7 koltuğu ile ‘aile’ otomobili görünüyor 195 km hız yapıyor

Güncelleme Tarihi:

7 koltuğu ile ‘aile’ otomobili görünüyor 195 km hız yapıyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 13, 2005 21:47

Mitsubishi Motors’un yeni modeli ‘Mitsubishi Grandis DI-D’ dünya basın tanıtımı, 6-7 Temmuz 2005 tarihlerinde Frankfurt’ta gerçekleştirildi. Bir aile otomobili ile spor otomobil kavramlarını bir araya getiren Mitsubishi, Grandis’in dizel motorlu DI-D versiyonunu, 2005 yılının üçüncü çeyreğinden itibaren Avrupa’da satışa sunacak. Mitsubishi Grandis DI-D’nin, Temsa tarafından Türkiye’de ise 2005 yılı sonunda satışa sunulması planlanıyor.

MPV’DEN DAHA UZUN

Geleneksel MPV’lere oranla daha uzun ve alçak olan Mitsubishi Grandis DI-D, doğrudan doğruya 2001 Space Liner ve Tarmac konsept otomobillerinden esinlenerek dizayn edildi. Uzunluğu 4765 mm, yüksekliği 1655 mm olan Grandis, MPV sınıfındaki rakiplerinden görünümüyle ayrılıyor. Grandis, tasarımı, binek otomobil tarzı sürüş pozisyonu, yola hákim bir görüş sağlayan kabini, 6 veya 7 kişilik konfigürasyonu ve ‘Hide&Seat’ üçüncü koltuk sırası dikkat çekiyor. Geniş bir iç hacim yaratmak amacıyla geliştirilen Hide&Seat özelliği ile kolayca ekstra bagaj kapasitesi arttırılabiliyor. Hem 6 hem de 7 kişilik versiyonlarda standart olan bu sıra, maksimum esneklik sağlamak üzere, ağır koltukları katlamaya, çıkarmaya, taşımaya ve depolamaya gerek kalmadan kolayca döşeme altına katlanabiliyor. Mitsubishi Grandis DI-D bu özelliği ile anında 4/5 kişilik veya 6/7 kişilik bir otomobile dönüştürülebiliyor.

İlk kez 2005 Cenevre Motor Show’da tanıtılan ve Avrupa pazarı için geliştirilen Grandis DI-D’de, Volkswagen’den alınan 1968 cc, turbo şarjlı hava/içten soğutmalı, DOHC, 16 valf, EU-4 uyumlu bir motor bulunuyor. Pompa püskürtmeli enjeksiyon sistemiyle donatılmış olan bu motor, 4000 devir/dakikada 136 beygir ve 1750 devir/dakikada 310 Nm tork üretiyor. Motor, 1710 kilogram ağırlığındaki Grandis DI-D’yi 10.8 saniyede 0’dan 100 km’ye çıkarıyor. Maksimum hızı 195 km/s olan Grandis’in yakıt tüketimi ise 100 km’de 6.6 litre.

Mitsubishi dizel Grandis ile MPV’de büyüyecek

Mitsubishi, Grandis’in dizel motor seçeneğiyle Avrupa MPV pazarında iddiasını sürdürmeyi hedefliyor. 2004 Nisan ayında Avrupa’da tanıtılan Grandis, Mart 2005 tarihine kadar olan dönemde 7 bin 627 adet satıldı. Mitsubishi, dizel motorların talep gördüğü Avrupa MPV pazarında Grandis DI-D ile büyümeyi hedefliyor. Bu motor, mevcut 2.4 MIVEC’i tamamlayarak, Grandis’in, geçen baharda pazara sunulduğu ülkelerde (Almanya, Birleşik Krallık, İsviçre, Hollanda, İsveç, Norveç, Finlandiya, Danimarka, İrlanda, Rusya, Macaristan, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Ukrayna, Bulgaristan, Letonya) gerçekleştirdiği başarılı çıkışların ardından, Güney Avrupa’nın yoğun dizel eğilimli pazarlarında (Fransa, İtalya, İspanya, Portekiz, Yunanistan ve Türkiye gibi) 2005 yılının 3’üncü çeyreğinde piyasaya sunulmasını sağlayacak.

SÜRÜŞ İZLENİMİ

Tasarımıyla iddialı

Grandis’in dizel motorlu versiyonunu test etmek için, geçen hafta Frankfurt’ta düzenlenen test sürüşüne katıldım. Daha önce benzinli Grandis’i, yurtdışında kullanmıştım. Önce Grandis’in kendisinden söz edeyim. Grandis, MPV sınıfında olmasına rağmen, rakiplerinden daha alçak ve daha uzun. Bu özellik, Grandis’in lüks bir wagon gibi görünmesine neden oluyor. Aracın tasarımı gerçekten iddialı. Sportif ve şık bir görünümü var. Aracın içi ise MPV’lerin geleneksel esnekliğine sahip. Grandis, MPV sınıfında yer almasına rağmen sürüş dinamikleri açısından da, sedan bir otomobil gibi... Oldukça dengeli olan araç, sportif bir sürüş karakterine sahip. MPV’lerde viraja girildiğinde yaşanan salınma ve savrulma hissi, Grandis’de yok. Hızla girilen virajlardan, sedan bir otomobilin direksiyonundaki gibi çıkabiliyorsunuz.

Grandis’in dizel motor versiyonu DI-D’a gelirsek... 136 beygir gücündeki motor, yüksek torku ile dikkat çekiyor. 310 Nm torka sahip motor, 6’ncı viteste otomobil 120 km/saat hızda giderken bile gaz pedalına basıldığında, aracı ileri doğru fırlamasına neden oluyor. Bu da sürücünün ihtiyacı olduğunda, ayağının altında yüksek bir güç olduğunu hissettiriyor. Grandis, henüz çok küçük olmasına rağmen, Türk MPV pazarının büyümesine katkı sağlayacak gibi gözüküyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!