Güncelleme Tarihi:
“Dürtme içimdeki narı, üstümde beyaz gömlek var.”
Birhan Keskin’in bu dizesiyle açılıyor Nar.
Sonra parçalanan bir narın görüntülerini izliyoruz.
Oldukça kırmızı, kanlı gibi.
Gerilimli.
Sonrası tipik bir zengin fakir farkı sahnesi.
Otobüsle fakir bir semtten gelen Asuman, boğaz manzaralı bir eve fal bakmaya gidiyor.
FAL BAKMAK BAHANE
Basit bir fal seansı olarak başlayan ziyaret, vakit ilerledikçe oldukça gergin, gerilim dolu bir hesaplaşmaya dönüşüyor.
Zaten Asuman’ın asıl amacı da fal bakmak değil.
Geçmişten gelen bir olayı kapatmak, haksızlıkları su yüzüne çıkararak hesaplaşmak.
Bu hesaplaşma beraberinde çeşitli sürprizleri de getiriyor.
Birlikte yaşayan iki insan birbirini ne kadar tanıyordur, sorusu gündeme geliyor.
Öyle ki filmi izlerken siz de en yakınlarınızı sorgular duruma gelebilirsiniz.
Bazı insanlar hayatlarını sürdürmek, zirvede kalabilmek için kim bilir nelerden ödün veriyorlar acaba?
Filmdeki olaylara paralel olarak izleyenlerin kendi yaşantıları da gözlerininin önünden geçecektir.
ODA SİNEMASINDA ÖNE ÇIKAN OYUNCULUKLAR
Nar tam bir oda sineması örneği.
Küçük bir mekanda geçiyor ama flashback’lerle ve hikâyesinin, oyuncularının gücüyle bir sürü kapı açarak farklı yerlere götürüyor izleyenini.
Ümit Ünal, zor bir işin altından başarıyla kalkmış.
Açıları, oyuncu yönetimi ve en önemlisi de sürprizli senaryosuyla alkışı hak ediyor.
Bir alkış da heyecanın baştan sona sürmesini sağlayan oyunculara.
Özellikle Serra Yılmaz, kendisi için yazılan rolün hakkını sonuna kadar veriyor.
ÜMİT ÜNAL TEPKİSİNDE HAKLI
Antalya’da Altın Portakal için yarışmıştı Nar.
Ödüllere en yakın filmlerden biri olarak gösterilirken Antalya’nın tamamı kadınlardan oluşan jürisi tarafından Kadınlar Jürisi Özel Ödülü’yle uğurlanmıştı.
Büyük bir hayal kırıklığı tabii.
Bunun üzerine Ümit Ünal, filminin bu ödülle geçiştirildiğini söyledi ve jüriyi eleştiren bir yazıyla tepkisini gösterdi.
İşte bu polemiklerin üzerine vizyona giriyor Nar.
Ve bana konuyu şöyle özetlemek kalıyor; Nar, Antalya’da aldığı ödülden çok daha fazlasını hak eden nitelikli bir film.
Az salonda giriyor, çok fazla insanla buluşamayacak belki, ama benim gönlümü fazlasıyla fethetti.
Narın dağılması gibi
Ümit Ünal, bütün hikâyenin birbirlerini çok seven iki insanın aslında birbirlerini hiç anlamamış olabilecekleri detayından yola çıkarak oluştuğunu söylüyor. İnsanın hayatındaki diğer insanlara duyduğu güven duygusunu sorgulanmasından yola çıkan film, insanları bir arada tutan bağların kaybolması ile meyvenin kabuğu çatladıktan sonra nar tanelerinin etrafa saçılmasını özdeşleştiren bir anlatım sergiliyor.
Serra Yılmaz
FALA İNANIRIM VE BAKTIRMAYA BAYILIRIM
Nar’da bir falcıyı canlandırıyorsunuz. Nasıl bir karakter Asuman?
- Asuman biraz gariban bir kadın. Falcı aslında ama geldiği yerde derdi fal bakmak değil. Bir haksızlığı telafi etmek için bir tamirat, onarım talebiyle gelmiş. Kindar değil, intikam duygusu yok ama kızının hayatını etkileyen bir haksızlık olduğuna inanıyor ve bunun telafi edilmesi talebiyle geliyor.
Asuman sizce neyi temsil ediyor?
- Asuman aslında ülkemizde gündemde çok yer işgal eden bir sorunu irdeleyen karakter, o da adalet. Adaletin yerini bulması, suçların cezasız kalmaması. Bu konu ülkemiz için çok önemli çünkü hukukun kayıtsız şartsız üstünlüğü, bağımsızlığı çok büyük sorun. Ve yakın
geçmişte de, günümüzde de hâlâ bunun bir sürü örneğini görüyoruz. O nedenle adaletin vuku bulmadığını düşünmek toplumu giderek bir linç toplumu olmaya sevk ediyor. Çünkü mahkemeye de çıksa bu adam cezalandırılmayacak duygusu başlıyor.
Fal baktırdın mı hiç? Fala inanır mısın?
- Fala inanırım değil konu, fal baktırmaya bayılırım. Çünkü falda biri benim için özel bir şeyler anlatıyor. Yani ne anlattığı bir yere kadar önemli sadece. Onun dışında bir önemi yok, o anı seviyorum. Nasıl çocukken aynı masalı anlattırmak istersin annene ya da babana, netice itibariyle fal da öyle bir şey.
Ümit Ünal gerçekten çok başarılı bir yönetmen. Nasıldı onunla çalışmak, nasıl bir set ortamı vardı?
- Çalışmak çok keyifliydi. Nar, Asuman gibi gariban bir film, çok olanaklarla çekilmedi. Dolayısıyla çok kısa sürede halledilmesi gerekiyordu. Bunun için de ön hazırlıklarımızı çok sıkı yerine getirdik. 15 günde çektik.
NAR
Yön: Ümit Ünal
Oyn: Serra Yılmaz, İrem Altuğ, Erdem Akakçe, İdil Fırat
Tür: Dram-Gerilim
Süre: 84 dk.