Ezgi ATABİLEN
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 28, 2013 20:41
İstanbul Modern’de bugün ziyarete açılan ‘Erol Akyavaş-Retrospektif’ sergisi, Akyavaş’ın 1950’li yıllarda başlayan ve 1990’ların sonuna dek uzanan yarım yüzyıllık sanatsal birikiminden hayli kapsamlı bir seçki sunuyor.
290 eserin yer aldığı sergi, 25 Ağustos’a dek izlenebilir.Yapıtlarında Doğu sanatının mistik ve tasavvufi yönüyle Batı sanatının gizemci soyutlama arayışını birleştiren Akyavaş, son olarak geçen ay 750 bin lira açılış fiyatıyla 2 milyon 300 bin liraya (vergiler dahil 2.9 milyon lira) alıcı bulan, 1982 tarihli ‘Kâbe’ tablosuyla gündeme gelmişti. Daha önce de eserleri pek çok kez satış rekorları kıran Akyavaş’ın sırrı; sanatında her zaman bir ‘öz’ sorununa odaklanmasının yanı sıra, Kübizm’den Sürrealiz’me, İslam minyatürlerinden tarih öncesi duvar resimlerine, kaligrafi kaynaklı uygulamalardan kültürel sembollere kadar uzanan biçim ve içerik arayışı içerisinde geliştirdiği özgün sanat dili.
Sanatçı, daima ilgi duyduğu mistisizmle, düş ve gerçeğin, yani görülen ile görünmeyenin sentezini oluşturmaktaki gayesini ‘gazel formuya modern şiir yazmak’ diyerek açıklıyordu. İşte bugün itibarıyla İstanbul Modern’de ziyarete açılan ‘Erol Akyavaş-Retrospektif’ sergisi, sanatçının çizgilerini takip ederek, zihninin ‘kıvrım’larını keşfedebilmek için müthiş bir fırsat. Çünkü sergi, Akyavaş’ın 1950’li yıllarda başlayan ve 1990’ların sonuna dek uzanan yarım yüzyıllık sanatsal birikiminden hayli kapsamlı bir seçki sunuyor izleyiciye.
Sanatçıya ait toplam 290 yapıtın yer aldığı sergi, Erol Akyavaş’ın Doğu-Batı sanat ve kültür dünyası arasında kurduğu kendine özgü sentezi, zaman içinde dönüşüm geçiren perspektif ve mimari düzenlemelerini, insan figürünü merkeze alan bilinçaltı arayışlarını ve son döneminde dünyadaki farklı kültürlerle girdiği hesaplaşmayı bir araya getiriyor. İstanbul Modern Şef Küratörü Levent Çalıkoğlu’nun küratörlüğü ve Ilona Akyavaş’ın himayesinde gerçekleştirilen sergi, 25 Ağustos’a kadar İstanbul Modern Süreli Sergiler Salonu’nda görülebilir.