Güncelleme Tarihi:
Algida’nın ev tipi dondurması Carte d’Or’un, 15. yıl dönümü dolayısıyla bir basın toplantısı düzenlendi. Türkiye’de evde dondurma yeme kültürünü yaratma serüveninin de anlatıldığı toplantıya ev sahipliği yapan Algida Pazarlama Direktörü Şükrü Dinçer ve Carte d’Or Marka Müdürü Canan Barut, dondurma sektörünü, Carte d’Or ile evlerde büyüteceklerini belirtti.
2007 yılında toplam Algida satışlarının litre olarak %42’sinin ev tipi dondurmadan geldiğini belirten Dinçer, bu rakamı 2008 yılında %47’ye çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı. Şükrü Dinçer, bu pazarda tüm dünyadaki Unilever dondurma operasyonları içinde, İngiltere ve İspanya’nın da içinde bulunduğu Avrupa ülkelerini geçerek, İtalya ve Fransa’dan sonra 3. sırada yer aldıklarını açıkladı. Dinçer ayrıca, hedeflerinin ev tipi dondurmada 2 yıl içinde Fransa’yı yakalamak olduğunu kaydetti.
Yıllık kişi başı ev tipi dondurma tüketim miktarlarına da dikkat çeken Şükrü Dinçer, bu rakamın İngiltere’de 5.8, İtalya’da 4, İspanya’da 3.8, Fransa’da 3.4, Türkiye’de ise 1.15 litre olduğunu söyledi ve hedeflerinin tüketimi, 5 yıl içinde 2.5 litre seviyesine çıkarmak olduğunu belirtti.
Dinçer, “Gerçekleştireceğimiz çalışmalarla 2008 yılında ev tipi dondurma pazarının %30 oranında büyüme kaydederek, 284 milyon YTL seviyelerine gelmesini bekliyor ve biz de bu pazar içinde %35 oranında bir büyümeyle 215 milyon YTL seviyesine ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.
Carte d’Or evde dondurma yeme kültürünü yarattı
Carte d’Or Marka Müdürü Canan Barut, evde dondurma yeme kültürünü yaratma konusunda Carte d’Or’un 15 yıldır Classic, Selection, Patisserie ve Passion serileriyle sunduğu ürünlerden, yürüttüğü aktivasyonlara çok önemli adımlar attığını belirtti. Canan Barut, Ramazan’a özel ürün ve etkinlikleriyle önceki Ramazan aylarına kıyasla satışlarında %600’lük bir artış yaşandığını kaydetti. Barut, 3 yıl boyunca Türkiye çapında yürüttükleri Anadolu Aktivasyonu’yla tüketicilerini dondurma konusunda bilinçlendirdiklerini ve onlara dondurmanın farklı kullanım alanlarını anlattıklarını belirtti.
Dondurma, Carte d’Or ile evde büyüyecek
Sektörü büyütmek adına çalışmalarına 2008 yılında da kesintisiz devam ettiklerini söyleyen Carte d’Or Marka Müdürü Canan Barut, herkesi “an”ın tadını çıkarmaya davet ettikleri sokak konserleri, radyo programı ve internet çalışmalarının yanı sıra bu yıl tüketicilerine dondurmanın çok farklı kullanım alanlarını anlatacaklarını bildirdi. Barut, bu çalışmalarıyla tüketicilerini, dışarıda dondurma yeme keyfini evde yaşamaya ve aynı şıklığı evlerinde yaratmaya davet ettiklerini söyledi. Carte d’Or 2008 yılında, televizyonlarda yayınlanacak advertoriallar, tarif kitapları ve www.tadınavarılacakduygular.com sitesindeki çalışmalarla, tüketicilere farklı farklı durumlarda, pratik olarak hazırlayabilecekleri dondurmalı tarifler vererek, evde dondurma yeme kültürünü yaymayı ve dondurma sektörünü büyütmeyi hedefliyor.
15 yılda Türkiye nüfusunun 6 katı kadar kişi Carte d’Or yedi
Şükrü Dinçer, 1993 yılından bu yana evde dondurma tüketimini yaymak adına yaptıkları çalışmalar sonucu, 15 yılda Türkiye’de toplam 450 milyon porsiyon Carte d’Or tüketildiğini, yani Türkiye nüfusunun 6 katı kadar kişinin Carte d’Or yediğini belirtti. Dinçer'in verdiği bilgiye göre, bugüne kadarki en favori Carte d’Or ürünleri ise Classic Kaymak Çikolata, Selection Meyve Şöleni ve Selection Çikolata Karnavalı oldu.
Türkiye elde yenen dondurmaları daha fazla tüketiyor
Türkiye’de adet bazında elde yenen tipte dondurmaların daha fazla tüketildiğine dikkat çeken Şükrü Dinçer, “Bu anlamda ev tipi dondurma konusunda alınması gereken uzun bir yol var. Bu nedenle dondurma Carte d’Or ile evde büyüyecek diyoruz. Çünkü dondurmayı evde tüketmek, hem kış aylarında dondurma yiyebilmek hem de dışarıda olmak istemediğimiz zamanlarda evde dondurma yeme keyfini yaşamak açısından bir avantaj sağlıyor” dedi.