Oluşturulma Tarihi: Mayıs 25, 2005 00:00
Geçtiğimiz hafta sonu İzmit Körfez pistindeydim. Yarışlara olan merakımı bilirsiniz... Ancak bu sefer seyirci değil bizzat yarışçı olarak oradaydım. Polo ladies cup’ta 34 numaralı otomobilde, VDF Tüketici Finansmanı Pilotu olarak start aldım.Niye anlatıyorum bunları çünkü bu yarış ve neticesi bana çok önemli bir gerçeği hatırlattı! Motosiklet kullanan herkesin mutlak suretle bilmesi ve kulağına küpe etmesi gereken bir şeyi... Hayatında ilk kez bir dolu insanın önünde start alacak olmanın verdiği heyecan nefes almamı bazen engellese de işte orada, kafamda kaskım, üstümde tulumum, cillop, çiziksiz 15 km’deki otomobilimle start düzlüğünde duruyordum. Hissettiklerim hayatımda ilk kez motosiklet kullanıyor olduğum zamanki duyguya çok yakındı. Bir gün önce yapılan sıralama turlarında en iyi 2’inci zamanı yaparak ikinci sırada start alıyor olmamsa pek güzeldi. Amacımsa pozisyonumu korumak ve damalı bayrağı tez vakit görebilmekti... Psikolojik olarak kendimi çok güzel telkin etmiş startın verilmesini beklerken öyle dingin, öyle rahattım ki sormayın... Başarılı bir starttan hemen sonra körfez pistinde peş peşe dizilip gazlamaya başladığımızda adrenalin başımı döndürmüş ve yüzüme tatlı bir gülümseme hasıl olmuştu. Hani bilirsiniz şu 10 numaralı olan... İşte 10 numaralı gülümsemem yüzümde, ilk turda son kritik viraja geldiğimizde, hemen arkamda, sanırım frenlerin yerini unutan bir arkadaşımın, arkadan çakmasıyla kendimi pist dışında bulmam bir oldu. Sevgili Şerif Yardımcı’nın yarıştan önce ‘Yol dışına çıkarsan, spin atarsan ve otomobil hala çalışıyorsa ilk iş yolunu bul! Yolunu Bul! Yolunu bul!’ sözleri aklımda yankılanırken, arkadan darbeli otomobilimle, tez vakit piste çıktığımda 6’ıncılığa düşmüştüm! O an için bana hayatımda yapılan en büyük haksızlık yapılmıştı! Fren yapmam gereken noktada ayağım frendeydi ve olayda benim hiçbir suçum ya da hatam yoktu. ANDROİD OLMAYIN: Eğer motosiklet kullanıyorsanız, trafikte buna benzer hislere kapılmanıza sebep olan bir dolu olayla karşılaşırsınız. Çünkü trafikte en fazla haksızlığa uğrayan araçtır motosiklet... Şeridinizde her şey normal giderken ‘çart’ diye önünüze kıranlar mı dersiniz, sizin önünüzde seyreden bir araç olmasına rağmen arkanızdan gelip sizi sıkıştıranlar mı dersiniz, sizi araçtan saymayıp yol dışına atanlar mı dersiniz? Siz seçin... Şimdi olayın asıl kritik kısmına geliyorum. Haksız yere yol dışına atılmam ve 6’ıncılığa düşmüş olduğumu görmemle yüzümdeki gülümsemenin yerini korku filmlerindeki sevimsiz yaratıkların ifadelerine benzer bir ifade aldı. Ve tüm
film, tüm otokontrolüm, hatta bilincim yavaş yavaş sıfırlandı. Dişlerimin hızla uzadığını, kanın beynime çıktığını ve etrafımdaki herkesin düşman olduğunu hissettim. Bu olaydan sonra pistte nasıl gittiğimi görmeliydiniz. Marifet diye söylemiyorum. Kafamı öne eğmiş, tamamen önümdeki araca kilitlenmiş ve soğukkanlı davranamadığım için son derece basit açıkları göremeyip önümdekini bir türlü geçemiyordum. Aklımda ne yarış, ne hayal ettiğim podyum, ne sponsorum VDF, ne saatler sonra şampiyon olacağından emin olduğum takımım, ne de ben vardım! Android gibi gidiyor olmam sevgili hakemlerinde dikkatinden kaçmamış elbet ve kendi aralarında 34’e dikkat diyip endişeyle izlemeye devam etmişler... Uğradığım haksızlığın hazımsızlığını 9 tur üzerimden atamayıp, otokontrolümü sağlayamayınca, son turda damalı bayrağa sadece metreler kala, önümdekini her tur sıkıştırdığım yerde, tam korku filmlerinin sonunu anımsatan bir şekilde önümdekine patladım. Önden ve arkadan darbeli, cillopluktan eser kalmamış otomobilimle pite girdiğimde yüzüm, o androit halimden yavaş yavaş normale dönmeye başladı. Sonuç, ikinci yarışa katılamadım ve o yarıştaki 5’lik puanımı da saymadılar. Sebep mi? ‘Gördük kasti çarptın! Sen daha taaa o düzlüğün başında kafana koymuştun çarpmayı!’ dediler. Bütün gece bu lafı düşündüm tavanı seyrederek! Yarışın bitmesine metreler kala, 17 otomobilin içinde 6’ıncı giderken insan neden önündekine çarpar? Ve karar verdim evet çarpar! Kafayı sıyırıp, psikopata bağlarsa çarpar! Mantıklı ve soğukkanlı düşünme yeteneğini kaybederse çarpar! Mental olarak her şeye hazırlıklı olmazsa çarpar! Ben tecrübesizliğimden kaynaklanan bu hatam sonunda sadece güzel gidebilecek bir yarıştan oldum, bi de boynumda hala hafif bir ağrı var! MAKSİMUM OTOKONTROL: Ama eğer trafikte, motosikletle uğradığınız her hangi bir haksızlıkta, benzer bir android moduna girip soğukkanlılığınızı kaybederseniz ve etrafınızdakilere karşı agresif davranmaya başlarsanız kaybedecekleriniz bu kadar basit olmayacaktır! Bu yüzden her motosiklet sevdalısının motosiklet sürüş tekniklerini, motosiklette giyinmenin önemini bilmesi kadar mühim bir şeyi daha atlamaması ve kendini bu konuda da diğer konularda olduğu kadar eğitmesi bilgilendirmesi gerekir! Maksimum otokontrol! Trafikte sizi biri sıkıştırdı mı? Saçma sapan bir hareket mi yaptı? ‘Önümüze gelene bir tekeme moduna’ girmeden otokontolünüzü sağlamaya çalışın! Laf dalaşına bile girmeyin. Önce tatlı canınızı, sonra motorunuzu kollayın yeter! Karşı taraf duymayacak şekilde, içinizden, bildiğiniz en sevgi dolu(!) sözcükleri söylemek serbest! :) Ancak durumun sizi fena sinirlendirip sürüşünüzü etkilediğini düşünüyorsanız mutlaka bir süre durun. Motordan inip kaskı çıkarıp bir hava alın öyle devam edin! Unutmayın
trafik özellikle motosikletler için son derce adaletsiz bir yerdir! Pistlerin de çok adil olduÄŸunu söyleyemem! Hatta hayat bile hiçbirimiz için adil deÄŸil! Ama olayı çözdüm! Her ÅŸey bu adaletsizliÄŸi kabul etmekle baÅŸlıyor!Akıllı lastik Pirelli hızlanıyorPirelli, ‘Run Flat’ lastiklerinin son jenerasyonlarını, daha akıllı ve interaktif lastikler yaratmak için son geliÅŸtirdiÄŸi yenilikçi teknolojik sistemleri, Fransa’daki Paul Ricard pistinde test etti. Bu sistemle, lastikteki hava basıncı devamlı kontrol edilebiliyor. Kullanıcının cep telefonuna lastiÄŸin hava basıncındaki deÄŸiÅŸikliÄŸi alarm sinyali ile gönderen yeni X-PressureTM AcousticBlue cihazı ve ÅŸimdi SUV’lar için de geliÅŸtirilen, bir patlama veya hava kaybı durumunda lastiÄŸin otomatik olarak ÅŸiÅŸirilmesini saÄŸlayan SWSTM sistemlerini aktif hale getiriyor. Bu teknolojiyle Pirelli, sürücünün güvenli yol koÅŸullarında gidebilmesini ve ayrıca 9-12 aylık süre için optimum hava basıncı da garanti ediyor.Â
button