Ağırbaşlı Delikanlı ‘Kymco Xciting 500’

Güncelleme Tarihi:

Ağırbaşlı Delikanlı ‘Kymco Xciting 500’
Oluşturulma Tarihi: Aralık 07, 2005 00:00

Kış testlerine başlamanın vakti gelmişken kışın hayatımızı pek kolaylaştıran bir modelle işe koyulmak pek keyifli oldu. Daha önce hiç kullanma fırsatım olmayan bir sınıftan yani ‘maxi scooter’ diye tabir edilen kocaman scooterlerden birini kış koşullarında test ettim.

Enli boylu, hatta bir bakıma şişirilmiş gibi duran bu tip motosikletlere açıkçası hiç alıcı gözüyle bakmamıştım. Kullanan dostlarımla yaptığım sohbetlerden anladığım kadarıyla maxi scooter kullanıcıları da, tutkuyla motosikletlerine bağlı insanlardan oluşuyor. Hani ufak tekerlekli tekne gibi görünen bu kocaman motosikletler pek heyecan verici görünmezler ya... Evet belki çok heyecan verici özellikleri yok. Ancak öylesine kullanıcı dostu makineler ki, yıllardır ailenin bir parçası gibi yaşayan ev hayvanlarına benzer duygular hissettiriyor. Hem hayatı kolaylaştıran hem de bunu konfor içinde yapabilen özelliklerinden dolayı sevilmeyecek gibi değiller.

İLGİNÇ BİR MAXİ

Bu hafta anlatacağım ‘maxi scooter’ ülkemizde ismi pek sık duyulmasa bile yurtdışında yüksek satış rakamlarına ulaşan Tayvanlı Kymco markasının Xciting 500 modeli. İsmi gibi ilginç bir scooter bu. Bir kere ‘maxi scooterler’ için bile iri yarı bir görüntüsü var. Kaç kiloymuş diye bakıyorum, gözlerime inanamıyorum tam dolu depoyla 220 kilogram! Oysa kullanırken kesinlikle bunun yarısı kadar hissettiriyor. Uzun tekerlek mesafesine rağmen oldukça çevik. İriliği sıkışık trafikte biraz engel olsa da kolay kontrol edilmesi ve iyi ayarlanmış ağırlık merkezi sayesinde her koşulda keyifle bir noktadan bir noktaya götürüyor.

TAYVAN MALI

Çin, Tayvan ve o yöre motorlarına karşı, hem düşük kalite standartları hem de bu markları getiren firmaların yedek parça ve servis konusundaki amatörlükleri yüzünden tutumumu biliyorsunuz. Ancak her motora da Çin ya da Tayvan markası diye ön yargılı davranıp, burun kıvırmamak lazım. Allah için gerek parça kalitesi, gerek işçiliği gerekse sürüş özellikleri Avrupalı ve Japon rakiplerinden aşağı kalır değil Xciting’in. Kymco markasını Türkiye’ye Silkar Otomotiv getiriyor. Çok yakın tanıdığım bir firma olmasa da Türkiye çapında 108 bayi 124 servis ile geçen yıl ülkemizde 7100 adet motosiklet satmışlar.

FRENLER BAĞLANTILI

Düşük ve orta süratlerde rüzgarlık iyi bir koruma sağlasa da yüksek süratlerde türbülans yaparak sürücünün sırtına güçlü hava akımları gönderiyor. Önde çift, arkada tek diskten oluşan fren sistemi bu dev scooteri durdurmak için yeterli. Üstelik arka fren sistemi ön ile bağlantılı çalışıyor. Yani arka freni sıkınca ön frenin tek diskini de otomatik olarak sıkıyor. Böylece 220 kilogramlık ‘Xciting’ ip gibi bir çizgi üzerinde durabiliyor.

6 SANİYEDE 100 KİLOMETDE

Bu şaşırtıcı makinenin motoru da ilginç. 500 cc tek silindirli motor, 37 beygir güç 44 nm tork sağlıyor. 200 kilogram kuru ağırlıkla bu motosikletin hantal kalabileceği düşünülebilir ama pratikte 6 saniyede 100 kilometreye hızlanma ve son sürat olarak 152 kilometre hıza ulaşması oldukça başarılı. Yolda kesinlikle güç açısından eksiklik hissettirmiyor. CVT şanzıman ise olması gerektiği gibi güvenilir ve kullanışlı.

Kocaman bir bagajı var

Maxi scooterlerin en önemli özelliklerinden biri de bagaj kapasitelerinin geniş olması. Kymco da sele altında kapalı bir kask alabilecek kadar bir alan mevcut. Bu alanda 12V luk bir priz ve bununla birlikte çalışan bir cep telefon şarj kiti de mevcut. Yalnız bu bagaj, yalıtımı iyi yapılmadığından çok ısınıyor. Bundan başka, selenin hemen önünde kilitsiz ve ön göğüste bir tane kilitli göz mevcut.

EL FRENİ VAR

Kullanışı kolay ama çalıştırması zor bir motosiklet Xciting. Anahtar yuvasının pek çok işlevi var mesela. Anahtarı sağa, sola, bir de bastırarak çevirebilme pozisyonları var. Kontağı açayım derken bagajı ya da benzin deposunu açmak çok sık başa geliyor. Ayrıca ilk defa bir motosiklette el freni gördüm Xciting sayesinde. Son derece faydalı olmuş bu cüssede bir motor için. Yokuşta park ederken aman kayar mı , biri gelir dokunursa düşer mi diye endişe edilmiyor. Can sıkıcı bir özelliği yok mu bu koca çocuğun? En rahatsız edicisi aynaların bir kısmının elcikleri göstermesi yüzünden arkayı görmek zor. Bir de yukarıda bahsettiğim türbülans olayı. Bunların dışında 100 kilometrede 5-5,5 litre ortalama tüketim biraz yüksek. 12,8 litre hacimli depo ve biraz tez canlı benzin göstergesi yüzünden sık sık benzinciye uğramak gerekiyor.

FİYATI 7480 DOLAR

Rakiplerine göre satış fiyatı oldukça düşük fakat ekstra aksesuarlarının rakiplerine göre daha az olduğunu da göz önünde bulundurmak gerekli.Bu delikanlının hediyesi 7480 dolar. Kalite ve konforu, uygun fiyatlı bir maxi scooterde arayanlar için iyi bir seçenek Xciting. Özellikle turuncu rengi çok çarpıcı.

Kışın motosiklete binilir mi
/images/100/0x0/55ea4e2ef018fbb8f8773253


Bu hafta yazımı yazarken kendimi çok yalnız hissettim. Kendi kendime dedim ki, ya önceden ne güzel benim motor sevdalısı okuyucularım da bir şeyler yazarlardı, ben de burada yayınlardım. Sonra gülümseyerek okurduk hep beraber. Haydi haydi! Kaytarmak yok! Aylardır bir tembelliktir gidiyor, hep ben yazıyorum, siz okuyosunuz. Şimdi top sizde. Siz yazın ben okuyacağım. Ne diyoduk? Pamuk eller klavyeye. Konumuza gelince; Kışın motosiklete binilir mi? Bu sorunun cevabı benim için çok net. Ancak bir de sizlerden duymak istiyorum. Sizce kışın motora binilir mi? Peki ya neden binilir ya da binilmez? Haydi tatlı su motorcuları, harbi motorcular hepinizden bekliyorum neden kışın motora biniyorsunuz, binerken ne hissediyorsunuz ya da neden binmiyorsunuz? Adresi biliyorsunuz. ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr

Motosiklet için ilk park yeri
/images/100/0x0/55ea4e2ff018fbb8f8773255


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın desteği ile Ulaşım Daire Başkanlığı yetkilileri, nihayet motosikletlere özel park yerleri yapma kararı aldı. İlk uygulama ise Bağdat Caddesi’nde yapıldı. Tabelayı ilk gördüğümde ‘Aman Allah’ım sonunda birileri bizi de fark etmeye başladı.’ Dedim. Ancak gerek park düzeni kurulmadığı, gerek motosikletlerin kilitlenmesini sağlayan demir bölmeler henüz konulmadığı için ikitekerlere ait olan bu motoparkları şu anda otomobiller de kullanıyor. En kısa zamanda demir bariyerlerin yapılması ve bu motoparkların tüm İstanbul ana arterlerinde uygulanmasını bekliyoruz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!