Güncelleme Tarihi:
İŞTE FİLM SETİNDEN FOTOĞRAFLAR
Yapımcılığını 5. Boyut Stüdyoları’nın üstlendiği “7 Kocalı Hürmüz”ün senaryosu, yazar Gürsel Korat tarafından Sadık Şendil’e ait tiyatro eserine sadık kalınarak baştan kaleme alındı. Başrolünde Nurgül Yeşilçay’ın oynadığı filmde Gülse Birsel, Haluk Bilginer, Erkan Can, Memet Ali Alabora, Sarp Apak, Cengiz Küçükayvaz, Öner Erkan, Cem Karakaya, Müjdat Gezen, Erol Günaydın, Zihni Göktay, Halit Akçatepe, Betül Arım ve Çetin Sarıkartal da önemli rolleri üstlendi.
1800’lü yılların sonlarında İstanbul’un Taşkasap Mahallesi’nde geçen film, ekonomik sıkıntılar nedeniyle ihtiyaçlarını kocaları arasında paylaştıran Hürmüz’ün yaşantısını anlatıyor. Ancak Hürmüz berber eşinin dükkanında gördüğü doktora vurulunca işler karışıyor. Hürmüz, bir hastalık uydurup evine çağırdığı doktoru da kendine aşık ediyor, adından karmaşık ve gülünç olaylar başlıyor. 7 Kocalı Hürmüz”, 20 Kasım’da izleyiciyle buluşacak. 2,5 milyon TL bütçeli filmin detaylarını, yönetmen Ezel Akay ve oyuncuları anlattı.
NURGÜL YEŞİLÇAY (Hürmüz): Türkan Şoray izleri olacak
Atıf Yılmaz’ın Türkan Şoray ile çevirdiği “Yedi Kocalı Hürmüz”ü izledim ve çok güldüm, çok eğlendim. Bu toplum düzeni devam ettikçe, bu filmin her dönem çok iyi bir kadın seyircisi olacağını düşündüm. Çünkü bir anlamda kadının intikamı gibi bir film bu. “Onlar dört kadını idare ediyorsa, biz de 7 kocayı idare ederiz” diyen bir film. Projenin eser haklarını satın aldım, ardından Ezel Akay’la görüştük.
Çünkü bu filmi gerçekçi anlatmak çok doğru değildi ve Türkiye’de bunu en masalsı çekecek kişi de oydu. Ezel Akay kabul ettikten sonra, hepsi birbirinden değerli diğer oyuncuları bir araya getirdik. Özellikle Gülse (Birsel) ile aynı kadroda olmak benim için çok önemliydi. Bir kadın filminde, Türkiye’nin çok önemli bir kadınının yer almasını istiyordum.
Kostümler yüzünden tansiyonum düştü
Bu film biraz da kadınlar matinesi gibi olacak. Bütün kadınlar toplanıp, kurtlarını dökmek için bu filmi izleyecekler. Filmin bir müzikal olup olmadığı soruluyor, hayır müzikal değil, sadece üç tane müzikal sahnesi var.
Dekor, kostüm, saç ve makyaj konusunda geleneksel ile günümüzü karıştırdık, retro gibi bir şey çıktı ortaya. İlk gün Gülse ile kostümlerimizi o kadar beğendik ki, “Kötü oynasak ne olur, bizi izleseler yeter” dedik. Tek sıkıntımız bu kostümleri aşırı sıcak havada giymek oldu. Hatta bir ara çekimlerde tansiyonum düştü. Sıcak gerçekten en büyük düşmanımızdı. Onun dışında her şey tıkır tıkır gitti. Üç haftada filmi bitirdik.
Keşke Hürmüz gibi olsam
Keşke Hürmüz’le bağdaşan yönlerim olsa. Hürmüz aşkı çok seven bir kadın. Hayata aşk gibi bakıyor. Kadın kâbusu bile göbek atarak görüyor. Daha önce Hürmüz’ü canlandıran Türkan Şoray’ı çok seviyorum. Onunla çalışma fırsatı bulamadım ama filmi izlerken Türkan Şoray’dan izler bulacağınızı söyleyebilirim.
MEHMET ALİ ALABORA(Doktor) : Son koca olmak beni mutlu etti
Ezel Akay, filme “Gerçek üstü komedi” diyor. Evet, burada gerçek üstü bir dünya var. Bu dünyanın içinde de gerçek üstü karakterler var. Gündelik hayatta davrandıkları gibi davranmıyorlar ama bizim onları gündelik hayatta öylelermiş gibi anlatmamız gerekiyordu. Bizim için zorlayıcı ama aynı zamanda keyif verici bir serüvendi. Yedi kocadan biri olmak moral bozucu ama son koca olmak beni mutlu etti.
BETÜL ARIM (Doktor’un annesi Aliye) : Gülememe hastalığı olanlar mutlaka izlesin
Bu filmin benim için en önemi yanı, oğlum Memet (Ali Alabora) ile aynı seti paylaşmamdı. Uzun zamandır en çok bu sette görüştük. Onun Garajİstanbul$daki projesinden bu filme kadar nadiren görüşebiliyorduk. Tesadüfen filmde de annesini canlandırdım. Hatta kastı bana göre yaptıkları için oğlum olarak Memet Ali seçildi diye düşünüyorum (gülüyor). Oğlumla aynı seti paylaşmak benim için ayrıca önem taşıyordu. Çok başarılı bir film oldu. Gülememe hastalığı olanlar, bu filmde güleceklerinden eminim. Çekimleri üç haftada tamamladık.
EZEL AKAY : Salak kocalara ihtiyaç vardı
Mümkün olduğunca salak ve aptal kocalara ihtiyacımız vardı, o yüzden çok iyi oyuncular seçtik. Zaten erkeklerin salak olmasına imkan yok, ancak iyi oyuncu olabilirler. Öte yandan filmde oyunculuk kadar kostüm ve dekor unsurlarına da çok önem verdik. Oyuncu ne giyiyorsa, nerede oynuyorsa, ona göre rolü şekilleniyor. Bu yüzden bana “Kostüme ve dekora çok önem veriyorsunuz” demek ilginç geliyor. Zaten böyle olmalı. Bu bir sanat eseri sonuçta.
GÜLSE BİRSEL (Safinaz) : Hürmüz'ün kankası
1987 yılında Ayten Gökçer’in rol aldığı “7 Kocalı Hürmüz”ü izlemiştim. Oyuncu olmaya karar verme nedenlerimden biridir. Sonra videoya kaydedip 100 kere daha izledim. Orada Adile Naşit’in oynadığı rolü oynuyorum. Ama bizim Safinaz daha farklı. Hürmüz’ün teyzesi değil de kankası. Filmde iki Safinaz var, biri Hürmüz’ün kankası, çöpçatan kadını, diğeri de filmin açılışından itibaren göreceğimiz kadın meddah. Filmin başından sonuna olayları anlatan bir Safinaz var. Onun için ikinci bir karakter diyebiliriz. Shaman grubu bir koreografi yaptı, biz de dans ettik. Bence bu film de o hedefi tutturacak.