Sadi ÖZDEMİR
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 14, 2008 00:00
Cevahir Alışveriş ve Eğlence Merkezi’nin yeni Genel Müdürü Nesim Avigdor, sayıları hızla artan alışveriş merkezlerinin çok temel bir sosyolojik etkisi olduğunu söyledi ve "Buralarda mahalle baskısı tamamen ortadan kalkıyor. Farklı dünya görüşlerine sahip insanlar, birbirinden rahatsız olmadan özgürce alışveriş yapıyor, yemek yiyor, eğleniyor" dedi.
İNGİLTERE merkezli St. Martins Property’e 843 milyon dolara satılan Cevahir Alışveriş ve Eğlence Merkezi’nin yeni yönetimi, 30 yıldır ABD’de yaşayan Nesim Avigdor’u Türkiye’ye getirdi ve genel müdür yaptı. Halen uluslararası gayrimenkul danışmanlık şirketi İngiliz Jones Lang Lasalle tarafından yönetilen Cevahir Alışveriş Merkezi’nin Harvard’lı yeni Genel Müdürü Nesim Avigdor, dünyanın en büyük alışveriş merkezlerinden biri olan Cevahir’e gelen müşteri sayısını artırmak için yeni projeler devreye sokacaklarını söyledi.
Sosyolojik etki
ABD’de, Eli Lilly, McKinsey&Company’de üst düzey yöneticilik, Capacity Inc., Hit or Miss, Genesis Global ve
Koç Grubu’nun ABD Şirketi Ramerica’da da başkanlık, Boston Üniveristesi’nde de hocalık yapan Nesim Avidgor, Türkiye için alışveriş merkezlerinin ekonomik etkilerinden çok daha önemli bir ’sosyolojik’ etkiye sahip olduğunu ileri sürdü. Avidgor, alışveriş merkezlerinin, bir süre önce Prof. Dr. Şerif Mardin’in dile getirdiği ve çok tartışılan "mahalle baskısı" korkusunun da panzehiri olabileceğini söyledi.
Türkiye gibiyizAvidgor, şöyle konuştu: "Sayıları hızla artan alışveriş merkezlerinin ekonomik işlevini konuşuyoruz ama buralarda çok daha önemli sosyolojik bir dönüşüme de dikkat çekmek istiyorum. Mahalle baskısı riskinin modern alışveriş merkezleri sayesinde ortadan kalktığını gözlemliyorum. Buralarda çok farklı dünya görüşlerine sahip insanlar, rahatsız olmadan alışveriş yapıyor,
yemek yiyor, eğleniyor. Sinemaya ve tiyatroya gidiyor. Sadece Cevahir’e, ayda, 1.5 milyon insan geliyor ve bunlar toplumun her kesiminden. Cevahir bile tek başına küçük bir Türkiye gibi.".
Anadolu için de önemli
Alışveriş merkezlerinin sadece İstanbul’da değil Anadolu’nun ticaret ve sanayide atak yapan illerinde de yayıldığına vurgu yapan Cevahir Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Nesim Avigdor, şunları söyledi: "Yakın zamanda Denizli’ye de gittim. Orada bir alışveriş merkezinin buz pistinde de öyle bir manzara gördüm. Çok farklı dünya görüşlerine sahip insanlar buzda buluşmuşlar, birlikte buz pateni yapıyorlardı. Üniversiteyi Türkiye’de Hacettepe Ekonomi Bölümü’nde okudum. Sonra ABD’de Harvard’da MBA yaptım. 30 yıldır da ABD’de yaşıyorum. Perakendede çok tecrübem olduğu için teklif getirdiler, zaten Türk vatandaşıyım, kabul ettim."
Kiracılar ’işler kesat’ diyor, cirolar başka söylüyorCEVAHİR Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Nesim Avigdor, ciroları ve alışveriş merkezine giren insan sayısını aylık ve haftalık olarak takip ettiklerini söyledi ve şöyle konuştu: "Amacımız içeri giren insan sayısını artırmak. Bu rakamlara baktığımızda aydan aya sürekli artış var. Şu anda ayda yaklaşık 1.5 milyon kişi giriyor. Mayısta geçen yılın aynı ayı itibariyle yüzde 17 yukardayız. Ciro ise yüzde 8 yükselmiş. Haziranda da mayısa göre az da olsa yükseliş var. Sürekli olarak kriz var di yorlar ama rakamlar öyle söylemiyor. bu yüzden kriz var dediklerinde bozuluyorum. Ancak tabii ki mağazalarla ilişkileri bir mücadele olarak da görmüyoruz. Onlar bizim ortağımız ve tabii ki cirolarının artmasını istiyoruz ve o amaçla çalışıyoruz. Bizim en önemli sorunumuz arka koridorlara müşteri gitmemesiydi. Oralara müşteri çekmek pek mümkün görünmüyor. Şimdi oralarda bazı mağazaları büyütüyoruz, koridorları mağazalara katıyoruz. Kiralarını da gözden geçiriyoruz. Ancak kira indirimi ile satış artmaz bunu da çok iyi biliyoruz."
Ramazana hazırlanıyoruz Roller Blade kızlar geliyorCEVAHİR Alışveriş Merkezi’nde bu yıl güçlü bir ramazan etkinliği programı olacağını belirten Nesim Avigdor, yakında Roller Blade’lerin de (patenli kızlar) devreye gireceğini söylüyor. Alanın çok büyük olması nedeniyle ’danışma’ ve ’etkinlik duyurma’ gibi taleplerin bu çok hareketli kızlar tarafından karşılanacağını belirten Avigdor, "Cevahir’in önünde de ’Geleneksel Beypazarı Çarşısı’ kuracağız" diye konuşuyor. Alışveriş merkezinin ortasındaki 55 bin metrekarelik Atlantis Eğlence Merkezi’nin de çok cazip hale getirildiğini belirten Avigdor, buradaki simülatörlerin, 25 metre düşme kulesinin ve roller kosterın çok ilgi çektiğini, ziyaretçi sayısının son birkaç ayda yüzde 250 arttığını belirtti.
Turistleri hava alanından alıp, buraya getireceğiz
CEVAHİR’in sahibinin ve yönetiminin yabancı olması nedeniyle ’turizm alışverişi’ bakımından avantajlı olduklarını söyleyen Nesim Avigdor, "Avrupa ve Ortadoğu’dan yabancı müşterilerimiz gelecek. Kuveyt İngiliz ortaklığı olduğumuz için farklı bölgelerde tanıtım ve pazarlama da yapıyoruz. Ağustosta 2 bin 500 ila 5 bin arası turist bekliyoruz. Bunların büyük bölümünü bizzat biz hava limanından alıp direkt Cevahir’e getireceğiz. Alışverişte yabancılar için cazibe merkezi olmak istiyoruz. Bir turizm firmasıyla da ayrıca anlaştık. Onlar da turistlerini Atlantis eğlence merkezine getirecekler. İstanbul’da hem alışveriş yapmak hem de eğlenmek için turistlerin uğrak yeri olacağız. Çünkü konumumuz buna çok uygun " dedi.