Absolut’ta dünya büyüme rekoru kırdık, öncelikli pazar olduk

Güncelleme Tarihi:

Absolut’ta dünya büyüme rekoru kırdık, öncelikli pazar olduk
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 21, 2007 00:00

Tüm dünyada 130 ülkede faaliyet gösteren ve 2006’da 90 milyon litre kadar votka satan İsveçli Absolut’un Başkanı Ketil Eriksen, Türkiye’de yüzde 90 ile dünya ortalamasının 13 kat üstünde büyüdüklerini söyledi.

Türkiye’nin en öncelikli pazarlarından biri olduğunu belirten Eriksen "Türkiye çok parlak bir gelecek vaat ediyor" dedi.

DÜNYANIN en bilinen votka markası İsveçli Absolut, büyük gelişim gösterdiği Türkiye’yi en öncelikli pazarları arasına aldı. V&S Absolut Spirits’in Başkanı Ketil Eriksen Türkiye’de yüzde 90 büyüyerek, yüzde 7 olan global büyüme oranına 13 kat fark attıklarını söyledi. Türkiye’nin çok parlak bir gelecek vaat ettiğini vurgulayan Eriksen, Türkiye’nin kendileri için en öncelikli pazarlardan biri olduğunu belirtti. Yılda 10 milyon litre votkanın tüketildiği Türkiye’de pazarın büyüklüğü 150 milyon Euro civarında bulunuyor.

FANTASTİK BÜYÜME: 2006’da 90 milyon litreye denk gelen 100 milyon şişe Absolut votka sattıklarını anlatan Eriksen, şunları söyledi: "Yüzde 7 artış yakaladık. Bu her gün 25 bin daha fazla şişe üretilmesi anlamına geliyor. En büyük pazarımız ABD’de ise yüzde 5 büyüme yakaladık. Türkiye bizim en öncelikli pazarlarımızdan. Büyük bir nüfus ve çok uygun bir demografik yapı var. Türkiye’de yaşanan istikrar, milli gelirdeki artış çok olumlu gelişmeler. Absolut’un Türkiye’de algılanış biçimi çok sağlıklı ve bizi çok memnun ediyor. Türkiye’de yakaladığımız yüzde 90 büyüme rakamı fantastik." .

İSTANBUL’DA TOPLANDIK: Türkiye’de yaşanan büyüme ve başarının Absolut’un merkezinde derin bir merak uyandırdığını ve bu nedenle global yönetim takımını İstanbul’da toplayarak başarının arkasındaki sırrı öğrenmeye geldiklerini belirten Eriksen, Türkiye’de mükemmel bir potansiyel gördüklerini söyledi. Erkisen "Türkiye’de daha çok istitrar olacağını düşünüyoruz. Türkiye çok şey vaat ediyor. Bizim en önemli pazarlarımızdan biri olabilir. Gelecek parlak görünüyor ve cesaret veriyor" diye konuştu. Türkiye’ye distribütör kanalıyla 1990’ların başında giren Absolut, 2001 yılında Maxxim adında bir ortak şirket kurarak faaliyet göstermeye başladı.

VERGİLER ÇOK YÜKSEK: Türkiye’de akollü içkilere uygulanan verginin çok yüksek olduğuna da değinen Ketil Eriksen şöyle konuştu: "Her ülkede farklı uygulamalar ve vergiler var. Kanun ne ise ona uyarız. Eğer Türkiye’de vergi oranlarını indirirlerse memnun oluruz. AB’ye uyum sürecinde bir indirim bekliyoruz ama vergiler indirilmese de biz pazar şartlarına göre kendimizi konumlandırıyoruz."

YÜZDE 65 PAZAR PAYI: Türkiye’de Absolut markasının algılanışından çok memnun olduklarını kaydeden Eriksen, markanın tam olarak istedikleri şekilde algılandığını söyledi. İthal premium votkalar arasında Absolut’un Türkiye’de yüzde 65 pazar payına sahip olduğuna da dikkat çeken Eriksen, "Türkiye’de insanların büyük kısmı rakı içiyor. Başka pazarlarda da yerel içkiler var. Fakat premium votka pazarı hem Türkiye’de hem dünyada hızla büyüyor" dedi.

Üretimimizi Ahus dışına çıkarmayız

ABSOLUT’un İsveç’in güneyindeki Ahus kasabasında üretildiğini ve lezzetteki kaliteyi bozmamak için başka bir yerde kesinlikle üretim yapmayacaklarını anlatan Ketil Eriksen "Tek bir kaynaktan üretimle eşsiz bir kalite sağlıyoruz. İstanbul, Hong Kong, Stokholm veya Tokyo’da içtiğiniz Absolut arasında hiçbir fark yok. Gelecek yıllardaki talebi karşılayabilmek için 100 milyon Euro’luk yeni bir yatırım yapıyoruz. Kapasitemizi neredeyse iki katına çıkaracağız" diye konuştu.

Kadınlar aromalı votka seviyor

TÜM dünyada ve Türkiye’de votka içenlerin yüzde 60’ının erkeklerin oluşturduğu tahmin ediliyor. Kadınların ise daha çok aromalı votka tercih ettiği biliniyor. Ketil Eriksen Amerika’dan çıkan ve tüm dünyaya yayılan ciddi kokteyl kültürüne işaret ederek şunları söyledi: "Türkiye’de de bu kültürün yansımaları çok net görünüyor. Votka Türkiye’de pek çok kokteylde de kullanılıyor. İstanbul’da gece çıktığımızda gördük ki, peçok insan kokteyl içmekten hoşlanıyor. İstanbul’un gece yaşamı çok hoş ve kozmopolit. Bizim 11 farklı çeşit votkamız var. Satışların yüzde 80’i mavi şişemiz: Absolut Votka. Aromalılar içinde ise en çok satılan Absolut Citron. Türkiye’de tercihler dünya ile benzer ancak şu anda en popüler olan şeftali aromalı votka. Çünkü onu pazara yeni sunduk. İlgi çok yüksek."

İsveç devleti bizi özelleştirebilir

ABSOLUT İsveç’te devlet kontrolündeki V&S Group’un markalarından biri. İsveç hükümetinin, aralarında V&S Group’un da bulunduğu 6 şirketi özelleştirme girişimine ilişkin sorumuzu Ketil Eriksen "Yeni hükümet özelleştirebileceğini belirtiyor. Henüz özelleştirmeyle ilgili bir karar verilmiş değil. Ne zaman olacak, nasıl yapılacak kısa vadede belli değil" yanıtını verdi.

Bize uyan şirket ya da markayı alabiliriz

GEÇEN yıl ABD’de 210 milyon dolara Cruzan Rum’u satın aldıklarını hatırlatan Ketil Eriksen, şirketin portföyüne uygun şirket ve markaları satın alabileceklerini söyledi. Kesinlikle satın almalarla büyüme modunda olduklarını belirten Eriksen "Türkiye’de şirket satınalma konusuna bir değerlendirmemiz yok ama uluslararası pazarlarda başarılı olacağını düşündüğümüz markalara sıcak bakabiliriz. Çok güçlü bir uluslararası dağıtım ağımız var. Buna uygun bir ürün ve marka olmalı" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!