Alfa fanatiklerini 159 ile kıskandırdım

Güncelleme Tarihi:

Alfa fanatiklerini 159 ile kıskandırdım
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 24, 2006 00:00

Bu hafta İtalyan Alfa Romeo’nun Giugiaro tasarımlı yeni modeli 159’u okuyucuların ve çevremdekilerin isteği üzerine teste aldım. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de bir çok fanatiği bulunan Alfa markasına neden tutkuyla bağlanıldığını bu test sonrasında daha iyi anladım. Ancak aracın arkasını test eden danışmanlarımı (eşim ve kızım) iç hacmi pek tatmin etmedi.

Sürüş izlenimi: Emre ÖZPEYNİRCİ

Son dönemde Otoyaşam olarak gerçekleştirdiğimiz test sürüşleri çok ses getirmeye başladı. Farklı bir yorumla kaleme aldığımız test yazılarıyla hem okuyuculardan hem de otomotiv şirketlerinden olumlu tepkiler alıyoruz. Özellikle okuyuculardan ’Bizim için ... aracıda test edermisin’ şeklinde gelen mesajlar bunu ortaya koyuyor. Bu haftaki test sürüşünü de hem okuyucuların hem de çevremdeki insanların isteği doğrultusunda gerçekleştirmeyi uygun gördüm.

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ciddi bir fanatik kitlesi olan Alfa Romeo’nun yeni üyesi 159’u kullanınca insanların neden bu markaya tutkuyla bağlandığını çok iyi anlıyorsunuz. Otomotivde tasarım denince ilk akla gelen marka olan Alfa Romeo, 159’da bu anlayışı geliştirerek devam ettirmiş.

KASIM AYINDA PİYASAYA ÇIKTI

Geçtiğimiz yıl ilk olarak Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya lansmanı yapılan Alfa 159, Ekim ayında Avrupa pazarına çıktıktan sonra Kasım ayında Türkiye’de satışa sunulmuştu. İlk kez 1997 yılında yollara çıkan ve 680 bin adetlik satış rakamına ulaşan Alfa 156 ailesinin yerini alan Alfa 159, tamamen yeni bir otomobil.

Yeni bir gövde ve şasiye sahip olan Alfa 159, Alfa Romeo’nun D segmentindeki temsilcisi. Türkiye’de 1.9 ile 2.2 litre benzinli ve 1.9 litrelik dizel motor seçenekleriyle satışa sunulan Alfa 159’un bu hafta 1.9 litrelik JTS benzinli motor versiyonunu test ettim.

GIUGIARO İMZASI VAR

Ünlü İtalyan tasarımcı Giorgetto Giugiaro imzası taşıyan Alfa 159, bir sedan olarak oldukça agresif görünüme sahip. Tasarımında klasik Alfa Romeo çizgilerini taşıyan otomobil, Alfa 156 ailesinin yerini aldığını net bir şekilde hissettiriyor. Ön ızgaradan başlayan ve kaporta üzerinden yan aynalara kadar uzanan ’V’ şeklindeki çizgi ise Alfa 159’un güçlü görünümüne önemli katkıda bulunuyor.

Aracın iç tasarımı da özellikle ön konsolda kullanılan krom kaplamalar sayesinde Alfa Romeo’nun sportif karakterinden nasibini almış. Tüm modellerinde kullandığı yuvarlak yapıdaki göstergeleri ile sportifliği vurgulayan Alfa, üç kollu direksiyon simidi ile de bu özelliğini sürdürüyor. İç mekanda sınıfının ortalamalarında bir genişlik sunan 159, 405 litrelik bagaj hacmine sahip.

Sportif bir sedan olan Alfa 159 sunduğu konfor ile de dikkat çekiyor. Araç oldukça sessiz kabini ile yüksek sürüş konforu sunuyor. 5 milimetre kalınlığındaki ön camlar, bu başarılı ses izolasyonuna önemli ölçüde katkı sağlıyor. Saatte 100 kilometre hızla giderken 36 metrede durmayı başaran Alfa 159’da, güvenliğe de önem verilmiş. Sınıfında en sağlam gövdeye sahip modeller arasında yer alan Alfa 159’da, Dinamik Araç Kontrol Sistemi (VDC), Kaymayı Önleyici Sistem (ASR), Hidrolik Fren Destek Sistemi (HBA), ABS+EBD ve 8 adet havayastığı gibi güvenlik ekipmanları sunuluyor. Bu sayede Alfa 159 EuroNCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alarak güvenliğini kanıtlamış. Alfa 159, hız sabitleyici, yağmur, toz ve park sensörleri, ’dual’ veya ’tri-zone’ otomatik klima sistemi, radyo/MP3/CD çalar, elektrikli ısıtmalı yan aynalar, elektro-chromic dikiz aynası, deri direksiyon simidi ve vites kolu, yüksekliği ayarlanabilir ön koltukları, yol bilgisayarı, halojen ve bi-Xenon farlar gibi özellikleriyle zengin bir donanıma sahip.

İÇ HACİMDE SINIFI ZOR GEÇTİ

Sonuç olarak aracın tasarımını, performansını çok beğendim. Ama bir sedan olmasına rağmen test danışmanlarım (eşim ve kızım) tarafından hacim açısından sınıfı zor geçti. Yani yarın öbür gün bir Alfa Romeo almak istesem, danışmanlarımın onayından geçmem biraz zor olacak gibi. Ben önde keyifli bir sürüş yaşarken, danışmanlarım arkada öyle kurula kurula oturamadılar. Sebebi açık, aracın tasarımı gereği tavanı biraz basık. Danışmanlarımda öyle zora gelemedikleri için aracı ne kadar övsemde ikna olmadılar.

Buna ek olarak 405 litrelik bajaj hacminden bahsetmek de gerekir. Küçük danışmanımın (kızım) pusetini bagaja koymak bir hayli güç oldu. Bagaj ağızı biraz dar olduğu için uğraşmam gerekti. İçeri çapraz bir şekilde koyduktan sonra ise alışveriş sonrasına hacim oldukça daraldı. E bu kadar kusur kadıkızında da bulunur.

Fiyatı, 70 bin 400 YTL’den başlıyor

Alfa 159’da üçü benzinli üçü de dizel olmak üzere 6 yeni motor seçeneği sunuluyor. Bu haftaki test konuğumuz olan 159’da 1.9 litre hacminde 4 silindirli benzinli bir motor görev yapıyordu. 1.9 litrelik benzinli motor 6500 d/d’de 160 beygir güç, 4500 d/d’de maksimum 190 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.7 saniyede tamamlayan 159’un maksimum hızı ise saatte 212 km. Aracın 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi ise 8.7 litre. Türkiye’de 1.9 JTS 70 bin 400 YTL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!