Abla siparişi hayatını değiştirdi, spa kralı oldu

Güncelleme Tarihi:

Abla siparişi hayatını değiştirdi, spa kralı oldu
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 11, 2008 00:00

Çorumlu Dursun İnanır, Almanya’da öğrenciyken, ablasının sipariş ettiği epilasyon cihazını ararken tanıştığı güzellik sektöründe, bugün profesyonel bakım ürünleri ve ekipmanları, spa ve solaryum denilince akla gelen ilk isimlerden biri oldu.

Türkiye’de pek çok otelin spa’sındaki ve solaryum merkezini kuran İnanır, kendi yarattığı Türk spa kültürünü ihraç etmeye hazırlanıyor.

BUGÜN profesyonel bakım ürünleri ve ekipmanları sektörü denilince akla ilk gelen isimlerden biri olan İnanır Group’un Yönetim Kurulu Başkanı Dursun İnanır, yurtiçinde olduğu kadar yurtdışında da işlerini büyütmeyi hedefliyor. Eşi Neslihan İnanır’ın desteği ile İnanır Group’un faaliyet alanını yüz ve vücut bakım ekipmanlarından spa&welness, termal merkezlerinde kullanılan her türlü ürün ve ekipmanlara kadar genişleten İnanır, Türkiye’nin spa ve solaryum kralı olarak tanınıyor.

İlk profesyonel ürün ithalatçısı

İnanır’ın 21 yıllık profesyonel iş hayatının başlangıcı, tamamen tesadüfi bir olaya dayanıyor. Çorum’dan Almanya’ya üniversite öğrencisi olarak giden İnanır’ın hayatı, kuaför ablasının bir epilasyon cihazı siparişi vermesiyle değişiyor. Bu cihazı ararken, hiç bilmediği bir sektörün kapısını aralayan İnanır, profesyonel kozmetik ürünlerinin Türkiye’de pek bulunmadığını farkedip, kendine meslek ediniyor. 1983 yılındaki gümrük değişiminden sonra güzellik sektöründe ilk profesyonel kozmetik ürünü getirenin kendisini olduğunu belirten İnanır, "Hiç bilmediğim bir alandı ama Türkiye’de bu alanda bir boşluk ve potansiyel görünce bu işi yapmaya karar verdim. Ablama epilasyon cihazı ararken yaptığım görüşmeler de beni yüreklendirdi. Bugün İnanır Group 21’inci yılında ve artık Türkiye dışında da faaliyet gösteriyor."

İlk güzellik uzmanı erkek

Bu sektörde iş yapmaya karar verdiğinde önce bu işin eğitimini aldığını söyleyen İnanır, "Sanırım Türkiye’nin ilk güzellik uzmanı erkeğiyim, şimdi çok erkek uzman var ama o günlerde yoktu" diye konuştu. Şirketi 1987’de Ankara’da kurduklarını, 1990’da İstanbul’a taşındıklarını anlatan İnanır, gelişmeleri şöyle özetledi: "Bugün İnanır Group, Türkiye’de profesyonel kozmetik alanında lider olan Thalgo, Babor, St. Barth, Sothys, Depileve, Biomaris gibi markaların temsilciliğini gerçekleştiriyor. Kozmetik, kişisel bakım ekipmanları, spa ve solaryum alanında lider firmayız. Alanında dünyanın en tanınmış profesyonel markalarının Türkiye temsilciliğini yapıyoruz. Türkiye’nin yanı sıra Dubai, Kıbrıs, Almanya, Azerbaycan, Ukrayna ve Kazakistan’da hizmet verdiğimiz spa, termal, wellness, deniz kürleri ve thalassoterapi merkezi, medikal estetik merkezi, güzellik salonları, solaryum salonlarının sayısı 3 bin 800’ü buluyor."

Ünlü spa’lara imzasını attı

Bİr
yandan pekçok markanın temsilciliğini yapan, bir yandan da kendi markası Finex ile ekipman ihracatı yapan İnanır Group’un bugünlerde en yoğunlaştığı alan spa. Türkiye’de de hızla yayılan spa’lar konusunda ürün ve ekipman teminin yanı sıra danışmanlık da veren Dursun İnanır, imzası bulunan bazı spa’ları şöyle sıraladı:

 Tüm Kempinsky spa’ları

 Harvey Nichols İstanbul

 Richmond Nua Sapanca

 Gloria Otellerin spa’ları

 Hotel Les Ottoman

 Rixos Otelleri

 Ritz Carlton Hotel

 Sheraton Hotel Çeşme

 Paloma Grubu otelleri

 WOW Grubu otelleri

 Silence ve Sueno Grubu

 Klassis Hotel spa’ları

 Robinson Club spa’ları

 Xanadu Hotel Shang du spa

Asya Thermal Holiday Village

’Made in Yozgat’ diyerek 25 ülkeye ihracat yapıyor

GÜZELLİK salonları ve spa’larda kullanılan bazı temel makine ve mobilyanın üretimini de gerçekleştiren Dursun İnanır, bu konudaki faaliyetlerini şöyle anlattı: "1993’te 20 metrekarelik alanda ilk epilasyon cihazımızı monte ettik. Sonra Yozgat’ta fabrikamızı kurduk. ’Made in Yozgat’ diyorduk, kimse bu ekipmanları bizim yaptığımıza inanmıyordu. Bugün 150 çalışanımızla, CE belgeli, Finex markalı ürünler yalnızca Türkiye’de değil pek çok ülkede mümessillikler aracılığıyla satılıyor. Yozgat’taki fabrikamızdan 25 ülkeye ihracat yapılıyor. Bu arada 2005 yılında Almanya’da kendi şirketimizi kurduk. 2002’den beri kendi markamızla üretim yapıyoruz."

Hypoxi’ye franchising zinciri kurmaya çalışıyor

GÜZELLİK sektörü denilince İnanır Group’u pek çok alanda görmek mümkün. Bunların en yenisi de bir zayıflama yöntemi olan Hypoxi. İncelmekte zorlanılan bölgelerdeki yağı yakma iddiası bulunan Hypoxi cihazını Türkiye’ye getiren Dursun İnanır, franchising yöntemiyle Hypoxi merkezleri açmayı planlıyor. 5 yılda 50 merkez hedefleyen İnanır, bu işi yapmak iisteyenler için 150-200 bin Euro’luk bir yatırımın gerekli olduğu bilgisini verdi.

Marash ve Anthep’le Türk spa kültürü satacak

İNANIR Group’un üzerinde çalıştığı projelerden biri de Türk spa kültürünü geliştirmek. Bu işin sanki daha çok Uzakdoğulular’a mal edildiğine dikkat çeken Neslihan İnanır, şunları söyledi: "Oysa ’salus per aquam’ yani sudan gelen sağlık anlamına gelen spa, Romalılar’dan bugüne kadar uygulanan su terapilerine deniyor. Bu alanda bir yenilik yapmak için biz de ’Türk spa kültürü’ diyerek Marash ve Anthep markalarını yarattık. Eski Osmanlı sanatlarını kullandık. spa’lara yeni bir soluk getirecek bu seriyi İstanbul serisi ile devam ettirmek istiyoruz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!