil hayvanlarımız yeni doğmuş bebek gibi
İSTATİKLERE göre Amerika, evcil köpek ve kedilerin sayısı bakımından tüm dünyada birinci konumda. Uzmanlar ABD’de insanların evcil hayvanlara düşkünlüğünü, pek çok insanın evinden uzakta çalışmalarına veya ailelerinden uzakta kalmalarına bağlıyorlar. PetSmart yöneticilerinden Philip L. Francis, Amerikalılar’ın evcil hayvanların bakımına özel bir önem verdiklerine dikkat çekiyor. Francis, "Evcil hayvanlar çoğunlukla yeni doğmuş bebek gibidirler. Onlar için lüks ürünler ve özel eşyalar almayı seviyoruz. Evlerinde 40’tan fazla kuş besleyen insanlar biliyorum" diyor. Köpeği için güzel kıyafetler almayı seven Rebecca Johnson da hayvanlarla ilgili olarak "Bu hayvanlara çocuklarımız gibi bakıyoruz, bizim yaşamımızda çok özel yerleri var" diye konuşuyor. Amerika, kedi-köpek mamalarının bir numaralı üreticisi ve aynı zamanda tüketicisi konumunda. Amerikada her yıl çeşitli eyaletlerde evcil hayvanların yiyecek, sağlık ve diğer gereksinimleri ile ilgili fuarlar düzenleniyor.