Güncelleme Tarihi:
Varılacak yer, yolculuğun ta kendisidir. Çoğu zaman giderken yaşanan tecrübe, oraya varmış olmaktan çok daha kıymetlidir. Louis Vuitton’un son reklam kampanyası tam da bunu, modern dünyanın yeni nesil seyahat ruhunu yansıtıyor. Bilinmeyenin cazibesi, keşfetmenin heyecanı, bir şeyi bulmak için duyulan merak… Tüm bu duygular Carine Roitfeld’in stilistliğinde, Peter Lindbergh’in Güney Afrika’da çektiği fotoğraflarda anlatılıyor. Ünlü modeller Karen Elson ile Edie Campbell’ın poz verdiği kareler şimdiden birer sanat eseri kabul ediliyor. Fotoğrafçı Peter Lindbergh’e göre çekimi bu kadar güçlü ve yaratıcı kılan başrollerdeki modellerin esnekliği, ‘rol’ yeteneği: “Güney Afrika’ya tamamen kreatif bir ehliyetle ve muazzam bir ‘cast’la gittik. Karen Elson ve Edie Campbell çok karakterli, hikâyenin içine kolayca giren kadınlar. Çekimler için hiçbir plan ya da önceden verilmiş karar olmaması, bizim spontan bir şekilde çok daha yaratıcı olabilmemizi ve gerçek enstantaneler yaratabilmemizi sağladı.” Fotoğraflarda tasarımların, mankenlerin ötesinde Güney Afrika’nın tarifsiz güzelliği, Peter Lindbergh’in hayran olduğu altın rengi ışık ve tüm tonlarıyla toprak ve seyahat ön planda. Zürafanın çekimi anlamaya çalışırken, bir aslan çift adeta kedi yavruları gibi oyunlar oynuyor, Edie Campbell zebranın üzerine oturmuş etrafı seyrediyor. Kampanyanın şüphesiz en vurucu figürüyse sandık kulesinden dünyayı izleyen model. Seyahatin sonsuz bir algı ve duygu kaynağı olduğunu özetleyen bundan daha kusursuz bir kare olabilir mi?
İlk kez sahneye çıkan modeller
Carine Roitfeld styling için ikonik Monogram kanvas çantalar – Speedy, Keepall ve Neverfull kullandı. Monogram Empreinte deri koleksiyonun iki yeni üyesi de ilk kez bu karelerde sahneye çıkıyor. Keskin hatlara sahip, lady çantası Karen Elson’un doğal seçimi olurken, Edie Campbell tercihini daha sade bir modelden yana kullandı.
5 soruda Çağla Şikel stili
Dolabında en çok ne var, yüzünün ışıldamasını kime borçlu, ayakkabı alırken nelere dikkat ediyor, favori tasarımcıları kim?
1-Kendi stilini nasıl özetler? Ortaya karışık! Spor şık ama bazen de hanım hanımcık. Kalem etek ya da elbiseleri zarif bir stiletto ile tamamladığımda da benim, çımbalı deri ceketimi yırtık jean ve postallarla tamamladığımda da...
2-En çok ne giyer? Bu ara spor giyiniyorum. Renkli taytlara ve spor ayakkabılara taktım. Ama gardrobumda en çok deri ceket vardır. Eskiden en çok ayakkabı satın alırdım şimdi ayakkabıya doydum. Şimdi en çok parfüm alıyorum. Dolayısıyla parfümümü sürekli değiştiriyorum. Favori tasarımcılarım Eda Güngör, Raisa Vanessa, Gamze Saraçoğlu, Zeynep Tosun, Cengiz Abasoğlu, Hakan Akkaya ve Tuvana Büyükçınar.
3-Ne takar? Takılar benim olmazsa olmazım. Kulağımdaki küpelerle, yüzüklerle, kolyelerimle hatta elimdeki şahmeranla yatıp kalkıyorum. Yeni aldığım bir takıyla en az iki ay aşk yaşarım. Kafkas, Sait Koç, MonReve, Cla ve Evren Kayar favori markalarım.
4-Ayakkabı deyince... Spor ayakkabıda Nike ve New Balance. Kesinlikle stiletto hastasıyım. Platformdan nefret ederim. Sıfır platform ve yüksek topuk hayranıyım. Guiseppe Zanotti ve Christian Louboutin dolabımda en çok olan markalar.
5-Saçı, vücudu ve yüzü için ne yapıyor? Saç rengimi yıllardır Hakan Köse’den Cemil İrez yapıyor. Rengin özel bir adı yok, tamamen benim tenime, gözümün rengine ve ruhuma uygun olan bir ton. Haftada üç gün üç ayrı spor yapıyorum: Ulus’ta N-Fit’te bir gün, T-rex’te bir gün, ve bir gün de Miha. Aylık cilt bakımımı Altuğ’da yaptırıyorum. Yüzümle ilgili diğer bakımlarıysa M-Onep’de Ömür Hanım yapıyor. Cildimin ışıldamasını ona borçluyum.
Sezonun rengi orkide moru
Los Angeles ve İstanbul merkezli kurulan lilabella.com, 3’üncü yaşını Tülin Şahin’in ‘orkide moru’ tonlarındaki seçimleriyle kutluyor. Gamze Saraçoğlu, Begüm Salihoğlu, Atıl Kutoğlu, NG Style ve Cashhimi’nin koleksiyonlarından Tülin Şahin’in belirlediği modeller, iki hafta boyunca lilabella.com’da.