Güncelleme Tarihi:
Sibel ARNA
7 Kocalı Hürmüz / Foto Galeri
Ezel Akay filmini “Aynı zamanda bir kostüm oyunu” olarak tanımlıyor, “Bugünün modacılarının imreneceği, hem geçmişten hem de bugünden beslenen, kumaşların, tüllerin birer anlatıcıya dönüştüğü, kendisi bile hikaye olan kostümler yaratıldı” diyor.
Bu kostümleri yaratan isim Berlin’de yaşayan Türk tasarımcı Canel Artut. Artut, film için kadında cilveli ve kurnaz, erkekte böbürlenen ve çocuksu duran kostümler tasarladı. Onun ve ekibinin boncuk dizmekten parmakları patladı. Bakın Canel Hanım, 7 Kocalı Hürmüz’ün kostümlerini nasıl anlattı.
VER ALLAHIM VER ŞARKISINDA GÖBEK ATARDIM
Yedi Kocalı Hürmüz filminin kostümlerini tasarlamam için teklif Ezel Akay’dan geldi. Berlin’e bir gelişinde, Yedi Kocalı Hürmüz’ü tekrar çekmek istediklerini, zira çekerse kostümlerini benim yapmak isteyip istemediğimi sordu. Ben de çok isterim dedim. Ayten Gökçer’in rol aldığı versiyonunu çocukluğumdan hatırlıyorum. Komşu kızlarıyla “Ver Allahım Ver” şarkısında oryantal yapıp, göbek atmaya bayılırdık. Hâlâ hatırladığıma göre oldukça etkiliymiş. Sonra Türkan Şoray’la olan versiyonunu da izledim. Onu da çok sevmiştim.
ERKEKLERİN PAÇALI DONLARINA ÇOK GÜLECEKSİNİZ CANEL ARTUT KİMDİR?
Hamburg’da dört yıl moda tasarımı okuduktan sonra kendi markamı yarattım. Koleksiyonlarımı Almanya’da butiklerde satmaya başladım. İlerleyen yıllarda çeşitli tiyatro gösterilerinde, özel davetlerde ve festivallerde tasarımlar yaptım. 2005 senesinde, Opernloft- Hamburg’da gösterime çıkan Carmen oyununun kostümlerini yaptım. Yaklaşık üç senedir küçük oğlumla birlikte Berlin’de yaşıyorum. Burada şimdiye kadar iki tane resim sergisi gerçekleştirdim. Kısa metraj bir Alman filminin kostümlerini yaptım, iki kere de reklam filmleri için kostüm tasarladım.
Filmin erkekleri komik ve çocuksu. Zaman zaman zavallı gözükmeleri gerekiyordu. Giydikleri paçalı donlara çok güleceksiniz. Genel olarak dar ve kısa kesilmiş modeller tasarladım. Mesela Hızır Reis’in (Erkan Can) düğünde giydiği ceketi en az iki numara küçük... Şalvarının altından çizgili donunun paçaları çıkıyor. Fişek Ömer’in (Sarp Apak) maço tarzı için böbürlenen ama yaramaz erkek çocuğunu anımsatan kıyafetler yaptık. Kuşçu Cebrail’in (Haluk Bilginer) kostümü bir kuşu anımsatıyor.
KADINLAR KURNAZ, SEKSİ, CİLVELİ
Film için 250’den fazla kostüm yapıldı. Bu kostümler için 400’den fazla çizim yaptım. Filmin tamamen bir kadın filmine dönüştürüleceği bilgilerinden yola çıkarak, kadını güçlü kılan detaylar tasarladım. Kostümlerin bir kısmında üniforma etkileri var. Bu etkileri kesimde, omuz ve kollardaki irili ufaklı detaylar da görmek mümkün. Etnik Osmanlı kumaşları ile günümüzün modern renkleri birleşince ortaya yeni, taze ve göze hoş gözüken, kadındaki seksapeli daha kolay ortaya çıkarabilen, salkım saçak, şıkır şıkır rengarenk bir şeyler çıktı. Bu filmin kadınları kurnaz, seksi, cilveli...
HAMAM İÇİN FİNGİRDEK KOSTÜMLER
250 kostümün içinde ben en çok Hürmüz’ün çilingir odası kıyafetini seviyorum. Seksi, cilveli ve akılda kalıcı bir kostüm. Bunun dışında Kuşçu Cebrail’in (Haluk Bilginer) sokak kıyafetini ve Kadı’nın (Müjdat Gezen) kocaman omuzlu cüppelerini beğeniyorum. En komikleri ise Günther Paşa’nın (Çetin Sarıkartal) ve üç ihtiyarların kıyafetleri... Hamam sahnesinde peştamalları alışıldık şekilde sarmadık. Derin dekolteli yırtmaçlı, sırtı, beli açık gösteren fingirdek kostümler tasarladık. Çekimler sırasında zamanla yarıştığımız için, hamam kıyafetlerinin bir kısmında hızlı kumaş bağlama yöntemleri kullandık. Kumaşlar enine boyuna kesilerek, omuzdan, belden, sırttan, paçadan, koldan bağlanarak, beklenmedik ve göz alıcı şekillere dönüştüler.