Hakan Gence
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 16, 2009 00:00
Internet portalı e-kolay, bu sene 10. yaşını kutluyor. Tasarımı baştan aşağı yenilendi, içeriği de sürekli değişmeye devam ediyor. 10 yıl içinde toplam 18 milyon kişi ziyaret etti e-kolay’ı. İçinde haberden finansa, magazinden sağlığa pek çok konu hakkında bilgi var. Yazarları özel haberler de yapıyor. Doğan Online CEO’su Babür Çelebi ile e-kolay’ın başarısını ve internet dünyasını konuştuk.
10 yıl önce internet hizmeti dendiğinde akla, internete bağlanmayı sağlayan ve kullanıcılara ücretsiz e-posta adresi veren paketler geliyordu. e-kolay da böyle bir paket olarak Hanzade Doğan önderliğinde kuruldu.
Zaman geçtikçe, sanal alemde değişimler birbirini izledi. En köklü yeniliklerden biri, internet bağlantısı sağlayan bu paketlerin ortadan kalkması ve e-posta adreslerinin ücretsiz alınmaya başlaması oldu. Zamanla internet siteleri ve bir çok hizmeti bir arada sunan portallar yükselişe geçti. e-kolay da bu değişime ayak uydurarak kendini yeniledi.
Sitesinde
haber, spor, müzik gibi ana konulara eğildi. Zamanla bunları kadın konularını işleyen Mahmure isimli site, bloglar, gezi, sağlık ve şehir konuları takip etti.
Doğan Online CEO’su Babür Çelebi, e-kolay portalını alışveriş merkezine benzetiyor: “Eskiden bir şeyler satın almak istediğimizde caddeye çıkar, dükkanın birinden elbise diğerinden ekmeğimizi alırdık. İnternet portalları bu caddelerin aksine her şeyi birarada sunan alışveriş merkezlerine benziyor. Spordan magazine, astrolojiden müziğe pek çok konuyu içinde barındırıyor. Arkadaşlık sitesi ve Hepsiburada.com’a da bizim üzerimizden ulaşılabiliyor.”
18 MİLYON KULLANICISI VARTürkiye’de şu anda 30 milyona yakın internet kullanıcısı var. Bunların 18 milyonu e-kolay’ı kullanıyor. Geçen sene 10 milyon, ondan önceki sene 5 milyon civarında olan tıklanma sayısındaki hızlı artışı Babür Çelebi, içeriğe bağlıyor: “Hızlı ve güncel olmak çok önemli. Çabuk ulaşılırlık ve haberlerin doğruluğu da internet kullanıcılarını çeken en önemli noktalar. Tabii sitenizin görsel tasarımı da iyi olmalı.”
e-kolay ekibi 43 kişi. Sitede haberlerin altında şu anda toplam 340 bin yorum bulunuyor. Bu yorumların takibi kullanıcılara bırakılıyor. Babür Çelebi, biz bir kötü adam için herkesi kontrol etmiyoruz diyor: “Yorum yapan insanların belli bir seviyede olduklarını düşünüyoruz. Bu yüzden yorumcular birbirlerini takip ediyor. Şikayetçi oldukları bir metin olursa bir tıkla onu bize iletiyorlar. Fakat büyük derbi maçlarında dikkatli davranmak gerekiyor. Hakaret ve dozu kaçmış kızgınlıkları önlemek için özel günlerde moderasyon sağlıyoruz.”
e-kolay gibi haber portalları kurulduğu zamanlarda, kağıda basılan gazetelerin ömrünü tamamladığı, internet gazeteciliğinin yükseleceği söyleniyordu. Aradan 10 yıl geçti. Babür Çelebi, gazeteciliğin ölmeyeceğini, form değiştireceğini anlatıyor: “İnternet haberciliği sayesinde her şey daha hızlı hale geliyor. Bu işin ekonomik yanı önemli. Şu anda internet reklamlarının payı toplam reklam payının yüzde 6’sını kapsıyor. Beş yıl içinde basından sonra en büyük pazar internetin olacak.”
KADIN KULLANICILARIN ÜÇTE BİRİ MAHMURE’DESitede en çok ilgiyi ana sayfa ve haber sayfası görüyor. Bunu kadın sitesi Mahmure, sinema ve şehir siteleri takip ediyor. Babür Çelebi kadınların internet kullanma oranının yüzde 33 olduğunu söylüyor: “Bu oranın üçte biri haberleri bizden alıyor. Bunun en büyük nedeni güncel haberleri ve modadan güzelliğe birçok farklı konuyu içermemiz.”
AYLIK RAKAMLARLA E-KOLAY? Mahmure’nin ziyaretçi sayısı 3 milyon.
İçinde 1800
yemek tarifi ve 340 bin yorum var.
? Sinema bölümünün ziyaretçi sayısı 2 milyon.
İçinde 2300
film hakkında bilgi bulunuyor.
? Haber bölümü 5.3 milyon insanı çekiyor.
? Şehir rehberi aylık 500 bin ziyaretçiye sahip.
İçinde 2 bin yerin adresi var.
? Gayetnet 2 milyon kişi tarafından tıklanıyor.
3 milyon üzerinde üyesi var.
? Azbuz blog sitesinde bir milyondan fazla blog var.
? Yarışma bölümünde
23 bin soruya ulaşılıyor.
? 20 Mayıs’ta yenilecek oyun sitesinde şimdi
893 oyun var.
Bu oyunlar hızla artacak.