Aman trafikte otokontrolünüzü kaybetmeyin!

Güncelleme Tarihi:

Aman trafikte otokontrolünüzü kaybetmeyin
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 25, 2005 00:00

GeçtiÄŸimiz hafta sonu Ä°zmit Körfez pistindeydim. Yarışlara olan merakımı bilirsiniz... Ancak bu sefer seyirci deÄŸil bizzat yarışçı olarak oradaydım. Polo ladies cup’ta 34 numaralı otomobilde, VDF Tüketici Finansmanı Pilotu olarak start aldım.Niye anlatıyorum bunları çünkü bu yarış ve neticesi bana çok önemli bir gerçeÄŸi hatırlattı! Motosiklet kullanan herkesin mutlak suretle bilmesi ve kulağına küpe etmesi gereken bir ÅŸeyi... Hayatında ilk kez bir dolu insanın önünde start alacak olmanın verdiÄŸi heyecan nefes almamı bazen engellese de iÅŸte orada, kafamda kaskım, üstümde tulumum, cillop, çiziksiz 15 km’deki otomobilimle start düzlüğünde duruyordum. Hissettiklerim hayatımda ilk kez motosiklet kullanıyor olduÄŸum zamanki duyguya çok yakındı. Bir gün önce yapılan sıralama turlarında en iyi 2’inci zamanı yaparak ikinci sırada start alıyor olmamsa pek güzeldi. Amacımsa pozisyonumu korumak ve damalı bayrağı tez vakit görebilmekti... Psikolojik olarak kendimi çok güzel telkin etmiÅŸ startın verilmesini beklerken öyle dingin, öyle rahattım ki sormayın... BaÅŸarılı bir starttan hemen sonra körfez pistinde peÅŸ peÅŸe dizilip gazlamaya baÅŸladığımızda adrenalin başımı döndürmüş ve yüzüme tatlı bir gülümseme hasıl olmuÅŸtu. Hani bilirsiniz ÅŸu 10 numaralı olan... Ä°ÅŸte 10 numaralı gülümsemem yüzümde, ilk turda son kritik viraja geldiÄŸimizde, hemen arkamda, sanırım frenlerin yerini unutan bir arkadaşımın, arkadan çakmasıyla kendimi pist dışında bulmam bir oldu. Sevgili Åžerif Yardımcı’nın yarıştan önce ‘Yol dışına çıkarsan, spin atarsan ve otomobil hala çalışıyorsa ilk iÅŸ yolunu bul! Yolunu Bul! Yolunu bul!’ sözleri aklımda yankılanırken, arkadan darbeli otomobilimle, tez vakit piste çıktığımda 6’ıncılığa düşmüştüm! O an için bana hayatımda yapılan en büyük haksızlık yapılmıştı! Fren yapmam gereken noktada ayağım frendeydi ve olayda benim hiçbir suçum ya da hatam yoktu. ANDROÄ°D OLMAYIN: EÄŸer motosiklet kullanıyorsanız, trafikte buna benzer hislere kapılmanıza sebep olan bir dolu olayla karşılaşırsınız. Çünkü trafikte en fazla haksızlığa uÄŸrayan araçtır motosiklet... Åžeridinizde her ÅŸey normal giderken ‘çart’ diye önünüze kıranlar mı dersiniz, sizin önünüzde seyreden bir araç olmasına raÄŸmen arkanızdan gelip sizi sıkıştıranlar mı dersiniz, sizi araçtan saymayıp yol dışına atanlar mı dersiniz? Siz seçin... Åžimdi olayın asıl kritik kısmına geliyorum. Haksız yere yol dışına atılmam ve 6’ıncılığa düşmüş olduÄŸumu görmemle yüzümdeki gülümsemenin yerini korku filmlerindeki sevimsiz yaratıkların ifadelerine benzer bir ifade aldı. Ve tüm film, tüm otokontrolüm, hatta bilincim yavaÅŸ yavaÅŸ sıfırlandı. DiÅŸlerimin hızla uzadığını, kanın beynime çıktığını ve etrafımdaki herkesin düşman olduÄŸunu hissettim. Bu olaydan sonra pistte nasıl gittiÄŸimi görmeliydiniz. Marifet diye söylemiyorum. Kafamı öne eÄŸmiÅŸ, tamamen önümdeki araca kilitlenmiÅŸ ve soÄŸukkanlı davranamadığım için son derece basit açıkları göremeyip önümdekini bir türlü geçemiyordum. Aklımda ne yarış, ne hayal ettiÄŸim podyum, ne sponsorum VDF, ne saatler sonra ÅŸampiyon olacağından emin olduÄŸum takımım, ne de ben vardım! Android gibi gidiyor olmam sevgili hakemlerinde dikkatinden kaçmamış elbet ve kendi aralarında 34’e dikkat diyip endiÅŸeyle izlemeye devam etmiÅŸler... UÄŸradığım haksızlığın hazımsızlığını 9 tur üzerimden atamayıp, otokontrolümü saÄŸlayamayınca, son turda damalı bayraÄŸa sadece metreler kala, önümdekini her tur sıkıştırdığım yerde, tam korku filmlerinin sonunu anımsatan bir ÅŸekilde önümdekine patladım. Önden ve arkadan darbeli, cillopluktan eser kalmamış otomobilimle pite girdiÄŸimde yüzüm, o androit halimden yavaÅŸ yavaÅŸ normale dönmeye baÅŸladı. Sonuç, ikinci yarışa katılamadım ve o yarıştaki 5’lik puanımı da saymadılar. Sebep mi? ‘Gördük kasti çarptın! Sen daha taaa o düzlüğün başında kafana koymuÅŸtun çarpmayı!’ dediler. Bütün gece bu lafı düşündüm tavanı seyrederek! Yarışın bitmesine metreler kala, 17 otomobilin içinde 6’ıncı giderken insan neden önündekine çarpar? Ve karar verdim evet çarpar! Kafayı sıyırıp, psikopata baÄŸlarsa çarpar! Mantıklı ve soÄŸukkanlı düşünme yeteneÄŸini kaybederse çarpar! Mental olarak her ÅŸeye hazırlıklı olmazsa çarpar! Ben tecrübesizliÄŸimden kaynaklanan bu hatam sonunda sadece güzel gidebilecek bir yarıştan oldum, bi de boynumda hala hafif bir aÄŸrı var! MAKSÄ°MUM OTOKONTROL: Ama eÄŸer trafikte, motosikletle uÄŸradığınız her hangi bir haksızlıkta, benzer bir android moduna girip soÄŸukkanlılığınızı kaybederseniz ve etrafınızdakilere karşı agresif davranmaya baÅŸlarsanız kaybedecekleriniz bu kadar basit olmayacaktır! Bu yüzden her motosiklet sevdalısının motosiklet sürüş tekniklerini, motosiklette giyinmenin önemini bilmesi kadar mühim bir ÅŸeyi daha atlamaması ve kendini bu konuda da diÄŸer konularda olduÄŸu kadar eÄŸitmesi bilgilendirmesi gerekir! Maksimum otokontrol! Trafikte sizi biri sıkıştırdı mı? Saçma sapan bir hareket mi yaptı? ‘Önümüze gelene bir tekeme moduna’ girmeden otokontolünüzü saÄŸlamaya çalışın! Laf dalaşına bile girmeyin. Önce tatlı canınızı, sonra motorunuzu kollayın yeter! Karşı taraf duymayacak ÅŸekilde, içinizden, bildiÄŸiniz en sevgi dolu(!) sözcükleri söylemek serbest! :) Ancak durumun sizi fena sinirlendirip sürüşünüzü etkilediÄŸini düşünüyorsanız mutlaka bir süre durun. Motordan inip kaskı çıkarıp bir hava alın öyle devam edin! Unutmayın trafik özellikle motosikletler için son derce adaletsiz bir yerdir! Pistlerin de çok adil olduÄŸunu söyleyemem! Hatta hayat bile hiçbirimiz için adil deÄŸil! Ama olayı çözdüm! Her ÅŸey bu adaletsizliÄŸi kabul etmekle baÅŸlıyor!Akıllı lastik Pirelli hızlanıyorPirelli, ‘Run Flat’ lastiklerinin son jenerasyonlarını, daha akıllı ve interaktif lastikler yaratmak için son geliÅŸtirdiÄŸi yenilikçi teknolojik sistemleri, Fransa’daki Paul Ricard pistinde test etti. Bu sistemle, lastikteki hava basıncı devamlı kontrol edilebiliyor. Kullanıcının cep telefonuna lastiÄŸin hava basıncındaki deÄŸiÅŸikliÄŸi alarm sinyali ile gönderen yeni X-PressureTM AcousticBlue cihazı ve ÅŸimdi SUV’lar için de geliÅŸtirilen, bir patlama veya hava kaybı durumunda lastiÄŸin otomatik olarak ÅŸiÅŸirilmesini saÄŸlayan SWSTM sistemlerini aktif hale getiriyor. Bu teknolojiyle Pirelli, sürücünün güvenli yol koÅŸullarında gidebilmesini ve ayrıca 9-12 aylık süre için optimum hava basıncı da garanti ediyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!