Albümü de ÅŸarkıcılık sirki

Güncelleme Tarihi:

Albümü de şarkıcılık sirki
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 21, 2004 00:00

Onları hiç böyle duymadınız. Müslüm Gürses bir Bülent Ortaçgil klasiÄŸi olan ‘Sensiz Olmaz’ı söyledi, Özlem Tekin Karadeniz türküsü seslendirdi, Ciguli Göksel’in ‘Sabır’ ÅŸarkısını dokuz sekizlik ritimlerle yorumladıÖzcan Deniz, NeÅŸet Ertaş’ın ‘Ahirim Sensin’ adlı klasiÄŸiyle harikalar yarattı, Janset ve Ragıp SavaÅŸ, Ä°brahim Tatlıses’ten dinlemeye alışık olduÄŸumuz ‘Yalnızım Dostlarım’la tüyleri diken diken etti, Selda BaÄŸcan’ın ‘Aynı Cemin Bülbülüyüm’ isimli ÅŸarkısı ise Işın Karaca’ya düştü. Neredesin Firuze filminin Kalan Müzik tarafından piyasaya sürülen soundtrack’i film vizyona girdiÄŸi gün (20 Åžubat) piyasaya çıktı. 19 ÅŸarkının yer aldığı albümdeki tüm düzenlemeleri filmin yönetmeni Ezel Akay’ın ses mühendisi kardeÅŸi Ender Akay ve Sunay Özgür yaptı. ‘Ezel Akay film için oyunculuk sirki diyor. Bence bu albüm de ÅŸarkıcılık sirki gibi oldu’ diyen Sunay Özgür herkesin bugüne kadar sürdürdüğü çizginin dışına çıktığını söylüyor.Yaklaşık sekiz ay önceydi. Neredesin Firuze’nin çekimlerine baÅŸlandığı sıralarda filmin soundtrack’i için de çalışmalar baÅŸladı. Ezel Akay albümü Avustralya’da ses mühendisliÄŸi eÄŸitimi alan, yedi yıldır Sezen Aksu’yla çalışan kardeÅŸi Ender Akay’a ve müzisyen arkadaşı Sunay Özgür’e emanet etti. Çekimler baÅŸladığı gün belli olan tek bir ÅŸarkı vardı. O da ‘Ya Evde Yoksan.’ Bu durumu Sunay Özgür şöyle anlatıyor: ‘Ezel bu filmi çekmeye niyetlendiÄŸi ilk günden beri bu ÅŸarkıya takmıştı. Zaten böyle bir ÅŸarkının varlığını bize o öğretti. ’Filmin çekimleri ilerledikçe Ezel Akay hangi ÅŸarkının yer alacağına karar vermeye baÅŸlamış. Naim Dilmener’in danışmanlığıyla belirlenen ÅŸarkılar Ender Akay ve Sunay Özgür’e gönderilmiÅŸ. Ä°kili hangi parçayı kimin okuyacağına karar vermiÅŸ. Çok farklı insanları bir araya getirmiÅŸler. Ve onlardan hiç tarzları olmayan ÅŸarkıları seslendirmelerini istemiÅŸler. ‘ Bir iki kiÅŸi dışında herkes teklifimizi kabul etti. Bence Müslüm Gürses’in hiç tarzı olmayan bir ÅŸarkıyı söylemesi, Bülent Ortaçgil yorumlaması çok büyük bir alçakgönüllülük. Özlem Tekin’in Lazca söylemesi de öyle. Çünkü bu insanların hepsi star. Ve hepsinin kendilerine özgü bir tarzı var. Türk müziÄŸi piyasasında tutunmak için bu tarzın dışına çıkmamalısınız’ diyen Ender Akay, Neredesin Firuze’nin müzikal bir film olduÄŸunu söylüyor. Hatta filmde albümden daha fazla müzik varmış.SÖZLER TANPINAR’LA BÄ°RLÄ°KTE YAZILDIAlbümde varlığıyla bizi en çok ÅŸaşırtan isim Ciguli. Ender Akay ve Sunay Özgür’e ‘Ciguli nereden çıktı? Biz onu unutmuÅŸtuk’ diye soruyoruz. Hep bir ağızdan ‘Biz hiçbir zaman unutmadık. Bir proje olsa da Ciguli ile çalışsak diye düşünüyorduk’ dediler. Özgür şöyle devam etti: ‘Ciguli çok renkli bir müzisyen. Filmde anlatılan hikayeleri aynen yaÅŸayan bir insan. O olmazsa olmazdı.’ Albümdeki 4 ÅŸarkının müziÄŸini yapan Sunay Özgür ‘Şarkıların Büyücüsü’ adlı ÅŸarkının sözlerini Ahmet Hamdi Tanpınar’la birlikte yazmış. Nasıl yani, diyoruz. Anlatıyor: ‘Ezel, Ahmet Hamdi Tanpınar’a hayran. Bana onun ÅŸiirlerinden örnekler gönderip duruyordu. Esinlenip bir ÅŸeyler yazmamı istiyordu. Gerçekten de esinlendim. Ama bir ÅŸiirinde yazdığı ‘Göğsünde kanayan zaman gülü’ cümlesini aynen aldım. Bence bu cümle Firuze’nin ta kendisidir. Hal böyle olunca ÅŸarkının sözlerini Ahmet Hamdi Tanpınar’la birlikte yazmış olduk.’ Haluk Bilginer Ya Evde Yoksan ÅŸarkısında Özcan Deniz’le birlikte düet yapmış. Sunay Özgür de, Ender Akay da Bilginer’in performansına hayran kalmış. ‘Haluk Bilginer’in iyi ÅŸarkı söylediÄŸi zaten tahmin ediliyordu. Biz Zeki Müren’i çok iyi ÅŸarkıcı olarak biliriz deÄŸil mi. Ä°nanın Haluk Bilginer de en az onun kadar iyi’ diyorlar.Ender Akay kimdir? 10 yıldır müzik endüstrisinde ses mühendisliÄŸi yapıyor. Ses mühendisi ne iÅŸ yapar diye soruyoruz cevaplıyor: ‘Ses mühendisi müziÄŸin kalitesini arttırır. Stüdyoda kaydedilen ham halini sizin duyduÄŸunuz hale getirir. Bizim iÅŸimiz çok teknik.’ Ender Akay bugüne kadar Levent Yüksel, Işın Karaca ve Nükhet Duru gibi isimlerle çalışmış. Sunay Özgür kimdir? 15 yıldır müzik piyasasının içinde. Bu iÅŸlere Teoman’ında içinde bulunduÄŸu bir grupta bas gitar çalarak baÅŸlamış. ÇeÅŸitli barlarda çalışmış. 3,5 yıl Bulutsuzluk Özlemi için çalmış. Albümdeki 15 parçanın düzenlemesi Sunay Özgür’e ait. KÄ°M NE DÄ°YOR?Ata Demirer: Ben soundtrack’lerin Türkiye’de çok sattığına inanmıyorum. EÅŸkıya’nın soundtrack’i çok satmıştı. Bence bu albüm de çok satacak. Çünkü içinde Müslüm Gürses var, Erol Büyükburç var, Işın Karaca var. Ben iki ayrı karakter olarak ÅŸarkı söyledim. Bu albüm dinlenmez de ne yapılır. Koy dinle yani. Stüdyoya girdiÄŸimde Ä°tirazım Var ÅŸarkısının sözlerini unuttum. Ben de oturdum bilgisayarın başına Ä°tirazım Yok diye söz yazdım. DiÄŸer sözlerin tamamı atmasyon.Özcan Deniz: Ben bu albümü soundtrack olarak görmüyorum. Bu baÅŸlı başına bir albüm. Hiç ummadığınız sanatçıdan ummadığınız ÅŸarkıyı dinliyorsunuz. Ezel’i ve Hasan Saltık’ı tebrik ediyorum. Albüm en az film kadar lezzetli. Müslüm Gürses, Bülent Ortaçgil’in ÅŸarkısını Frank Sinatra gibi okuyor. Ben rock söyledim. Nejat YavaÅŸoÄŸulları: Çok ilginç bir çalışma oldu. Biz 70’li yıllarda Türkiye’de hit olmuÅŸ ‘Turkey Turkey I Love You’yu çaldık, söyledik. Ä°yi oldu diyorlar. Müslüm Gürses: Sensiz Olmaz ÅŸarkısını daha önce hiç duymamıştım. Bir hafta çalıştım. Sonra girip stüdyoya paÅŸa paÅŸa okudum. BeÄŸenildiyse ne mutlu bana. Erol Büyükburç: Ä°nleyen Nameler benim tarzımın çok dışında bir ÅŸarkı. Filmde ben bu ÅŸarkıyı söylerken çoÄŸu insan gözyaÅŸlarını tutamıyor. Sanırım güzel yorumlamışım. Işın Karaca: Herkes tarzının dışına çıktı. Acayip zorlandım. Ki hani ben iyi bir ÅŸarkıcı diye bilinirim ama Selda BaÄŸcan bu ÅŸarkıyı öyle bir okumuÅŸ ki ne yapacağımı bilemedim. Ezel ve Ender Akay ÅŸarkıyı ilk önüme koyduklarında ben bunu nasıl okurum dedim. Yapmayın baÅŸka bir ÅŸey bulun diye karşı çıktım. Sonra okudum. Final halini dinlemedim ama olduÄŸunu düşünüyorum. Ä°yi bir iÅŸ oldu diye düşünüyorum. Bu albüm bu film olmasa da çok deÄŸerli bir albüm. Albüm için ÅŸarkıcılık sirki diyorlar. Ben bu sirkin bir parçası olmaktan dolayı çok mutluyum. Ragıp SavaÅŸ: Çok güzel bir albüm oldu. Yalnızım Dostlarım ÅŸarkısı önüme geldiÄŸinde biraz tedirgin oldum. Filmdeki karakterim Melih gibi söyledim. Daha önceden bildiÄŸim ve severek dinlediÄŸim bir ÅŸarkıydı.Kalan Müzik’in sahibi Hasan Saltık: Albüm 100 milyara mal olduNeredesin Firuze’nin soundtrack’i kendi adına bir rekora imza atıyor. Bugüne kadar hiçbir soundtrack’e bu kadar para harcanmamıştı. Maliyet yüz milyarı geçti. Söylenen tüm ÅŸarkıların izinleri alındı, yorumculara para ödendi ve müziklerin hepsi canlı çalındı. Albüm sekiz ayda tamamlandı. Açık konuÅŸayım Ezel Akay’la dostluÄŸumuz olmasa ben bu iÅŸe girmezdim. Çok fazla mesai harcadık. Bir sürü projeyi ertelemek zorunda kaldık. Sonuçta ortaya iyi bir albüm çıktı. Umarım EÅŸkıya’nın satışlarını geçer. Çingeneler Zamanı ve YaÄŸmur’dan Önce filmlerinin albümleri gibi unutulmaz olur.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!