Cahit AKYOL
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 12, 2007 02:00
Akdeniz’de 140 metre boyunda, 20 metre eninde bir gemi dolaşıyor. Adı Diamond. Malta bayraklı gemide 8 güverte, 200 lüks kamara, açık ve kapalı restoranlar, diskotek, gece kulübü, poker odaları var. Bir anlamda yüzer bir tatil köyü burası. Geminin sancak (sağ) tarafında dev harflerle "I Love Fashion TV" yazılı.
Moda yayını yapan ünlü Fashion TV’nin gemisinde sadece müşteriler değil, her hafta gruplar halinde değişen manken genç kızlar da var. 20 mankenin bulunduğu bu gruplar gemide bir hafta kalıyor. Hem tatil yapıyor hem de müşterilere defileler yaparak onları eğlendiriyor. Biz de bu ilginç gemiye İspanya’nın İbiza Adası açıklarında bindik ve geminin patronu Michael Adam ile konuştuk.
Michael Adam 55 yaşında. Kilosunu söylemiyor ama görkemli bir göbeği var. Kilosu ile ters orantılı bir şekilde, olduğu yerde duramayan, tüm işlerinin yoğunluğuna karşın herkesle ilgilenen, dağınık saçlı, sürekli cep telefonu ile konuşan, sempatik biri.
Uluslararası stil, güzellik ve moda yayınları yapan Fashion TV’nin CEO’su Michael Adam, Avusturyalı diplomat bir ailenin oğlu. Ekonomi tahsilli. Üniversiteyi Avusturya’da okuduktan sonra tekstil işine girmiş. Kısa sürede bu işten iyi para kazanmış. Hatta küçük bir tekstil fabrikası sahibi bile olmuş.
Sonra işler iyi gitmemiş, ekonomik krize girip iflas etmiş. Ama o yılmamış. Bu kez de Uzakdoğu’da ürettiği kıyafetlere Warner Disney markasını yazdırıp yeniden Avrupa pazarına mal satmaya başlamış. Sonra da tekstilden sıkılıp gece kulübü işletmeciliğine başlamış: "Gece yaşamı deyince herkesin aklına Paris gelir. Tabii ki ben de farklı düşünmedim, kulübümü orada açtım. Gece kulübüyle birlikte gece hayatına daldım, kulüpte güzel kızlara gösteriler yaptırmaya başlayınca da gösteri dünyası ile tanışmış oldum. 8 yıl süreyle bu kulübü çalıştırdım. Tekstilden sonra bayağı keyifli geldi. Sonra bu kulüpteki gösterileri bir televizyon kanalıyla dünyaya yaymayı düşledim. Birçok ülkedeki kanallara teklif götürdüm. Çoğu çok saçma buldu. İş yapmaz, para kazanamazsın deyip güldüler. Bunlar bende kamçı etkisi yaptı. Bu işi kendim yapmaya karar verdim."
BEN İŞADAMIYIM KIZLAR İŞİN KREMASI1997’de 50 milyon dolar harcama yaparak Fashion TV’yi kurmuş: "Herkes ’keyfin için kanal kurdun. Güzel kızlar, eğlence, moda, servetini harcıyorsun’ dedi ama ben işadamıyım. Para kazanmayacağım işe yatırım yapmam. Para kazanmayı iyi bildiğim için buradan da para kazanıyorum. Çevremizdeki kızları ise işin kreması gibi düşünmek lazım.
Kanalımızın hedef kitlesi 18 ila 55 yaşındaki kişilerden oluşuyor. Kulvarımızdaki rakibimiz MTV’nin hitap ettiği yaş grubu 10 ila 20 olduğu için birbirimize değmiyoruz. Yayın prensibimiz ise güzellikleri ekrana getirmek. Güzel kızları, güzel kıyafetleri, güzel tasarımları tabii ki güzel bir mekanda yayımlamak. Bunda da çok başarılı olduğumuzu iddia ediyorum. En somut kanıtı ise 345 milyon kişinin Fashion TV’yi izlemesi."
DİBİNE KADAR EĞLENCE GEMİSİFashion TV’nin 10’uncu yıldönümü nedeniyle bir gemi satın aldığını anlatıyor Michael Adam:"Diamond’u satın alıp kendime göre dizayn ettirdim. Geminin konsepti de herkese ’Ah o gemide ben de olsaydım’ dedirtebilmek. Çünkü her hafta değişik ülkelerden 20 civarında manken geliyor. Bu kızların katıldığı yarışmalar tüm dünyada yayınlanıyor. Mankenlerin amacı ise her hafta cumartesi gecesi yapılan "haftanın mankeni" yarışmasında birinci seçilmek. Çünkü birinci seçilenlerin klipleri Fashion TV’de yayınlanıyor. Böylelikle de ünlü bir manken olabilmek için ilk adımı atıyorlar."
Gemide Fashion TV partileri düzenleniyor, moda dünyasının uluslararası isimleri buluşuyor. Modellerle yan yana güneşlenmek cabası. Her gün bikini defileleri var. Gece yarısı ise iç çamaşırı şovu! Şu sıralar Monako ve St. Tropez ile Sardunya Adası arasında gezen geminin tek gece çift kişi kamara fiyatları
yemek, içki ve şovlar dahil 499 ile 999 Euro arasında değişiyor.
ŞİMDİ BEN ONLARA GÜLÜYORUM
10 yıl önce bir moda kanalı açacağım dedim. Kimse inanmadı. Hatta yakın arkadaşlarım bile bana güldü. Aradan 10 yıl geçti. Gülünen adamın kanalını 6 kıtada, 202 ülkede 345 milyon kişi izliyor. Ben de şimdi onlara gülüyorum.
İRAN’DA SANSÜRLENİYORUZ
İzleyicilerimizin yüzde 67.5 erkek, yüzde 32.5 kadın. Genel izleyicinin yüzde 23’ü ise 45 yaş üzerinde. Sadece İran’da yayınlarımız sansürleniyor, diğer ülkelerde izlenme oranımız çok iyi. Bilinirlik oranında da CNN’nin ardından geliyoruz.
KIZLAR TÜRK BORNOZLARINA SARILIYOR
Michael Adam, gemisinin haziran ayında Antalya limanına uğradığını, önümüzdeki aylarda yine Antalya veya İzmir’e yanaşacaklarını vurguluyor "Gemideki tüm havlu ve bornozlar Hamam adlı Türk markası tarafından üretildi. Kızlar Türk bornozlarına sarılıyor ama henüz Türk müşterimiz olmadı."