Amerika’nın yeni reklam yıldızları küfürbaz çizgi film karakterleri

Güncelleme Tarihi:

Amerika’nın yeni reklam yıldızları küfürbaz çizgi film karakterleri
Oluşturulma Tarihi: Haziran 21, 2008 00:00

Dünyayı ele geçirmeye çalışan ve öldürmek istediği annesinin karnından savaş taktikleriyle dolu Avrupa haritasıyla çıkan psikopat bir bebeğin tanıttığı herhangi bir ürünü alır mısınız? Peki karşısındakinin ne söylediğini çoğu zaman anlamayacak kadar zeka sorunu olan ve dalga geçmek için kızının sık sık suratına tüküren obez bir babaya ne dersiniz?

Amerika’da Coca Cola dahil şimdi büyük markaların birçoğu, reklamlarında ülkenin en popüler çizgi filmi Family Guy’daki bu karakterleri kullanmaya başladılar. Madison Caddesi’nin uçuk reklamcıları, filmin bütün ucube karakterleri için senaryolar yazmaya koyuldu.

DVD satışları sayesinde

Seth MacFarlane’in yarattığı Family Guy, Rhode Island Eyaleti’nde hayali bir kasabada yaşayan Griffin Ailesi’nin maceralarını anlatıyor. Öyküler, İrlanda kökenli bir Katolik olan, mavi yakalı, ortalama Amerikalı’yı temsil eden baba Peter Griffin’in etrafında dönüyor. Zengin bir aileden gelen, New York aksanlı karısı Lois ile üç çocukları var. Sürekli aşağılayıp kötü davrandıkları, ergenlik çağındaki kızları Meg; onunla aynı yaşlardaki, Peter Griffin’in genç hali, obez ve gerizekalı oğulları Chris ve son olarak üst sınıf aksanıyla mükemmel bir İngilizce konuşan ama bir o kadar küfürbaz ve şeytani bebek Stewie. Evde ayrıca, insan davranışları sergileyen, iki ayağının üstünde yürüyen ve fosur fosur sigara içen köpek Brian var. Karakterler, her biri 20-23 dakika süren çizgi film boyunca, din, engelliler, aile yaşamı gibi konularda bütün tabuları yıkacak sözler sarf ediyorlar. Homoseksüellikle dalga geçip Yahudi düşmanlığı yapıyor, engellileri yarım insan kategorisinde sayıyorlar. Toplumda siyahlardan kadınlara ayrımcılık yapılabilecek ne kadar konu varsa da sonuna kadar ayrımcılık yapıyorlar. İlk defa 1999’da Fox televizyonunda gösterilmeye başlanan dizi, bir yıl sonra yeterince ilgi çekmediği için yayından kaldırıldı. Ancak DVD satışları o kadar yüksekti ki, kanal tekrar yayına koydu. 2002’de tekrar aynı şey yaşandı ve Fox, yine Family Guy’ı iptal etti. 3 yıl boyunca gerçekleştirdiği DVD satışları yüzünden 2005’te bir daha kaldırmamak üzere yine yayına koydu. South Park’ın diliyle The Simpsons’ın karakterlerini andıran dizi, şimdi 3 yıldır kesintisiz devam ediyor.

Gençler farklılık istiyor

Ortalama kitlelere hitap eden büyük markaların, ürünlerini neden bu tip marjinal çizgi film karakterleriyle tanıttığı, tartışmalı bir konu. Coca Cola’nın dışında, bu işe soyunanlardan en bilinenleri, dünyanın en hızlı büyüyen restoran zinciri Subway ve Amerika’nın en eski hamburger zinciri White Castle. White Castle, bu haftadan itibaren başta Stewie ve köpek Brian olmak üzere filmdeki karakterlerin kullanıldığı bir kampanya başlattı. Restoranlarına üzerinde karakterlerin resmedildiği bardaklar, posterler koydu. Bir yandan da WPP Grubu’na bağlı JWT reklam ajansına yaptırdığı radyo reklamlarını yayınlatmaya başladı. White Castle, stratejilerini "Biz farklıyız, Burger King veya McDonald’s değiliz" diyerek açıklıyor. Gençleri hedeflediklerini belirten pazarlamacıları ise gençlerin hep farklı bir şeylerin parçası olma çabasında olduğunu, bu yüzden onlara Family Guy ile ulaşmaya çalıştıklarını anlatıyor.

Subway’in Peter Griffin mönüsü

SUBWAY’in favorisi ise Peter Griffin. Sandviççiler, geçen yılın sonunda ekmeği büyük ve eti bol özel bir mönü oluşturup "Tam Peter Griffin’in ağzına layık" sloganıyla televizyonda reklamlar yayınladılar. Çok tutunca da, dükkanlarına Peter Griffin’in eşantiyonlarını koydular. Subway’in pazarlamacıları, bir Family Guy karakteriyle, hedefledikleri kitleye ulaştıklarını söylüyorlar. Tabii reklam ajansları MMB ile reklamı oluştururken markaya zarar vermemek için çok titiz çalıştıklarını ekleyerek. Reklam taslağını oluştururken 6 senaryo üzerinde çalışmışlar ama 4’ünü direkt çöpe atmışlar. Aradaki ince çizgiyi ise tek cümleyle açıklıyorlar: "Subway hálá bir aile restoranı." Bu arada Peter Griffin’li mönüleri o kadar başarılı olmuş ki, şimdi başka bir Family Guy karakteriyle başka bir mönü oluşturmak için çalışıyorlar.

Patronun izlediğinden emin olun

FAMİLY Guy’un yapımcıları ise karakterlerin reklamcılar arasında gördüğü ilgiden şaşırmış durumda. Dizinin yaratıcısı Seth MacFarlane ile yapımı üstlenen News Corporation bünyesindeki "20th Century Fox Television" yöneticileri, bir Family Guy karakteri için reklamcılardan ilk kez iki yıl önce telefon almış. Wal-Mart, Stewie ürünleri hazırlayıp satmak istediğinde. Birkaç kez "Emin misiniz" diye sormalarına rağmen Wal-Mart’ın bu konuda ısrarcı olduğunu gördüklerinde de dizinin üç kasedini yollayıp üstüne bir not eklemişler: "Patronunuzun da izlediğinden kesinlikle emin olun." Şirket, Family Guy ürünlerini 14 yaş altındakilere satmıyor. Dizinin karakterleri kıyafet, eşantiyon ve video oyunlarıyla pazarını büyütüyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!