Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2005 01:59
TÜRKİYE’de dağıtımı Eczacıbaşı tarafından yapılan Nivea, Hansaplast gibi tanınmış markaların sahibi olan Beiersdorf’un yeni CEO’su Thomas Quaas, Çin ve Rusya’dan sonra Türkiye’ye geldi. Ülke çapında ve bölgesel fırsatları yerinde görmek amacıyla Türkiye’ye geldiğini belirten Quaas, ‘Genç, büyük bir nüfusunuz ve henüz keşfedilmemiş bir potansiyeliniz var. Bu ülkede büyüme hızımız yüzde 11 ve bu pazarın sürekli olarak büyüyeceğini düşünüyoruz’ dedi. Beiersdorf’un hızlı değil, sürekli büyümeye önem verdiğini belirten Quaas, Türkiye’de kişisel bakım ürünleri pazarında istikrarlı büyüme potansiyelinin olduğunu söyledi.
1000 DOLARA SATILIYOR:
Beiersdorf’un, 66 ülkede faaliyet gösteren 148 yıllık kozmetik ve bakım ürünleri şirketi olduğunu belirten Quaas, şirketinin satın almalarla büyüdüğünü, ancak Beiersdorf’un sadece kendi alanında 1 numara olan şirketleri satın alacağını bildirdi. Quaas bir soru üzerine, son olarak La Prairie markasını satın aldıklarını, bu markanın lüks parfüm pazarının 1 numarası olduğunu söyledi. Quaas, Prairie ürünlerinin 200-500 ve 1000 dolara satıldığına dikkat çekti.
TÜRKİYE’DE % 11 BÜYÜDÜ:
Quaas, global bir şirket olan Beiersdorf’un dünyada yüzde 4, Türkiye’de ise yüzde 11 büyüdüğünü söyledi. Türkiye’de pazardan hızlı büyüdüklerini belirten Quaas, bunun sevindirici olduğunu, ancak kendileri açısından asıl sevindirici olanın Türkiye pazarındaki sürekli büyüme olduğunu belirtti. Quaas Çin pazarında yüzde 50 gibi büyüme rakamları beklediklerini sözlerine ekledi. Eczacıbaşı-Beirsdorf Genel Müdürü Hakan Uyanık, Türkiye’de kişisel bakım ürünlerinin bilinçsiz ve çok az kullanıldığını belirterek, ‘Bizde vücut sıkılaştırıcı ürünler yaza girerken satılır, kişi başına tüketilen deodorant miktarı da Avrupa’nın 20’de biridir’ dedi.