All Star 480 farklı desenle rekora koşuyor

Güncelleme Tarihi:

All Star 480 farklı desenle rekora koşuyor
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 29, 2005 00:00

1970’li yılların en gözde spor ayakkabı markası Converse All Star, 35 yıl sonra Türkiye’de yeniden eski günlerine döndü. Amerika merkezli ÅŸirketin yıllar içinde geçirdiÄŸi sarsıntılar, el deÄŸiÅŸtirmeler derken yıpranan Converse markası son yıllarda yine gözde oldu. Converse Türkiye de bu rüzgardan nasibini aldı. Türkiye’de 4 yılda satışlarda yüzde 700’ü geçen oranlarda artış oldu. Converse’in Türkiye sorumlusu Furkan Gözalan ‘Bu yıl 500 bin çift ayakkabı satacağız’ diyor.1970’li yılların gençliÄŸinin giyim tutkusu bir blue jean pantolon, altına ise Converse All Star marka bez bir lastik ayakkabıydı. Ãœlkemizde o yıllarda jean pantolonların yabancı etiket taşıyanları ya yurtdışındaki tanıdıklardan istenir, ya da kaçak olarak getirenlerden satın alınırdı. Daha sonra ‘Kot’ adı altında yerli olarak üretilince pazarda bir rahatlama oldu. Gençler yerli veya yabancı olsun jean pantolonlarının altına Converse’in All Star model spor ayakkabısını giymekten hiçbir zaman vazgeçmedi. Hatta o renkli keten ayakkabılar jean pantolonların olmazsa olmazı haline geldi.Ä°ÅŸte Türkiye’de 1970’li yılların başında baÅŸladı All Star tutkusu. Beyaz, siyah, lacivert, mavi, kırmızı, bordo ve mor renkleri olan ayakkabılar gençlerin rüyasıydı. Ä°ki modeli vardı. Birisi normal ayakkabı gibiydi. BileÄŸi yüksek, bot gibi olanlarına ise ‘boÄŸazlı’ denirdi. BoÄŸazlılar o yıllarda basketbolcuların da vazgeçemediÄŸi ayakkabılar arasındaydı. Satışlar 1980’li yıllara kadar iyi gitti ama zaman içersinde yeni markalar, yeni teknoloji ürünü ayakkabılar All Star’ı tahtından indirdi. GENÇ TASARIMCILAR SAYESÄ°NDE DÄ°RÄ°LDÄ°Derken 2000 yılında Boston’daki Amerikan ÅŸirketi Converse iflasını açıkladı. Ä°flas ÅŸok etkisi yaptı. Converse bitmiÅŸti, All Star bitmiÅŸti. Reebok, ÅŸirketi 130 milyon dolara bünyesine kattı, 2 yıl sonra da tüm hisseler Nike’nin eline geçti.All Star’ın sırtının ringde yerden kalkması genç tasarımcılar sayesinde oldu. Tasarımcılar markanın o güne kadar 7 düz renkte üretilen ayakkabılarına sadık kalarak 473 desenli ayakkabı daha üretti. Böylece ürün yelpazesinde 480 renk ve desen yer almaya baÅŸladı. Alacalı, çiçekli böcekli, kalpli, grafik desenli veya yazılı tam 480 yeni model bir yıl içinde raflara çıktı. Tüketici de ÅŸaÅŸkındı, yeni ayakkabılar patlama yaptı, beklenilen satış hedeflerini kısa sürede yakaladı, geçti. Rekorlar kırdı. Satış grafiklerini altüst etti. Ama 480 deÄŸiÅŸik modeli ve bunların deÄŸiÅŸik numaralarını bulundurup satmak en çok dükkan sahiplerini ve depo sorumlularını yordu. 1989’DAN BERÄ° CONTEKS GETÄ°RÄ°YOR Halbuki bunlar daha buzdağının gözüken kısmı. 2006 yılı için Converse modellerinin sayısı 1600 olarak açıklandı. Çin’de Converse üreten 20 fabrika var. Bunlar 144 ülke için ayakkabı üretiyor. Åžirketin 2003 yılı cirosu 400 milyon dolar, geçen yıl ise bu rakam 1.2 milyar dolara çıkmış. 2008’in hedefi ise 25 milyar dolar.Converse’in Türkiye distribütörlüğünü 1989 yılından beri Conteks adlı ÅŸirket yapıyor. Bir aile ÅŸirketi olan Conteks’i Kerem Gözalan kurmuÅŸ. Åžimdi iÅŸleri ABD’de iÅŸletme eÄŸitimi alan 26 yaşındaki oÄŸlu Furkan Gözalan yönetiyor. Furkan Gözalan son yıllardaki Converse All Star baÅŸarısını tamamen tasarım harikası olarak nitelendirirken; ‘Converse All Star’ın lastik tabanları hiç deÄŸiÅŸmedi. Ancak ÅŸimdi üzeri dantel, saten, süet, kadife, nubuk, deri, kanvas, keten modeller var. Ãœzerindeki desenler ve kullanılan kumaÅŸlar All Star’ı bambaÅŸka kulvarlara soktu. Ãœzeri payetli iÅŸlemeli olanlar abiye olarak gece davetlerinde, içi müflonlu olanlar yaÄŸmurda çamurda, ketenler sporda ve yürüyüşlerde ve günlük yaÅŸamda giyiliyor. Hatta takım elbiselerin altlarına bile çok yakışıyor. Bu nedenle satışlar patladı. 4 yılda yüzde 700’lük bir artışı hiç kimse beklemiyordu. Bizim bu yıl Türkiye pazarında hedeflediÄŸimiz rakam ise 500 bin çift. Gelecek yıl 1600 model ile rakamın kaç olacağı ise tahmin bile edilemez’ diyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!